خبرنگاران پوتین و اردوغان درباره سوریه و کرونا گفتگو کردند

به گزارش تور سریلانکا، مسکو - خبرنگاران - روسای جمهوری روسیه و ترکیه ظهر امروز سه شنبه درباره تازه ترین تحولات سوریه و همچنین اقدامات مشترک برای مقابله با بیماری فراگیر کرونا تلفنی گفتگو کردند.

خبرنگاران پوتین و اردوغان درباره سوریه و کرونا گفتگو کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین در این گفت وگوی تلفنی مجموعه ای از مسایل بویژه مربوط به شیوع ویروس کرونا را آنالیز کردند.

طرفین ابراز آمادگی کردند کوشش های مشترک برای مبارزه با این ویروس بویژه در چارچوب وزارتخانه های بهداشت و سایر ادارات زیرمجموعه دو کشور را گسترش دهند و همکاری تنگاتنگ به منظور بازگشت اتباع روسیه و ترکیه به میهن خود را ادامه دهند.

روسای جمهور روسیه و ترکیه به طور مفصل در خصوص شرایط سوریه، بویژه فرایند اجرای توافقات منطقه کاهش تنش ادلب که اواخر اسفند ماه پارسال به شکل پروتکل الحاقی به یادداشت تفاهم سوچی در سال 2018 میلادی حاصل شد، گفتگو کردند.

ضرورت پایبندی کامل به اصول حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه در این گفت وگوی تلفنی بار دیگر مورد تاکید نهاده شد و بر اهمیت همکاری نزدیک روسیه و ترکیه به وسیله مجاری دیپلماتیک و نظامی تاکید شد.

علاوه بر این، مسایل مهم همکاری روسیه و ترکیه، بویژه در عرصه تجاری و مالی، اجرای پروژه های مشترک اتمی، گسترش همکاری در عرصه کشاورزی و حمل و نقل نیز مطرح شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 301

به "خبرنگاران پوتین و اردوغان درباره سوریه و کرونا گفتگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین و اردوغان درباره سوریه و کرونا گفتگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید