متغیر شدن هوا در 13 استان ؛ از رگبار باران و رعد و برق تا تندباد و گرد و خاک ، افزایش دمای هوا در این بخش از کشور

به گزارش تور سریلانکا، سازمان هواشناسی آخرین پیش بینی ها را از شرایط جوی کشور طی 5 روز آینده خاطرنشان کرد.

متغیر شدن هوا در 13 استان ؛ از رگبار باران و رعد و برق تا تندباد و گرد و خاک ، افزایش دمای هوا در این بخش از کشور

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور گفت که امروز (سه شنبه) با گذر امواج کم دامنه از تراز میانی جو در دامنه های البرز مرکزی واقع در مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و بعلاوه در دامنه های زاگرس مرکزی واقع در استان های مرکزی، قم، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری افزایش ابر در بعضی ساعات رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می گردد.

ضمناً، ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب شرق فارس، هرمزگان و جنوب کرمان نیز ابرناکی و رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد.

چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش خفیف انتظار می رود و در چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان، منطقه های از شمال و جنوب فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

پنجشنبه تا روز شنبه در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. در سایر منطقه ها کشور جوی پایدار مستقر می گردد که در نیمه غربی کشور موجب روند افزایش نسبی دما خواهد شد.

در 5 روز آینده در بعضی منطقه ها شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می گردد.

شرق دریای عمان نیز در این مدت مواج خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1402 بروزرسانی: 17 مرداد 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1625

به "متغیر شدن هوا در 13 استان ؛ از رگبار باران و رعد و برق تا تندباد و گرد و خاک ، افزایش دمای هوا در این بخش از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متغیر شدن هوا در 13 استان ؛ از رگبار باران و رعد و برق تا تندباد و گرد و خاک ، افزایش دمای هوا در این بخش از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید