آشنایی با طراحی ویلا دماوند

به گزارش تور سریلانکا، سایت پروژه ویلا دماوند در زمین شیب داری از کوهستان این منطقه واقع شده که شامل دشت های و منظره ها زیبایی می باشد. تمایل بیشتر به داشتن منظره ها مناسب و فضای ساختمانی در زمینی کوچک منجر به ساخت یک ویلای سه طبقه بر روی زمین شد. ساختمان های همسایه مخلوطی از زمین با مساحت های کم می باشد که به بلوک های شرقی و غربی متراکم شده است. در حالی که جهت های شمالی و جنوبی برترین فرصت را برای ارائه یک ویو عالی و مجذوب کننده ارائه می دهند.

آشنایی با طراحی ویلا دماوند

آب و هوای سرد و شرایط کوهستانی سایت پروژه، یکی از چالش های طراحی پروژه طراحی ویلا دماوند بود. بنابراین توجه ویژه ای به حذف عنصر برف از روی سقف (کاهش تنش بار روی سقف و مراقبت از ضررهای ته نشینی برفک و رطوبت)، خاصیت عایق بودن حرارت در دیوارهای بیرونی، و بهره وری از تجهیزات آبی و مکانیکی برای مقابله دمای سرد شده است. برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی، گرما به وسیله کف به طبقه راهنمایی می گردد. به همین علت هیچ گونه فضای وُید یا اتصالات عمودی اضافی طراحی نشده است. بعلاوه ویژگی های زیبایی شناسی این ساختمان و جلوگیری از اضافه کاری هیچ گونه تأثیری بر روی خاصیت سازه ای ساختمان نگذاشته است.

تعبیه یک تراس عظیم با ویو گسترده از اهداف اصلی طراحی پروژه در ضلع جنوب شرقی سایت بوده که برترین مکان برای تماشای باغ دماوند را به نمایش گذاشته است. محدودیت شیب سقف و داشتن شیب مطلوب در رابطه با نیازهای زیبایی شناسی و عملکردی منجر به کمبود ارتفاع در تراس می شد. در پاسخ به این مشکل یک سقف شیب دار مکانیکی قابل تنظیم برای تراس در نظر گرفته شده که علاوه بر ارزان کردن کانسپت طرح، مقاومت مناسبی در برابر بادهای مقاوم دارد.

به نظر می رسد طراحی سازه بیرونی با ستون های شیب دار چالش عظیمی را در این منطقه زلزله خیز داشته باشند. علاوه بر ویژگی های سازه ای با این فرمت، قاب پوششی ستون ها منظم و یکدست بر روی ستون ها بسته شده تا فرمت سازه های بیرونی از نظر زیباسازی تکمیل باشند.

انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1097

به "آشنایی با طراحی ویلا دماوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با طراحی ویلا دماوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با طراحی ویلا دماوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید