مک مستر: آمریکا با طالبان علیه دولت افغانستان همدست شده است

به گزارش تور سریلانکا، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درباره پیامد های خطرناک کاهش حضور نظامی کشورش در افغانستان هشدار داد.

مک مستر: آمریکا با طالبان علیه دولت افغانستان همدست شده است

به نقل از شبکه پی بی اس، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اعلام کرد واشنگتن با طالبان علیه دولت افغانستان همدست شده است.

همزمان با جار و جنجال خبری درباره خروج نظامیان آمریکا از افغانستان، ژنرال هربرت مک مستر اذعان کرد کشورش با گروه طالبان علیه دولت افغانستان متحد شده است.

وی درباره برنامه دولت آمریکا برای خروج نظامیانش از افغانستان گفت: این یک استراتژی کلی است. آنچه ما انجام داده ایم این است که ما با طالبان علیه دولت افغانستان همکاری کرده ایم.

مک مستر اشاره ای به مذاکرات میان دولت کابل و افغانستان داشت و گفت: آن ها در میز مذاکره یک چیز را می شنوند که ما یک ابر قدرت را شکست دادیم و لزومی به مذاکره با شما نداریم.

این مقام سابق دولت آمریکا اضافه نمود طالبان در مذاکرات دوحه تنها دیکته کردن خواسته های خود به دولت افغانستان را دنبال می کند. مک مستر چشم انداز کاهش نظامیان آمریکا در افغانستان را نگران کننده دانست و گفت افغانستان مامنی برای تروریسم است و اگر حمایت آمریکا در آنجا تقلیل یابد گروه های افراطی می توانند بار دیگر سر برآورند.

رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرد که در چند هفته آینده دو هزار نظامی آمریکایی از افغانستان و 500 نظامی این کشور از عراق به آمریکا برگردانده می شود. همچنین رابرات اوبرایان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که دستور کاهش نیرو های آمریکا در افغانستان صادر شده است.

در حال حاضر حدود 4500 نظامی آمریکایی در افغانستان و سه هزار نظامی آمریکایی در عراق مستقر هستند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 672

به "مک مستر: آمریکا با طالبان علیه دولت افغانستان همدست شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک مستر: آمریکا با طالبان علیه دولت افغانستان همدست شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید