خیرآبادی: در کشتی بحث انتقاد و تخریب از هم جداست

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران، اظهارات مختلف پیرامون شرایط تیم ملی کشتی فرنگی و اجرای چرخه انتخابی و همچنین عملکرد محمد بنا در رأس امور تیم ملی همچنان ادامه دارد و منتقدان و موافقان سرمربی تیم ملی مشغول بحث و جدل هستند. این اختلافات پس از تغییر تابعیت علی ارسلان فرنگی کار پیشین وزن 72 کیلوگرم تیم ملی و رفتن او به کشور صربستان آغاز شد و نقدها شدیدی را بر علیه سیاست های محمد بنا در پی داشت. نقدهای که از زبان قهرمانان اسبق جهان و المپیک بیان شد و خیلی زود در رسانه ها مورد توجه قرار گرفت.

خیرآبادی: در کشتی بحث انتقاد و تخریب از هم جداست

به همین علت جمشید خیرآبادی در یک گفتگو تلویزیونی در مورد حواشی اخیر کشتی فرنگی گفت: پیش از آنکه نقدهایم را در مورد چرخه مطرح کنم، باید بگویم که هیچ موقع زحمات دوستانم را نقد نکردم و تلاش این عزیزان بر کسی پوشیده نیست، چون باعث عزت مملکت شده است. بحث انتقاد و تخریب از هم جداست. هیچ وقت در عمرم به خودم اجازه ندادم حتی دشمنم را تخریب کنم، چه برسد به دوستانم که بهترین خاطرات عمرم را با آنها سپری کردم.

وی با اشاره به فاصله اندک مسابقات در چرخه انتخابی تیم ملی شرح داد: 16 آذر ماه فینال لیگ برگزار شده و در فاصله یک هفته مسابقات کشوری به انجام رسید. در ادامه انتخابی جام تختی و جام تختی را در پیش داریم. درواقع کشتی گیر در بازه زمانی کوتاه، 4 بار وزن کشی می کند. مگر یک ورزشکار که در این سطح کشتی می گیرد، در سال چند بار می تواند به اوج آمادگی جسمانی برسد و این جای سوال دارد.

خیرآبادی اضافه نمود: همه کشتی گیران ما بین 4 تا 8 درصد در همین قانون تازه وزن کم می کنند. حمید سوریان و امید نوروزی و بقیه دوستان در زمان کشتی گرفتن شأن 10 درصد از وزن بدن شان را کم می کردند و برخی هم 4 درصد. کاهش این اندازه وزن، حداقل 60 روز ریکاوری لازم دارد تا از تخریب و آسیب بدن جلوگیری شود. وزن کم کردن های مکرر و پیاپی بزرگ تری آسیب ها را به جا می گذارد.

سرمربی پیشین تیم ملی جمهوری آذربایجان ادامه داد: در بحث تورنمنت ها که در چرخه انتخابی تیم ملی قرار گرفته، ضعیف و قوی داریم، این خیلی مهم است که چه کشتی گیرانی به تورنمنت قوی اعزام می شوند و کدام نفرات به تورنمنت ضعیف، ضمن اینکه خواهید دید در هیچ کشوری فرآیند 8 ماهه را برای انتخاب ملی پوشان خود در نظر نمی گیرند.

خیرآبادی در سرانجام گفت: مسئولیت فنی کشتی را در خارج از کشور برعهده داشتم. می دانم هیچ کادرفنی ای 100 را رها نمی کند که 99 را بگیرد. در این شکی نیست و مسئول فنی به این خاطر که پاسخگوست، در پی انتخاب بهترین ها است، اما اظهارنظرها خیلی فرق دارد، موقعی که یک سری از دوستان که در چارچوب چرخه انتخابی قرار گرفته و چندین مسابقه متوالی را پشت سر گذاشته اند و یک جا به حریف مستقیم خود برخورد می کنند، چاره ای جز باخت ندارند. یکی از معایب چرخه همین موضوع است. به نظرم باید شرایط را طوری مهیا کنند که نفرات در شرایط بهتری روبروی هم قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1302

به "خیرآبادی: در کشتی بحث انتقاد و تخریب از هم جداست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیرآبادی: در کشتی بحث انتقاد و تخریب از هم جداست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید