خانه نادری ساوه مرمت می گردد

به گزارش تور سریلانکا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از تخصیص 500 میلیون ریال برای مرمت بنای تاریخی نادری ساوه اطلاع داد.

خانه نادری ساوه مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن در ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی امروز 2 اردیبهشت 99 گفت: بنای تاریخی خانه نادری واقع در خیابان قیام روبروی مسجد مقدس زاده ساوه ازنظر ویژگی های تاریخی فرهنگی واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی کشور شناخته شده است.

او اظهار کرد: پرونده این خانه قدیمی در ساوه در نخستین جلسه ثبت آثار ملی کشور مطرح شده و پرونده ثبتی آن در ماه جاری به منظور ثبت اضطراری در فهرست آثار ملی به اداره کل ثبت آثار وزارت متبوع ارسال خواهد شد و در اسرع وقت موضوع ثبت این بنای تاریخی به خاتمه خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به پیشینه فرهنگی ساوه اظهار کرد: وجود تک بناها در شهر ساوه بیانگر شناسنامه های هویتی این منطقه است و برای حفظ و صیانت از این بناهای تاریخی و هویت های سرزمینی باید مجموعه میراث فرهنگی، شهرداری، مالکین و دستگاه های ذی ربط اهتمام جدی داشته باشند.

او با اشاره به تخریب بخشی از این ابنیه تاریخی براثر بارش باران اظهار کرد: کارشناسان میراث فرهنگی ضمن آنالیز دلایل تخریب این اثر ملی، برای پیشگیری از تخریب بیشتر، برطرف خطر و نیز استحکام بخشی به این خانه تاریخی با تخصیص مبلغی معادل 500 میلیون ریال به عنوان اعتبار اولیه اقدامات اولیه برای مرمت و بازسازی را شروع خواهند کرد و در سنوات آینده با تخصیص اعتبارات، مبلغ بیشتری تخصیص خواهد یافت.

ایزدی گفت: این اثر ارزشمند ازجمله خانه های مسکونی باارزش شهر ساوه محسوب می گردد که نمونه ای از معماری اصیل ایرانی و بومی شهر ساوه است و با مصالح بوم آورد و همسان با اقلیم و جغرافیایی ساوه بناشده است.

او اضافه نمود: اداره کل میراث فرهنگی استان از مالکین و سرمایه گذاران محترم به منظور احیاء این اثر تاریخی حمایت و پشتیبانی می کند.

او توضیح داد: در شهر ساوه به عنوان شهری که دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی مطلوب است، باید آثار تاریخی که نشانگر هویت این شهر است به خوبی حفظ و حراست گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 176

به "خانه نادری ساوه مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه نادری ساوه مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید