کرونا با گردشگری دنیا چه کرد؟

به گزارش تور سریلانکا، روز جهانی گردشگری سال جاری، با شعار گردشگری و توسعه روستایی برگزار گردید تا اهمیت گردشگری و ارزش اجتماعی، فرهنگی آن به جامعه جهانی گوشزد گردد، اما سایه کرونا بر سرش سنگینی کرد، آفتی که تأثیر مخربی بر روی گردشگری جهان گذاشت.

کرونا با گردشگری دنیا چه کرد؟

از سفر با تورهای پاتایا پاییز 1400 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

اوایل سال 2020، سازمان جهانی توریستی تخمین هایی در خصوص اثر همه گیری کروناویروس بر روی توریستی بین المللی ارائه داد. مثبت ترین سناریوهایی که در ماه می ارائه شدند، فرض را بر این گذاشته بودند که محدودیت های سفر از ماه جولای لغو خواهد شد. حتی تحت همین سناریوها، که با توجه به تداوم محدودیت های شدید برای سفرهای بین المللی کاشف به عمل آمده است بیش از حد خوش بینانه بوده اند، UNWTO انتظار داشت که میزان توریستهای ورودی در مقایسه با سال 2019 حداکثر 58 درصد کاهش داشته باشند.

با توجه به جدیدترین داده های مربوط به شش ماه ابتدایی سال 2020، متوجه خواهیم شد که تخمین های سازمان جهانی توریستی چندان هم دور از واقعیت نبوده است. همانطور که در تصویر مشاهده می گردد، میزان ورودی توریستان جهانی برای نیمه اول سال 2020 در مقایسه با دوره مشابه در سال 2019 به صورت میانگین 65 درصد کاهش داشته است. با توجه به موج های جدید ابتلاء به ویروس در سرتاسر جهان که اجازه راه اندازی مجدد بخش توریستی را نمی دهد، میلیون ها نفر در تأمین معیشت خود دچار بحران خواهند شد، مخصوصا آنهایی که در مناطقی زندگی می نمایند که وابستگی زیادی به توریستان بین المللی دارند.

مهر نوشت، بر طبق داده های سازمان جهانی توریستی، ورودی توریستان به آمریکا (شمالی و جنوبی) 55 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نموده است که کمترین کاهش را شاهد بوده است. بعد از آمریکا، منطقه های آفریقا و خاورمیانه با 57 درصد کاهش بیشترین ضربه را از کرونا خورده اند. رتبه بعدی در اختیار اروپاست که با 66 درصد کاهش، حجم زیادی از توریستان ورودی خود را از دست داده است. آسیا اقیانوسیه هم با 72 درصد کاهش رتبه اول را از نظر کاهش توریست نسبت به سال 2019 تجربه نموده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 594

به "کرونا با گردشگری دنیا چه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا با گردشگری دنیا چه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید