خانه فروغ فرخزاد با حفظ اصالت بنا احیا و به روی مردم گشوده خواهد شد

به گزارش تور سریلانکا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، خانه فروغ فرخزاد با حفظ اصالت بنا احیا و به روی مردم گشوده خواهد شد.

خانه فروغ فرخزاد با حفظ اصالت بنا احیا و به روی مردم گشوده خواهد شد
بیشتر بخوانیدخانه فروغ فرخزاد، خانه شاعری تنها و نامی

سید محمد موسوی، شهردار منطقه 11 تملک خانه فروغ فرخزاد را فرصتی برای حفاظت از میراث ادبی و فرهنگی کشور بیان نمود و گفت: این ملک در مهر سال جاری به وسیله شهرداری از مالک خریداری شده و طبق نظرات مرتضی امیری اسفندفه، مشاور امور شعر و ادبیات شهردار تهران بنای خانه با همان اصالت و هویت به جا مانده بدون تغییر، بازسازی و حفظ خواهد شد.

شهردار منطقه 11 اضافه نمود: قرار است با همکاری مشاور ادبی شهردار تهران فرآیند احیای خانه فروغ فرخزاد آنالیز و اقدامات بازسازی با رعایت حفظ هویت و اصالت بنا انجام گردد.

موسوی با بیان اینکه خانه فروغ فرخزاد در انتهای کوچه خادم آزاد واقع در محله امیریه با شماره 32108 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، ادامه داد: بازسازی ملک براساس نقشه اولیه انجام می گردد و پس از احیاء با کاربری موزه برای بازدید علاقمندان و برگزاری نشست های ادبی بهره برداری خواهد شد.

خانه ای که فروغ فرخزاد سالهای کودکی و نوجوانی اش را در آن گذرانده بود، در انتهای کوی خادم آزاد قرار گرفته و از یک سمت به خیابان ولیعصر (عج) و از سمتی دیگر به خیابان مولوی می رسد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1380

به "خانه فروغ فرخزاد با حفظ اصالت بنا احیا و به روی مردم گشوده خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه فروغ فرخزاد با حفظ اصالت بنا احیا و به روی مردم گشوده خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید