مینو محرز: دمای هوا ربطی به انتقال کرونا ندارد

به گزارش تور سریلانکا، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا به آنالیز آخرین شرایط کرونا در کشور پرداخت.

مینو محرز: دمای هوا ربطی به انتقال کرونا ندارد

به گزارش برنا، مطالبی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه کرونا در هوای سرد از فاصله 8 متری هم منتقل می گردد، بحثی که این روز ها از سوی متخصصین تکذیب شده است. اما این سوال مطرح می گردد که دمای هوا چه تاثیری بر انتقال ویروس دارد؟

مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، درباره انتشار بعضی اخبار مبنی بر اینکه ویروس کرونا در دمای 19 درجه قابل انتشار نیست، گفت: درجه هوا تاثیری در انتقال کرونا ندارد. برای مثال در روز های نخست شیوع این بیماری افزایش دمای هوا را دلیل کاهش شیوع این اپیدمی می دانستند، در حالی که در بحبوحه گرما در خوزستان شاهد شیوع کرونا بودیم.

او درباره فاصله انتقال ویروس به طول 8 متر در فضای سرد اضافه کرد: بنده در این باره تا به امروز مطلبی نشنیده ام. بر اساس یافته های علمی رعایت فاصله اجتماعی به طول یک و نیم تا دو متر برای مصونیت در برابر ویروس کرونا مناسب است.

محرز درباره انبوه جمعیت مراجعه نمایندگان به مراکز درمانی تاکید نمود: در این شرایط بسیاری از بیماران قلبی و ریوی زمانی به مراکز درمانی مراجعه می نمایند که شرایط مناسبی ندارند و اغلب این افراد در بخش اورژانس پذیرش می شوند.

این پزشک عفونی گفت: افراد به هر دلیل می توانند به مراکز درمانی مراجعه نمایند، اما ماسک بزنند. این طرز فکر که از ترس کرونا افراد به مراکز درمانی مراجعه ننمایند نادرست است. در مراکز درمانی تمامی افراد باید ماسک بزنند.

به گفته او ویروس کرونا جهش داشته و سرعت انتقالش افزایش یافته است. در شرایط کنونی افراد خانوادگی به کرونا مبتلا می شوند.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: چرایی ابتلا به ویروس کرونا در افراد، مراجعه به باشگاه، رستوران، مراسم های خانوادگی و ... است. مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نموده و ماسک بزنند.

محرز اضافه کرد: هم اکنون تعداد مراجعه نمایندگان به مراکز درمانی زیاد است و مردم باید نکات بهداشتی را رعایت نمایند، چون هنوز شرایط قرمز است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 482

به "مینو محرز: دمای هوا ربطی به انتقال کرونا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینو محرز: دمای هوا ربطی به انتقال کرونا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید