تغییر در نحوه برگزاری کنکور99، کنکور 4 روزه و آزمون کارشناسی ارشد 3 روزه برگزار می گردد

به گزارش تور سریلانکا، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه کنکور سال جاری 4 روزه برگزار می گردد، از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد طی 3 روز اطلاع داد.

تغییر در نحوه برگزاری کنکور99، کنکور 4 روزه و آزمون کارشناسی ارشد 3 روزه برگزار می گردد

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با تأکید بر این که بر اساس هماهنگی های اجرا شده با وزارت کشور کنکور سال جاری 4 روزه و آزمون کارشناسی ارشد 3 روزه برگزار می گردد، گفت: به منظور کاهش تراکم با توجه به شرایط شیوع کرونا در کشور، آزمون های بعد از ظهر گروه های آموزشی کنکورهای کارشناسی و کارشناسی ارشد حذف شد.

افزایش 50 درصدی عوامل اجرایی و 40 درصدی حوزه های برگزاری آزمون ها

وی با تأکید بر این که روز برگزاری آزمون گروه های آموزشی متعاقبا اعلام می گردد، گفت: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده عوامل اجرایی مراکز برگزاری کنکور و آزمون کارشناسی ارشد 50 درصد افزایش و حوزه های برگزاری آزمون ها نیز 40 درصد افزایش خواهند داشت.

خدایی تأکید کرد: پروتکل های بهداشتی حداقل و حداکثر دارند. در برگزاری آزمون های کارشناسی و کارشناسی ارشد این پروتکل ها در حد حداکثر برگزار می گردد. ضمن این که نماینده ای از معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در حوزه های برگزاری آزمون ها مستقر خواهند شد.

براساس این گزارش، قرار بود کنکور 30 و 31 مرداد و کارشناسی ارشد 16 و 17 مرداد برگزار گردد. با حذف آزمون های بعدازظهر، روز برگزاری آزمون گروه های آموزشی طی روزهای آینده از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد.

به گزارش خبرنگار، مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من خواهان تعویق زمان برگزاری آزمون سراسری به دلیل شیوع کرونا شده بودند، عده ای هم در این سامانه بر تعوق زمان برگزاری آزمون های سراسری به مهرماه و برگزاری آن در فضای باز تاکید داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 478

به "تغییر در نحوه برگزاری کنکور99، کنکور 4 روزه و آزمون کارشناسی ارشد 3 روزه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر در نحوه برگزاری کنکور99، کنکور 4 روزه و آزمون کارشناسی ارشد 3 روزه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید