مقاله: اجرای سازه های بتنی از صفر تا صد خاکبرداری تا اجرای راه پله

به گزارش تور سریلانکا، ستون ها نیز انواع مختلفی از نظر شکل و هندسه دارند که در مقاله انواع ستون در سازه، از نوع آرماتورها تا شکل ستون به طور کامل به آن ها پرداخته شده است. بعد از خشک و آماده شدن فونداسیون در بازه زمانی مشخص، اجرای ستون ها شروع می شود که خود شامل چند مرحله جداگانه می شود که می توان آن ها را در موارد زیر خلاصه کرد.

مقاله: اجرای سازه های بتنی از صفر تا صد خاکبرداری تا اجرای راه پله

خاکبر داری شروع عملیات ساخت هر سازه ای اعم از بتنی یا فلزی است. در خاکبر داری صرفاً با لایه های سطحی خاک سرو کار داریم که طی آن خاک های نامناسب و هر گونه ناهمواری برطرف می شود. خاکبردا ری در زمین های با رطوبت طبیعی را می توان تا عمق یک متر، برای ماسه 1/25 متر، برای ماسه رس دار 1/5، برای خاک رس 2 متر و برای خاک بسیار متراکم را بدون پایه های ایمنی، سپر و حائل انجام داد. در سایر موارد با توجه به جنس خاک، عمق گودبرداری و شرایط ترافیکی اطراف تدابیر ایمنی لازم توسط مسئولان اتخاذ می شود.

بعد از قالب بندی نوبت به اجرای آرماتوربندی می رسد. آرماتوربندی و نحوه اجرای آن به نوع فونداسیون بستگی دارد. آرماتورهای مناسب از نظر ضخامت به صورت یک شبکه و کلاف یکپارچه در آورده تا بتواند به خوبی در مقابل نیروهای وارده از خود مقاومت نشان دهد. لازم ذکر است با توجه به آیین نامه حداقل میل گردی که در ساختمان ها مصرف می شود نمره 6 است.

منبع مقاله: اجرای سازه های بتنی از صفر تا صد خاکبرداری تا اجرای راه پله

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1209

به "مقاله: اجرای سازه های بتنی از صفر تا صد خاکبرداری تا اجرای راه پله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: اجرای سازه های بتنی از صفر تا صد خاکبرداری تا اجرای راه پله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید