خبرنگاران دمای کمینه در آذربایجانغربی کاهش مییابد

به گزارش تور سریلانکا، ارومیه- خبرنگاران- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای کمینه در نقاط مختلف استان از آدینه شب به میزان چهار درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

خبرنگاران دمای کمینه در آذربایجانغربی کاهش مییابد

یاسر اشتاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته شهرستان های چالدران، اشنویه و سلماس با دمای صفر درجه و شهرستان خوی با دمای 11 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین شهرهای استان بوده و دمای مرکز استان نیز بین یک و هشت درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی ادامه داد: شهرهای سردشت، میاندوآب و پیرانشهر نیز بارندگی های خوبی طی این مدت داشتند و به ترتیب 12، هفت و سه میلیمتر بارش در آنها ثبت شد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه ضعیفی امروز و فردا از سمت دریای سیاه وارد استان می گردد و نواحی شمالی را تحت پوشش می برد اما فعالیت این سامانه همراه با بارش پراکنده و موقتی است.

وی گفت: مه صبحگاهی پدیده غالب روزهای اخیر و آینده در استان است زیرا سکون و سردی هوا همچنان ادامه دارد.

آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است که بارش ها از آبان ماه آغاز می گردد و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می یابد.

در هفته گذشته و جاری با ورود سامانه بارشی بارندگی های پاییزه در این استان آغاز شده است و هفته بعد نیز ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 725

به "خبرنگاران دمای کمینه در آذربایجانغربی کاهش مییابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دمای کمینه در آذربایجانغربی کاهش مییابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید