اجرای گروه موسیقی ایرانی در افتتاحیه جشنواره داغستان روسیه

به گزارش تور سریلانکا، تهران (پانا) - نهمین جشنواره بین المللی فولکلوریک و فرهنگ سنتی جمهوری داغستان روسیه با اجرای گروه موسیقی سنتی آیین از جمهوری اسلامی ایران در شهر ماخاچ قلعه شروع به کار کرد.

اجرای گروه موسیقی ایرانی در افتتاحیه جشنواره داغستان روسیه

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نهمین جشنواره بین المللی فولکلوریک و فرهنگ سنتی جمهوری داغستان روسیه با حضور گروه های مختلف موسیقی از کشورهای مختلف دنیا و اقصی نقاط روسیه در شهر ماخاچ قلعه شروع به کار کرد.

گروه موسیقی سنتی آیین که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در داغستان حضور دارد هم در مراسم شروعین این جشنواره با قطعه شعری از خیام نیشابوری به اجرای برنامه پرداخت.

سرانجام بخش برنامه نماینده ایران هم، تصنیفی ساخته شده بر اشعار مولوی بود که مورد توجه مخاطبان جشنواره نهاده شد.

پس از سرانجام اجرای گروه موسیقی آیین، گروه های موسیقی کشورهای آذربایجان، مکزیک، بلاروس و گروه های موسیقی نقاط مختلف فدراسیون روسیه اقدام به اجرای برنامه کردند.

گروه آیین در روزهای آینده هم اجراهایی در شهر ماخاچ قلعه و شهر تاریخی دربند خواهد داشت و بعلاوه (13 تیرماه) در میزگرد فرهنگ عامیانه، سنت ها و مدرنیته در سالن همایش های کتابخانه ملی جمهوری داغستان شرکت می نمایند.

بنابر اعلام این خبر، نهمین جشنواره بین المللی فولکلور و فرهنگ سنتی با هدف حفظ و توسعه اصالت، سنت ها و ویژگی ملی فرهنگ عامیانه و تبادل سنت های فرهنگی مردم مختلف و یاری به حفظ و توسعه میراث فرهنگی ناملموس کشور برپا شده است.

جشنواره بین المللی موسیقی فولکلور داغستان از 9 تیر تا 14 تیر (30 ژوئن تا 5 جولای) با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه با حضور گروه های موسیقی از 9 کشور از جمله ایران برگزار می گردد. اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه اقدام به اعزام این گروه موسیقی به روسیه نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1067

به "اجرای گروه موسیقی ایرانی در افتتاحیه جشنواره داغستان روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای گروه موسیقی ایرانی در افتتاحیه جشنواره داغستان روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید