لوکا بوناچیچ؛ مربی بومی که فقط برای 8 بازی حقوق دلاری می گیرد

به گزارش تور سریلانکا، باشگاه ذوب آهن در حالی لوکا بوناچیچ را به عنوان سرمربی خود معرفی نموده که این مربی قرار است در 8 بازی روی نیمکت این تیم را مدیریت کند!

لوکا بوناچیچ؛ مربی بومی که فقط برای 8 بازی حقوق دلاری می گیرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران, در حالی که بعد از عدم بازگشت میودراگ رادولوویچ به ایران و جدایی او از ذوب آهن, گزینه های ایرانی چون علیرضا مرزبان و محمدرضا مهاجری برای جانشینی رادو عنوان می شد, به یکباره با چرخش 180 درجه ای خبر از عقد قرارداد با لوکا بوناچیچ به میان آمد. لوکا در حالی یک بار دیگر راهنمایی گاند وها را قبول کرد که پیش از این 11 بار روی نیمکت تیم های ایرانی نشسته است و به خوبی اهالی فوتبال از او و عملکردش شناخت دارند.

این مربی کروات با وجود اینکه در اوج دورانش سابقه قهرمانی جام حذفی و فینالیست شدن در آسیا با سپاهان را دارد, اما در سال های اخیر پیروز به هیچ گونه افتخاری در رده باشگاهی ایران نشده است. علاوه بر کارنامه ضعیف این مربی در سال های اخیر, موضوع دیگری که می توان به آن ایراد گرفت, این است که قرارداد لوکا فقط تا آخر فصل جاری بسته شده است, یعنی برای 9 هفته! البته سرمربی جدید ذوب آهن به همراه تیم برای ملاقات با شهر خودرو به مشهد نرفته و در اصفهان منتظر پاسخ آزمایش کرونایش است, بنابراین در این بازی نیز لوکا به احتمال زیاد نمی تواند روی نیمکت ذوب بنشیند. در ملاقات با شهر خودرو حسن استکی راهنمایی ذوب آهن را برعهده خواهد داشت تا تعداد بازی های تحت راهنمایی لوکا با توجه به حذف ذوب از جام حذفی به عدد 8 برسد.

این در حالی است که پیش از جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اعلام نموده بود: توصیه مجموعه ذوب آهن این است که از نیروهای داخلی و بومی استفاده گردد. سیستم کلان باشگاه هم همین است و سعی می کنیم از نیروهای بومی استفاده کنیم. اینکه اما چطور در نهایت مدیران ذوب آهن به این نتیجه می رسند که برای 9-8 بازی به سراغ مربی خارجی آن هم در این شرایط ارزی می فرایند, جای سؤال دارد. شاید ذوبی ها با توجه به اینکه لوکا بوناچیچ سال ها در ایران بوده و به زبان فارسی هم مسلط است, او را یک مربی بومی و داخلی پنداشته اند, البته با این تفاوت که قرارداش باید دلاری بسته گردد.

احمد جمشیدی سخنگوی ذوب آهن درباره دلیل این انتخاب اعلام نموده در انتخاب لوکا بحث تزریق روش جدید به تیم نیست و قرار است فرایند قبلی ادامه پیدا کند, فقط به کسی نیاز بوده که بتواند تیم را مدیریت کند. او در بخش دیگری از درخواست روزمه از گزینه های راهنمایی تیم صحبت می نماید, بدون توجه به اینکه روزمه فردی مثل لوکا با یک جستجوی ساده در فضای مجازی به دست می آید. شاید اگر رویکرد مسئولان ذوب آهن به جای درخواست روزمه درخواست برنامه بود الان فرد دیگری با ویژگی های بهتر روی نیمکت ذوب آهن می نشست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 441

به "لوکا بوناچیچ؛ مربی بومی که فقط برای 8 بازی حقوق دلاری می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکا بوناچیچ؛ مربی بومی که فقط برای 8 بازی حقوق دلاری می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید