راهنمای سفر به کیوتو ژاپن؛ شهری دیدنی و توریست پذیر

به گزارش تور سریلانکا، شهر کیوتو با رنگها، سنت، تاریخ و فرهنگ غنی خود شهری منحصر بفرد است که به بازدید نمایندگان اجازه می دهد تا نگاهی را به گذشته این سرزمین بیاندازند. کیوتو از نظر بعضی گردشگران نه تنها برترین شهر در کشور ژاپن برای بازدید است بلکه شهر محبوب آنها در دنیا نیز بشمار می رود. کیوتو مرکز باستانی ژاپن و قلب فرهنگی این کشور است. معروف ترین دیدنی های کیوتو ژاپن را میتوان به مه زیبایی که اغلب در محیط کوهستانی اطراف پراکنده شده، تشبیه کرد. شهر کیوتو آنقدرها هم که گردشگران تصور می نمایند، سنتی و عقب مانده نیست. براساس راهنمای سفر به کیوتو ژاپن باید بدانید که بسیاری از گردشگران با تصور اینکه ژاپن دنیای قدیم را خواهند دید، به این شهر می آیند و وقتی آن را نمی بینند، تعجب می نمایند و سرخورده می شوند.

راهنمای سفر به کیوتو ژاپن؛ شهری دیدنی و توریست پذیر
بیشتر بخوانیدجاذبه های جهانگردی ژاپن | مکان های غافلگیر نماینده کشور ژاپن

با اینکه عناصر بسکمک از معبدها، زیارتگاه ها و معماری قدیم در این شهر بچشم میخورد اما این شهر در عین حال هم مدرن است و هم سنتی. کیوتو مانند بعضی روستاهای زیبای اروپایی که به نظر می رسد در کپسول زمان از گذشته به آینده فرستاده شده اند، نیست. جاهایی در این شهر وجود دارند که اصلا قدیمی یا حتی مدرن و قشنگ نیستند؛ نماهای سیمانی بد شکلی که بعد از جنگ به طرز بی حساب و کتاب و بدون هیچ نقشه مناسب ساخته شده اند.

کیوتو یک مکان واقعی و اصیل است که مملو از آدمهای واقعی در شغل های متفاوت هست. این شهر به لطف روح سنتی که ترکیبی از تاریخ و فرهنگ است، یکی از محبوب ترین مقاصد جهانگردی در جهان محسوب می گردد. با ما در راهنمای سفر به کیوتو ژاپن همراه باشید تا شما را با شماری از معروف ترین دیدنی های کیوتو ژاپن آشنا کنیم.

اولین بازدید ما از کیوتو

اولین بازدید ما از شهر کیوتو مربوط به پنج سال پیش بود و تنها چند روز طول کشید. بنابراین ما سعی کردیم از معروف ترین دیدنی های کیوتو ژاپن به سرعت هر چه تمام تر بازدید کنیم. در همان ابتدا و بلافاصله متوجه شدیم که این شهر در تضاد کامل با کلانشهر مدرنی مانند توکیو واقع شده است. زمان در کیوتو آرامتر سپری میشد و با اینکه شهری شلوغ و پر از جهانگرد بود، آرامش و آهستگی خاصی در آن حس میشد. در اولین صبح اقامتمان در کیوتو، از معبد فوشیمی ایناری Fushimi Inari یا خدای برنج بازدید کردیم. زمانی که از درون هزاران دروازه توری ئی Torii این معبد به سمت بالا پیاده روی می کردیم، تمامی منظره ها کوهستانی در برابر چشمان ما قرار داشتند و از زیبایی آنها افسون شده بودیم.

احساس می کردیم با هر قدمی که به بالا بر می داریم، لایه های این مورد از معروف ترین دیدنی های کیوتو ژاپن را کنار می زنیم و به جزئیات بی نظیر و نامحسوس آن در طول راه پی می بریم. رفتن به این مکان جادویی برترین شروع برای بازدید ما از کیوتو بود؛ زیرا منطقه خلوت فوشیمی ایناری Fushimi Inari برترین چهره از کیوتو را در پیش چشم بازدید نمایندگان قرار می دهد و هنوز هم همچنان برای ما محبوب ترین نقطه کشور است. ما آنقدر این مورد از معروف ترین دیدنی های کیوتو ژاپن را دوست داریم که هر ساله سفر به کیوتو ژاپن را تکرار می کنیم و بازدید از این مکان بی نظیر را در برنامه سفر قرار می دهیم.

چه زمانی از کیوتو بازدید کنیم؟

فصل بهار، فصل شکوفه های گیلاس sakura در اوایل آوریل و فصل پاییز، فصل برگ ریزان درختان در ماه نوامبر برترین و محبوب ترین فصل ها برای سفر به کیوتو ژاپن هستند. شهر کیوتو در این دو زمان از سال شهری خیره نماینده است اما شلوغی جهانگردان و بازدید نمایندگان باعث می گردد نتوانید بطور کامل از زیبای آن لذت ببرید. ایستگاه های اتوبوس و قطار مملو از مسافر هستند و محبوب ترین معابد این شهر پر از سر و صدا و شلوغی می شوند. بنابراین تمام نکاتی که در خصوص آرام بودن، سکوت و آرامش این شهر گفتیم، در این دو زمان از سال کاملا دور از حقیقت است. بنابراین، اگر علاقه دارید چهره واقعی شهر کیوتو را ببینید، ما این دو فصل را توصیه نمی کنیم.

اما اگر اصرار دارید در این دو فصل به کیوتو سفر کنید، بهتر است صبح خیلی زود به دیدن معروف ترین دیدنی های کیوتو ژاپن بروید تا از شلوغی و همهمه دوری کنید و از زمان بازدید خود لذت ببرید و سپس، از نقاط دیگر شهر در طول روز دیدن کنید. روش دیگر، این است که چند روز قبل یا بعد از این زمانهای شلوغ سفر به کیوتو را شروع کنید. برترین پیشنهاد می تواند این باشد که سفر خود را به بعد از فصل شکوفه ها یا قبل از برگریزان پاییزی موکول نمایید. اگر چند روز بعد از فصل شکوفه ها به این شهر بروید، هنوز شکوفه ها وجود دارند و درختان هم نسبت به قبل از این دوره سرسبزتر هستند.

روزهای قبل از برگریزان پاییزی نیز از این جهت بیشتر توصیه می شوند که هوا هنوز کمی گرم است و هنوز همه برگهای درختان تغییر رنگ نداده و نریخته اند. بنابراین، بهتر است قبل از برگریزان به این شهر سفر کنید تا با درختان بی برگ و خشک روبرو نشوید. نکته دیگری که می بایست براساس راهنمای سفر به کیوتو ژاپن در نظر داشته باشید، این است که زمان سر زدن شکوفه ها در بهار و ریختن برگها در پاییز کاملا مشخص و از پیش مشخص شده نیست. بنابراین، ممکن است طبق زمانهای توصیه شده ما به کیوتو سفر کنید و بتوانید این تغییرات بی نظیر طبیعت را در نبود خیل جهانگردان دیدن نمایید.

آب و هوای کیوتو چگونه است؟

نکته تغییر پذیر و غیر قابل پیش بینی شهر کیوتو، آب و هوای آن است. کیوتو دارای چهار فصل مجزا هست. در طول ماههای زمستان (دسامبر، ژانویه و فوریه) این شهر گاهی چنان سرد می گردد که با بارش برف روبرو می شوید. با اینکه دیدنی برف و طبیعت و معماری کیوتو ترکیب چشم نوازی را تشکیل می دهند، این آب و هوای سرد برای جهانگردی و گشت و گذار اصلا مناسب نیست. در فصل بهار (اواخر ماه مارس و ماههای آوریل و می) هوا معتدل و بسیار خوشایند است. ماههای بعدی در فصل تابستان (ماههای ژوئن، ژوئیه و آگوست) هم بخاطر گرما و رطوبت تقریبا غیرقابل تحمل می شوند. سپس، با نزدیک شدن پاییز، دمای هوا دوباره پایین می آید و چرخه طبیعت تکرار می گردد.

بازدید از کیوتو چقدر طول می کشد؟

به عنوان هواداران واقعی شهر کیوتو، به شما توصیه می کنیم زمان سفر خود را به صورت پنجاه پنجاه بین کیوتو و توکیو تقسیم کنید. بازدید از توکیو که یک شهر بزرگ، شلوغ، پرهیاهو و پرهرج و مرج است، لطف خاص خودش را دارد اما بهتر است بعد از آن خودتان را در سکوت و آرامش و سرعت آهسته شهر کیوتو گم کنید و اگر می خواهید بیشتر از بودن در این شهر لذت ببرید، برنامه ریزی دقیق و لیست بندی جاهای دیدنی را فراموش کنید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های جهانگردی توکیو | مرکز درخشنده ژاپن

توصیه ما این است که حداقل چهار روز از سفر خود را به بازدید از شهر کیوتو اختصاص دهید. اگر بتوانید اقامتتان را طولانی تر کنید که خیلی بهتر خواهد بود. این چهار روز یعنی یک روز در آراشیاما Arashiyama، یک روز در هیگاشیاما Higashiyama، یک روز در پایین شهر و قسمت مرکزی شهر کیوتو و یک روز هم برای انجام کارهای متفرقه و بازدید از جاهای نو و رندوم.

کجا اقامت کنیم؟

مهمترین نکته براساس راهنمای سفر به کیوتو ژاپن این است که در خود شهر کیوتو اقامت کنید تا بتوانید با بازدید صبح هنگام از معروف ترین دیدنی های کیوتو ژاپن، از زمان خود به برترین وجه استفاده نمایید. برای پاسخ به این سوال که از بین هتلها، میهمان خانه ها، آپارتمان های اجاره ای Airbnb و ریوکان های ژاپنی کدام یک را برای اقامت انتخاب کنید، میتوان با این نکته شروع کرد که هتل ها بسیار گران هستند. برای خانواده هایی که به همراه بچه ها خود سفر می نمایند یا کسانی که بدنبال فضای بزرگتر و بازتر هستند، آپارتمان های اجاره ای Airbnb برترین انتخاب به نظر می رسند بخصوص که مبلغ اجاره ماهیانه آنها از هزینه اجاره هفتگی کمتر تمام می گردد.

یکی از برترین نقاط برای اقامت، منطقه فوشیمی Fushimi است. اقامت در این منطقه باعث می گردد به معبدهای فوشیمی ایناری Fushimi Inari و معابد منطقه هیگاشیاما Higashiyama نزدیک باشید. پیشنهاد دیگر این است که در شمال ایستگاه کیوتو Kyoto Station محلی را برای اقامت پیدا کنید. با اقامت در این بخش از شهر هم به راحتی به قطار دسترسی دارید و هم نزدیک به رستورانها هستید. مزیت دیگر اقامت در این بخش، این است که با یک پیاده روی 20 تا 25 دقیقه ای می توانید به منطقه هیگاشیاما Higashiyama برسید.

اگر خیلی به خوردن و نوشیدن اهمیت می دهید، برترین مکان برای اقامت منطقه گیون Gion است، چرا که بیشتریت رستورانهای مشهور و ستاره میشلین دار در این منطقه واقع شده اند. در ضمن، این منطقه یکی از محدود نواحی شهر کیوتو است که واحدهای تجاری آن قبل از غروب تعطیل نمی شوند. بسکمک از رستورانها تا نیمه شب باز هستند و می توانید بعد از یک روز کامل معبد گردی و بازدید از معروف ترین دیدنی های کیوتو ژاپن، به محل اقامت خود بروید، استراحت کنید و سپس، شب هنگام برای شام خوردن و وقت گذرانی به این بخش از شهر بیایید.

بیشتر بخوانیدآشنایی با تعدادی از مشهورترین هتل های کیوتو

حمل و نقل در کیوتو

برترین روش برای رسیدن به شهر کیوتو این است که به توکیو پرواز کنید و سپس، از طریق قطارهای سریع السیر Shinkansen به کیوتو بروید. روش دیگر این است که به اوزاکا پرواز کنید و با قطار به شهر کیوتو بروید. سپس، از طریق قطارهای سریع السیر Shinkansen به توکیو بروید و در نهایت، از توکیو به سمت مقصد بعدی خود پرواز کنید. تنها عیب روش دوم این بوده که معمولا گران تر است. وقتی بالاخره به کیوتو رسیدید، می توانید از شبکه وسیع اتوبوسهای شهر و متروی آن بهره ببرید. اما پیشنهاد می کنیم برای گشت و گذار در کیوتو یا پیاده روی نموده یا از مترو بهره ببرید.

در سفر به کیوتو، چه چیزهایی را با خود ببریم؟

هیچ چیز خاصی برای سفر به کیوتو ژاپن لازم ندارید. در سفر به بسکمک از کشورهای دیگر به تبدیل نماینده ولتاژ احتیاج پیدا خواهید کرد و کیف پولهای گردنی برای محافظت از پول و حفظ ایمنی. اما در سفر به کیوتو ژاپن، به هیچ کدام از اینها احتیاجی نخواهید داشت بویژه به این دلیل که تقریبا هیچ جرمی در آنجا اتفاق نمی افتد. اما شهر کیوتو شهری با چهار فصل مجزا است. بهار و پاییز هر دو بسیار دوست داشتنی هستند و دمای هوا در این دو فصل معتدل است اما در تابستان بسیار گرم و شرجی می گردد و در زمستان برف می بارد. در تابستان بهتر است دستمالهای خنک نماینده Frogg Togg Chilly Pads را تهیه نمایید و در زمستان بهتر است چند دست لباس گرم همراه داشته باشید. اما در کل، بهتر است از آوردن تعداد زیادی چمدان خودداری نموده و با بار سبک سفر کنید.

کارهایی که در کیوتو باید انجام دهیم

اگر برای سفر به کیوتو ژاپن برنامه ریزی نموده اید، حتما از معبدهای بودایی خوشتان می آید، زیرا جاذبه اصلی این شهر معابد باستانی هستند. البته کارهای دیگری بجز بازدید از معابد برای انجام دادن وجود دارند. برای مثال، با اینکه موزه های این شهر به خوبی موزه های توکیو نیستند، می توانید سری به آنها بزنید. نکته مهم دیگری که باید در خصوص شهر کیوتو بدانید، این است که شهرهای معدودی در جهان وجود دارند که به میزان شهر کیوتو دارای رستورانهای مشهور باشند.

مراسم نوشیدن چای و گل چینی نیز جالب هستند اما ممکن است کمی کسل نماینده باشند و بهتر است بجای شرکت در آنها، به یک چایخانه بروید و چای بنوشید. گشت و گذار بی هدف در کیوتو نیز ایده بسیار خوبی است. شهر کیوتو ژاپن زیبا و جالب بوده و می توانید نکات ریز کوچک و قابل توجهی را در خصوص آن کشف کنید. مانند نقاشی های دیواری عجیب یا فروشگاه های ویژه لوازم آنتیک در پیچ و خم کوچه ها. نکات جالب دیگر این شهر، سگها، نماهای دست ساز و فروشگاه های مقرون به صرفه اجناس صد ینی هستند.

دیدنی های کیوتو

جنگل بامبو در آراشیاما

منطقه آراشیاما Arashiyama بهشتی در کوهپایه های کوهستانی به همین نام است که جنگلی بی نظیر از بامبو، معابد فوق العاده زیبا و طبیعتی چشم نواز را در بر گرفته. هر چند که آراشیاما Arashiyama به معنای کوهستان طوفان هست اما این مکان بخاطر آرامش فوق العاده موجود در آن معروفیت دارد. بازدید از جنگل بامبو در آراشیاما Arashiyama بازدید نمایندگان را به جهانی دیگری می برد. این دالان سبز بامبو یکی از زیباترین منظره ها طبیعی این منطقه است؛ مسیری محصور شده با درختانی بلند که نگاه بازدید نمایندگان را به سمت آسمان می کشاند.

بعد از قدم زدن در این جنگل زیبا و دیدنی منظره ها فوق العاده آن، به سمت رودخانه پیاده روی کنید، یک قایق اجاره نموده و به سمت پارک کامیاما کوئن Kameyama-koen Park در بالای تپه های مجاور بروید تا بتوانید میمون های این منطقه را ببینید و به آنها غذا بدهید. این میمون ها در قفس نیستند و کاملا آزاد هستند. براساس راهنمای سفر به کیوتو ژاپن، برای غذا دادن به میمون ها می توانید بسته های بادام زمینی یا سیب را خریداری کنید و به آنها که مشتاقانه دستان خود را برای گرفتن غذا به سمت شما دراز می نمایند، غذا بدهید.

معابد دیدنیی کیوتو

معابد بسکمک در شهر کیوتو ژاپن وجود دارند اما مجذوب کننده ترین و زیباترین آنها کینکاکو جی Kinkaku-Ji است. این معبد که روی یک برکه بزرگ ساخته شده، به همان میزان که بخاطر محیط زیبای اطرافش نیز مشهور است، به دلیل پاگودای سنگی قدیمی اش و چایخانه مخصوص سنتی آن نیز بسیار شناخته شد. حتی اگر تصاویر این معبد زیبا را دیده باشید، با دیدنی از نزدیک آن برابری نمی کند و بهتر است بازدید از این معبد منحصر بفرد را در صدر لیست فعالیت های خود در سفر به کیوتو ژاپن قرار دهید.

معبد فوشیمی ایناری Fushimi Inari نیز یکی از معروف ترین دیدنی های کیوتو ژاپن بشمار می رود. این معبد یک زیارتگاه مهم آئین شینتو در جنوب شهر کیوتو ژاپن است و بخاطر هزاران دروازه توری ئی (torii) سرخ رنگش که شبکه ای از مسیرها را به سمت جنگل کوه مقدس ایناری و به محوطه معبد راهنمایی می نمایند، معروفیت دارد. این معبد در ارتفاع بالا واقع شده است و برای رسیدن به آن باید 2 کیلومتر را پیاده طی کنید. این کار حدود 2 ساعت طول می کشد اما مسیر آن آنچنان زیباست که خستگی را احساس نخواهید کرد.

قصر یا قلعه نیجو

قصر یا قلعه نیجو Nijo Castle که در سال 1603 میلادی ساخته شده، محل اقامت اولین حاکمان دوران ادو Edo بوده است. ساختمان این قصر بدون شک برترین نمونه از معماری دوره فئودال های ژاپن هست. این بنا از دو قلعه مجزا تشکیل شده که درون آنها به زیبایی با نقاشی های سقفی، دربهای کشویی و اتاقهای پوشیده شده از دشکهای تاتامی طراحی شده اند. مساحت کل این مجموعه 275 هزار متر مربع بوده و دارای باغ های بسیار زیبا، دیوارهای سنگی و خندق های عمیق است. این قلعه مانند بسکمک از بناها و معابد دیگر شهر کیوتو ژاپن در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

تجربه حمام ژاپنی اونسن onsen

حمام کردن در چشمه های آبگرم ژاپنی که اونسن onsen نامیده می شوند، یکی از بخش های جالب فرهنگ ژاپن است که می بایست حتما در سفر به این کشور آن را تجربه کنید. این حمام های آبگرم ژاپنی در دو نوع عمومی و خصوصی وجود دارند. یکی از برترین چشمه های آب گرم onsen در کیوتو، حمام آبگرم کوراما اونسن Kurama Onsen در نزدیکی معبد کوه کورامادرا Kurama-dera بوده که دارای دو نوع حمام روباز و سرپوشیده است. حمام آبگرم بسیار بزرگ تنزان نو یو Tenzan-no-yu Onsen در نزدیکی آراشیاما Arashiyama نیز بسیار مشهور بوده و حمام کردن در آن توصیه می گردد.

کجا غذا بخوریم و چه بخوریم؟

از آنجایی که شهر کیوتو یک شهر کاملا سنتی و فرهنگی است، تجربه های مختلفی از خوردن غذا به روش سنتی را می توانید کسب کنید که بسیار استثنایی، خاطره انگیز و جالب هستند. اما وقت گیر نیز هستند و بهتر است گاهی هم از روشهای سریع تر استفاده نمایید. توصیه ما خوردن نودلز (رامن) است. اگر به میزان کافی زمان دارید، حتما کایسکی kaiseki را در نظر بگیرید. کایسکی kaiseki یک نوع سبک غذای برخاسته از مراسم چای ژاپنی هست و در اصل غذاهایی بوده که در طی انجام مراسم چای از طریق برگزار نماینده مراسم برای میهمانان تهیه میشده اند. اهمیت کایسکی kaiseki بیشتر از اینکه بخاطر خود غذا باشد، به دلیل ظاهر هنری و طریقه پذیرایی آن است.

برای تجربه کایسکی kaiseki می توانید به محلیه گیون Gion بروید اما از آنجایی که رزرو کردن بسکمک از رستورانهای دارای ستاره میشلین سخت است، می توانید از کارمند هتل کمک بگیرید. توصیه ما این است که یک میز در Giro Giro Hitoshina رزرو کنید و یک کایسکی kaiseki مدرن تر و آسان تر را در این رستوران تجربه نمایید. بخصوص که نسبت به انتخابهای دیگری که پیش رو دارید، مقرون به صرفه تر هم هست. پیشنهاد می کنیم اگر به سوشی sushi علاقه دارید، در کیوتو آن را سفارش ندهید و خوردن آن را به زمانی که در توکیو هستید، موکول نمایید. اما حتی اگر گیاهخوار نیستید، غذایی که بسیار توصیه می کنیم، توفو tofu بوده که به روشهای مختلف تهیه می گردد.

قوانین رفتاری در کیوتو

اهالی کیوتو بسیار سختگیر و باریک بین هستند. کیوتو یک شهر آرام با ساکنانی است که به جزئیات توجه می نمایند و به تمیزی و فرهنگ شهر خود بسیار اهمیت می دهند. درآوردن کفشها هنگام ورود به خانه ها، میهمان خانه ها، معابد و حتی بعضی فروشگاه ها و رستورانها کاملا اجباری بوده و در بسکمک از نقاط عکاسی ممنوع هست. در حقیقت، تمامی قوانینی که روی بروشورها و پوسترهای مختلف در هر جای شهر می بینید، چه با آنها موافق باشید و چه مخالف، به دقت اجرا می شوند. درست است که ژاپنی ها به مودب بودن معروفیت دارند اما می بایست آنها را اینگونه توصیف کرد: مودب اما جدی. بنابراین، اگر در کشور یا شهر زادگاهتان به شکستن قانون و از زیر اجرای قانون در رفتن عادت دارید، سفرتان بسیار پرچالش خواهد بود.

از آنجایی که در سالهای اخیر مردم کیوتو نسبت به بازدید نمایندگان خارجی حساس تر شده اند و از طرز برخورد جهانگردان با شهر خود راضی نیستند، بتازگی بروشورهایی به زبانهای انگلیسی و چینی بین بازدید نمایندگان خارجی پخش می گردد که در آن موضوعات متنوعی از جمله انعام دادن (که نباید در ژاپن انجام گردد و از نظر ژاپنی ها اهانت آمیز است) تا چگونگی استفاده از صندلی توالت (با تکیه بر اینکه نباید روی صندلی توالت ایستاد) و بسکمک موضوعات حساس دیگر پوشش داده شده است.

در سرتاسر شهر نیز اعلامیه های سبک کیوتویی به شیشه فروشگاه ها و رستوران ها زده شده که از بازدید نمایندگان می خواهد آرام تر صحبت نمایند و آشغالهای خود را فقط در سطل آشغال بیاندازند. بار آخری که من و همسرم در فوشیمی ایناری Fushimi Inari اقامت داشتیم، یک بنر بزرگ در امتداد جاده دیدیم که به صورت مودبانه ای از بازدید نمایندگان درخواست میکرد که در یک صف مستقیم قدم بردارند و با ازدحام بی مورد خیابان ها را نبندند. متاسفانه، به دلیل محبوبیت این شهر، ازدحام جهانگردان و بسته شدن خیابانها یکی از بزرگترین مسائل آن بشمار می رود.

پول نقد یا کارت اعتباری؟

پول قابل استفاده در کیوتو، ین ژاپن است و شما مطمئنا در سفر به این شهر، به پول کاغذی احتیاج پیدا خواهید کرد. با اینکه ژاپن از نظر تکنولوژی یک کشور کاملا پیشرفته محسوب می گردد، بیشتر مردم تجارت خود را از راه استفاده از پول نقد پیش می برند. کارتهای اعتباری در فروشگاه ها و رستورانهای زنجیره ای قابل قبول هستند اما در بیشتر فروشگاه ها و رستورانهای دیگر تنها پول نقد پذیرفته می گردد. بنابراین، توصیه می کنیم حتما پول نقد همراه داشته باشید یا هر چند وقت یکبار از دستگاه های عابر بانک پول نقد برداشت کنید.

فروشگاه های هفت تا یازده 7-11 و لاوسون Lawson

براساس راهنمای سفر به کیوتو ژاپن باید بدانید که فروشگاه های زنجیره ای هفت تا یازده 7-11 و لاوسون Lawson که تقریبا در همه جا وجود دارند، برترین دوستان شما هستند. در هر دوی این فروشگاه ها انواع غذاهای آماده وجود دارند و برچسبهای روی اجناس به زبان انگلیسی هستند. غذاهای آماده ای که در این فروشگاه ها ارائه می شوند، بسیار خوب هستند و حتما در یک یا دو وعده غذایی خود از آنها بهره ببرید. برای مثال، زمانی که یک روز شلوغ پر از بازدید دارید یا تحمل صف های طولانی رستورانها در یک فصل شلوغ پر جهانگرد را ندارید، می توانید از این غذاها تهیه کنید و در زمان صرفه جویی نمایید. در ضمن، این یک تجربه فرهنگی ژاپنی نیز محسوب می گردد، زیرا بیشتر مردم کیوتو نیز از همین غذاهای آماده استفاده می نمایند.

کنار آمدن با تفاوت زبانی و برقراری ارتباط با ژاپنی ها

سفر به ژاپن، به دلیل سخت بودن زبان این کشور و عدم آشنایی با آن می تواند کمی ترسناک باشد. اما خبر خوب براساس راهنمای سفر به کیوتو ژاپن این است که بیشتر مردم کیوتو کمی زبان انگلیسی بلد هستند و تمامی تابلوهای مهم به دو زبان ژاپنی و انگلیسی تهیه شده اند. بنابراین اگر از گوگل مپس Google Maps هم بهره ببرید، گشت و گذار در کیوتو از آنچه که فکر نموده اید، بسیار آسان تر است. دوم اینکه مردم ژاپن یکی از مهربان ترین، کمک رسان ترین و میهمان نوازترین مردم جهان هستند.

براساس راهنمای سفر به کیوتو ژاپن باید بدانید که کلمه اوموتناشی Omotenashi کلمه ای ژاپنی به معنی اصول راهنما برای میهمان نوازی از ته قلب ژاپنی ها و توجه کامل به جزئیات در خدمت به میهمان است؛ کلمه ای که مردم ژاپن در همه جا و همه حال، در رستورانها، فروشگاه ها و ایستگاه های قطار طبق آن عمل می نمایند. بنابراین، می توانید انتظار برخورد شاد و پذیرا را از مردم این کشور داشته باشید. جهانگردان خارجی همواره با استقبال و میهمان نوازی مردم این کشور روبرو شده و از سفر به ژاپن لذت برده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1550

به "راهنمای سفر به کیوتو ژاپن؛ شهری دیدنی و توریست پذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کیوتو ژاپن؛ شهری دیدنی و توریست پذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید