5 پروژه میراث فرهنگی در کرمانشاه افتتاح می گردد

به گزارش تور سریلانکا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از افتتاح و کلنگ زنی پنج پروژه میراث فرهنگی با اعتبار 57 میلیارد ریال در هفته میراث فرهنگی اطلاع داد.

5 پروژه میراث فرهنگی در کرمانشاه افتتاح می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، امید قادری امروز سه شنبه 23 اردیبهشت ماه 99 گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی مراسم باشکوهی با حضور استاندار، حافظان و فعالین میراث فرهنگی استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار و از حافظان میراث فرهنگی تقدیر می گردد.

او در ادامه از افتتاح موزه طاق بستان با اعتبار سه میلیارد ریال در روز جهانی موزه ها اطلاع داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به افتتاح پروژه های مختلف در هفته میراث فرهنگی، به اتمام فاز یک و دو ساماندهی طاق گرا اشاره نمود و افزود: پس از اتمام عملیات ساماندهی فاز یک، فاز دو ساماندهی را نیز با اعتبار هشت میلیارد ریال به سرانجام رساندیم.

او افزود: هم زمان با افتتاح ساماندهی طاق گرا از محور ساسانی، نقش برجسته آنوبانی نی و زیج منیژه نیز بازدید می گردد.

قادری همچنین به افتتاح نخستین اقامتگاه سنتی بافت تاریخی کرمانشاه (خانه معروف یزدی ها) در این ایام اشاره نمود و افزود: این اقامتگاه با همکاری بخش خصوصی و با اعتبار 20 میلیارد ریال ساخته شده است.

او افزود: نخستین اقامتگاه بوم گردی شهر کرند (میلکان) نیز با اعتبار هشت میلیارد ریال و با همکاری بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت بازار تاریخی کرمانشاه برای مردم این شهر، اعلام نمود: تا به امروز چندین مرتبه این بازار تاریخی توسط کارشناسان مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته و در هفته میراث فرهنگی نیز عملیات اجرایی بازار وکیل الدوله با اعتبار 17 میلیارد ریال شروع خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 349

به "5 پروژه میراث فرهنگی در کرمانشاه افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پروژه میراث فرهنگی در کرمانشاه افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید