همه چیز در خصوص گوانجو چین : از جاهای دیدنی تا نکات کلیدی سفر

به گزارش تور سریلانکا، گوانجو چین، یک کلان شهر کاملاً متمایز در چین است که تا حد زیادی تحت تأثیر همسایه خود، هنگ کنگ قرار گرفته. این شهر با ساختمان های بلند و تزئین شده با چراغ های نئونی چشمک زن و سنت های مجذوب کننده جنوب چین، گردشگران را از سراسر دنیا جذب خود می نماید.

همه چیز در خصوص گوانجو چین : از جاهای دیدنی تا نکات کلیدی سفر

با تور نمایشگاه گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

گوانجو، شهر گل چین، سال ها است که به اسم مرکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جنوب چین شناخته می شود. در گذشته به علت داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، بندر اصلی در جهت دریایی جاده ابریشم بود و در حال حاضر، این بندر زیبا، محل دائمی نمایشگاه کانتون است. سالانه صدها هزار تاجر برای شرکت در این نمایشگاه به گوانجو می آیند. آنها در سفر به گوانجو چین علاوه بر شرکت در یک رویداد صنعتی عظیم، از جاذبه های تماشای، موزه ها، معابد قدیمی، پارک های سرگرمیی و باغ وحش گوانجو تماشا می نمایند و طعم غذاهای اصیل چینی را در رستوران های گوانجو می چشند.

اگر شما هم مایل هستید به گوانجو سفر کنید، بد نیست بیشتر با این شهر آشنا شوید.

رزرو بلیط، هتل و تور در خبرنگاران

گوانجو چین را بیشتر بشناسید

گوانجو چین مرکز بازرگانی بین المللی، عظیم ترین شهر تجاری چین و یک از مرفه ترین شهرهای چین است. این شهر در جنوب چین، در مرکز استان گوانگدونگ، در فاصله 50 کیلومتری از شهر گوانگدونگ و شمال دلتای رودخانه مروارید نهاده شده است. مساحتی بیش از 16000 کیلومتر مربع دارد و 44 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

این شهر زیبا همواره سرسبز و پر گل است از این رو به اسم شهر گل هم شناخته شود. بعلاوه در سطح ملی به علت داشتن انواع میوه ها از آن به اسم زادگاه میوه هم یاد می شود. افسانه ای جالب در این مورد وجود دارد که می گوید: پنج خدا سوار بر پنج بز، اولین دانه میوه را به این شهر آوردند، از این روگوانگجوبه شهر پنج بز هم معروف شد.

طبق سوابق تاریخی، گوانجو که ابتدا با نام پانیو (Panyu) معروف بود، 214 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد. بازرگانان هند و و عرب در قرن 10 به گوانجو آمدند و از آن به بعد این شهر به اولین بندر تجاری چینی تبدیل شد که به طور مرتب به وسیله بازرگانان مختلف مورد بازدید قرار می گرفت.

به اسم یک بندر عظیم دریایی، تاریخ گوانجو پر از حادثه است. در سال 1511 میلادی پرتغال در این بندر انحصار تجاری داشت. اما در اواخر قرن 17 این انحصار به وسیله انگلیسی ها شکسته شد و متعاقب آن در قرن 18 فرانسوی ها و هلندی ها هم از این بندر برای تجارت استفاده کردند.

در سال 1757 میلادی دولت چین این بندر را تنها بندر مجاز برای انجام معاملات تجاری خارجی مشخص کرد. این انحصار تا سال 1842 ادامه داشت. در این سال پیمان نانکینگ به چهار بندر دیگر هم اجازه شرکت در معاملات تجاری بین المللی داد. از دست دادن امتیاز انحصاری گوانجو را وادار کرد که بعداً صنعتی تر شود.

در سال 1911، گوانجو شاهد جنبش انقلابی تحت اسم Sun Yat-sen بود و شروع جمهوری چین در آنجا اعلام شد. از گوانجو، ارتش های ناسیونالیست چیانگ کای پیک در دهه 1920 به سمت شمال حرکت کردند تا دولتی در نانجینگ تأسیس نمایند. در اواخر اکتبر سال 1949، گوانجو قدرت را به ارتش کمونیست ها واگذار کرد. این سال زمانی بود که کل چین زیر سلطه کمونیست رفت و از این دوره به بعد گوانجو به اسم یک مرکز صنعتی و یک بندر مدرن و دارای تجارت گسترده توسعه یافت.

با بیش از 2800 سال قدمت، گوانجو طولانی ترین تاریخ را در بین شهرهای تجاری بندری در دنیا داراست. اینجا و آنجا این شهر بناهای تاریخی گذشته دموکراتیک و انقلابی به چشم می خورد. آداب و رسوم خاص جنوب چین، تاریخ طولانی و فرهنگ و خدمات عالی برای بازرگانان و گردشگران باعث شده تا این شهر به یکی از مهم ترین شهرهای توریستی در چین تبدیل شود.

چه زمانی برای سفر به گوانجو چین مناسب است؟

گوانجو با آب و هوای موسمی و نیمه گرجهتی، نه تابستان گرم دارد و نه زمستان سرد. در چهار فصل سال شاهد بارندگی در این شهر خواهید بود به همین علت همواره سرسبز است. میانگین دمای آن 22.8 درجه سانتی گراد و مبه وسیله رطوبت نسبی آن حدود 68٪ است. با این تفاسیر بهترین زمان برای سفر به گوانجو در بهار و پاییز است. در بهار شهر پر از گل می شود و می توانید انواع مختلف گل ها را در گوشه کنار شهر، پارک ها و روستاها ببینید. در عوض پاییز بهترین زمان برای خرید است. چون بسیاری از مغازه ها در این زمان لباس های خارج از فصل خود را حراج می گذارند.

راه های زیادی برای سفر گوانجو چین وجود دارد

برای سفر به گوانجو راه های زیادی وجود دارد ولی به طور قطع استفاده از جهت هوایی و ریلی از همه راحت تر است. در خصوص حمل و نقل داخلی در شهر گوانجو هم راحت ترین وسیله حمل و نقل مترو است. مترو شهر گوانجو در بیشتر نقاط شهر ایستگاه دارد.

فرودگاه گوانجو

گوانجو فقط یک فرودگاه بین المللی به نام Baiyun دارد. از این فرودگاه پرواز های مختلفی به بیشتر شهرهای چین، آسیای جنوب شرقی، آسیای میانه، اروپا، آمریکا، استرالیا و منطقه ها دیگر انجام می شود.

راه آهن گوانجو

چهار ایستگاه قطار در این شهر وجود دارد.

ایستگاه راه آهن گوانجو (Guangzou) ایستگاه اصلی قطار در این شهر و عظیم ترین در جنوب چین است. از این ایستگاه قطار می توانید به راحتی به شنزن، پکن و سانشویی بروید. ایستگاه گوانجو در منطقه Yuexiu در جاده Shixi نهاده شده و راحت ترین راه رسیدن به آن مترو خط دو و پنج است.

از ایستگاه راه آهن گوانجو شرقی، قطار برای شنژن، هنگ کنگ، شانتو و سایر شهرهای شرق چین، وجود دارد. این ایستگاه در منطقه Tianhe و جاده غربی Linhe نهاده شده است و به وسیله مترو خط یک و خط سه شاقتصادی قابل دسترسی است.

ایستگاه راه آهن گوانجو جنوبی محل ورود و خروج قطارهای سریع السیر بین شهری در استان گوانگدونگ است. این ایستگاه که در روستای Shibi منطقه Panyu نهاده شده است به وسیله مترو خط دو به راحتی در دسترس است.

ایستگاه راه آهن گوانجو شاقتصادی هم در منطقه هوادو خیابان شین هوا نهاده شده است.

ایستگاه های اتوبوس گوانجو

ایستگاه های اتوبوس زیادی در گوانجو چین وجود دارد، ترمینال مرکزی اتوبوس گوانجو، ایستگاه اتوبوس جنوبی Yuexiu، ترمینال اتوبوس تیانه، ترمینال اتوبوس نانپو، ترمینال اتوبوس گوانجو گوانجوان اشاره نمود.

از ترمینال گوانجو، اتوبوس به مقاصد به استان هاینان(Hainan)، گوانگسی (Guangxi)، هونان (Hunan)، جیانگشی (Jiangxi) ، فوجیان (Fujian)، ژجیانگ (Zhejiang)، شانگهای، جیانگ سو (Jiangsu)، هوبئی (Hubei)، استان گیژو (Guizhou) حرکت دارد. این ایستگاه به وسیله مترو خط دو و پنج در دسترس است.

از ایستگاه Yuexiu جنوبی اتوبوس ها به استان های گوانگسی (Guangxi)، جیانگشی (Jiangxi)، ژجیانگ (Zhejiang) و شانکسی (Shannxi) می فرایند.

ترمینال اتوبوس گوانجو تیانه هم اتوبوس به مقصد شهرهای مختلف دلتای رود مروارید، فوجیان و ژجیانگ دارد.

جاهای تماشای گوانجو چین که نباید از دست بدهید

اگرچه گوانجو به اسم یک شهر صنعتی در چین مشهور است، اما گردشگری این شهر هم همزمان با صنعت آن شکوفا شد. این شهر مملو از جاذبه های طبیعی و فرهنگی است. بی شک آشنایی با این جاهای تماشای گوانجو چین سبب می شود سفری خاطره انگیز برای شما رقم بخورد.

تماشای های مدرن گوانجو

گوانجو شهری به روز است که بناهای مدرن بی شماری ساخته شده در آن زیبایی شهر را چند برابر نموده اند.

خانه اپرا، بهترین اثر معماری مدرن در گوانجو

برجسته ترین اثر معماری مدرن در گوانجو خانه اپرا است که در سال 2010 به وسیله زاها حدید (Zaha Hadid) طراحی و در پایین رودخانه مروارید احداث شد. ساختمان شکل نامنظمی دارد که در کنار برج های CBD گوانجو، چشم انداز ای فانتزی به وجود آورده است. طراحی خاص این شاهکار معماری سبب شد خانه اپرای گوانجو در سال 2014 به اسم یکی از 10 خانه اپرای برتر سراسر دنیا شناخته شود.

در طراحی زاها حدید از رودخانه مروارید الهام گرفته شده است و ساختمان به شکل دو تکه سنگ طراحی شده که به رودخانه مروارید سرازیر می شوند.

تالار اصلی که در سنگ عظیم تر نهاده شده است کاملا نامتقارن است ولی با این حال 1687 صندلی را در خود جای داده. سنگ کوچک تر با داشتن 443 صندلی محلی برای برگذاری تئاتر است. صندلی ها در صورت احتیاج تئاتر متحرک هستند تا حس واقعی را به تماشاگران الغا کند.

گالری مدرن در این تالار هم یکی از جاهای تماشای گوانجو چین است که در آن آثار هنری هنرمندان مختلفی از سراسر دنیا جمع آوری شده است.

چطور به تالار اپرای گوانجو بروید؟

خانه اپرای کوانگجو چین به وسیله مترو خط سه و پنج در دسترس است. کافی است از خروجی B1 ایستگاه مترو خارج شوید و 500 متر به سمت جنوب قدم بزنید. بنای باشکوه خانه اپرا را می بینید.

برج کانتون، نقطه عطف گوانجو چین

برج کانتون بلندترین سازه شهر و از تماشای ترین ساختمان های مدرن دنیا در شهر گوانجو است. این بنا با شکل پیچ خورده که در شب چراغ های رنگارنگ آن روشن می شوند، تصویری زیبا از مدرنیته را به شما نمایش می دهد. برج کانتون در سال 2009 ساخته شد و در 29 سپتامبر 2010 برای بازی های آسیایی 2010 شروع به کار کرد. این برج بلندترین برج تلوزیونی آسیا است که شامل یک بدنی اصلی به ارتفاع 450 متر و یک دکل رادیویی به ارتفاع 150 متر است. برج کانتون از فولاد ساخته شده است و با وجود این که 50 هزار تن وزن دارد، می تواند زلزله های شدید حتی بالاتر از هشت ریشتر را تحمل کند.

معماری برج بسیار خاص است و طراحان تصمیم گرفتند بر خلاف بیشتر برج ها که دارای ویژگی های مردانه هستند، به این برج زیبایی و ظرافت زنانه بدهند. به همین علت قوس های زیبایی در آن به وجود آوردند. علاوه بر این قوس ها لامپ های آن که هر کدام رنگ هایی خاص ایجاد می نمایند، زیبایی آن را دو چندان نموده اند. نور این لامپ ها تا فاصله یک کیلومتری قابل تماشا است و رنگ آنها به مناسبت های مختلف تغییر می نماید. به همین علت مردم محلی به راحتی بر اساس رنگ نور متوجه خواهند شد که در چه روز و چه مناسبتی هستند.

شش آسانسور شیشه با سرعت بسیار زیادی به ارتفاع 450 متری برج می فرایند و گردشگران از ایوان فضای آزاد آن می توانند پانورامایی نفس گیر از شهر گوانجو را ببینند. در بخش بالایی آن در ارتفاع 424 متری رستورانی گردان وجود دارد که ظرفیت پذیرایی همزمان از 400 میهان با غذاهای داخلی و بین المللی را دارد. مرتفع ترین سینمای چهاربعدی دنیا هم در این برج نهاده شده است.

برج CTF، ابر آسمان خراش گوانجو

شروع به ساخت برج CTF مانند بسیاری از ساختمان های دیگر گوانجو، در سال 2010 بود و ساخت آن در سال 2016 به خاتمه رسید. این برج 530 متری 111 طبقه دارد و به اسم یکی از دو برج فوق ستاره در منطقه تیانه (Tianhe) در مرکز شهر گوانجو است.

گردشگران می توانند از ایوان طبقه 111 آن از تماشا منظره ها اطراف لذت ببرند. هتلی هم در این برج نهاده شده است که یکی از بلند ترین هتل های دنیا محسوب می شود.

برج IFC، دومین برج بلند گوانجو

مرکز اقتصادی بین المللی گوانجو (IFC) که با نام برج غربی هم شناخته می شود، یک آسمان خراش فوق العاده در منطقه Tianhe گوانجو است این برج اولین آسمان خراش بلند در گوانجو تا سال 2010 بود ولی بعد از احداث برج CTF صندلی آن تغییر کرد. ارتفاع این آسمان خراش 439 متر است و 103 طبقه دارد و 30 طبقه بالایی آن هتل و بقیه طبقات اداری و تجاری هستند.

برج IFC شکل مثلی و حالتی خمیده دارد که همین ویژگی باعث شده تا فشار ناشی از ارتفاع بر اسکلت آن کاهش پیدا کند. نمای شیشه ای و تیره آن در طول شب با روشن شدن چراغ هایش به زیبایی در شهر می درخشد.

تماشای های تاریخی گوانجو

گوانجو تاریخ پرفراز و نشیبی داشته و تمام مراحل تاریخی آن آثاری از خود در این شهر به جای گذشته اند.

شامیان، جزیره ای به سبک اروپایی

این جزیره یکی از زیباترین جاهای تماشای گوانجو چین است. جزیره ای ماسه ای که زیبایی های مدرن و تاریخی آن در کنار هم سبب تضادی رویایی شده است. این جزیره در فاصله نه چندان دور از مرکز شهر گوانجو نهاده شده است و گردشگران به راحتی می توانند ساعاتی از روز خود را برای دور شدن از هیاهوی شهری، در آن بگذرانند.

در جزیره شامیان با طول 900 متر از شرق به غرب و 300 متر از شمال به جنوب، حدود 150 ساختمان وجود دارد. این ساختمان ها با سبک اروپای قدیمی و تازه، به وسیله اشغالگران در دوره های مختلف ساخته شده اند. بیشتر بخش های جزیره به سبک انگلیسی است و البته در منطقه های هم سبک فرانسوی به چشم می خورد.

چطور به شامیان بروید؟

سفر به جزیره شامیان بسیار راحت است زیرا در نزدیکی مرکز گوانجو و در حدود 6 کیلومتری غرب منطقه توریستی محبوب Tianhe Zhujiang نهاده شده است. در خود جزیره ایستگاه اتوبوس نیست، اما ایستگاه های اتوبوس زیادی در اطراف آن قرار دارند.

یادبود سان یات سن (Sun Yat-sen)

در انتهای جنوبی پارک Yuexiu سالن یادبود سان یات سن برای گرامی داشت اولین رهبر چین مدرن بنا شده است. این بنا محل اصلی دفتر ریاست جمهوری Sun Yat-sen است که در سال 1931 با بودجه جمع آوری شده به وسیله مردم محلی و چینی های خارج از کشور در یادبود این رهبر فقید بنا شد.

طراحی این بنای یادبود که یکی از از جاهای تماشای گوانجو چین است، به وسیله معمار مشهور چینی لو یانژی انجام شد. سالن یادبود به شکل هشت ظلعی است و جلوه ای باشکوه دارد.

تالار و حیاط آن مجموعا 62 هزار مترمربع مساحت دارند. در مقابل تلار مجسمه ای از خورشید ژونگشان (تندیس سان یات سن) نهاده شده است. بالای درب جلویی تالار هم تابلویی طلایی با نوشته ای از چهار کاراکتر چینی Tian Xia Wei Gon آویخته شده که خود سان یات سن آن را نوشته است. مجسمه و این تابلو به نوعی مکمل هم هستند و مفهوم زندگی درخشان را می رسانند.

مسجد هوآشینگ (Huaisheng)، قدیمی ترین مسجد چین

به اسم یکی از قدیمی ترین مساجد چین، مسجد Huaisheng، بیش از 1300 سال قدمت دارد. گوانجو جایی بود که اسلام در قرن هفتم میلادی از آنجا به چین معرفی گردید و اولین مبلغ اسلام، وان گسی (Wan Gesi)، مسجد هوآشینگ را در اوایل سلسله تنگ (618-970) بنا کرد.

این مسجد با مساحتی حدود 3600 مترمربع یکی از عظیم ترین مساجد سواحل جنوبی شرقی چین است. ساختمان آن ترکیبی از معماری سنتی چینی و سبک عربی است. روی ستون ها و دیوارها نوشته هایی به خطوط عربی در کنار کاراکترهای چینی خودنمایی می نمایند.

یکی از جاهای تماشای گوانجو چین در این مسجد، برج نور، یکی از منارهای مسجد است. این مناره با 36 متر ارتفاع در گذشته نقش فانوس دریایی را داشت و جهت درست را به کاروان های مسافرتی در جهت دریایی راه ابریشم نشان می داد.

انجمن اسلامی گوانجو و انجمن تحقیقات فرهنگی تاریخ گوانجو در این مجموعه مستقرند. بعلاوه کتابخانه ای برای تحقیقات در خصوص اسلام در این مجموعه در دسترس مسلمانان و علاقه مندان به دین اسلام نهاده شده است.

معبد خانوادگی چن، نمایی از هنر معماری قدیمی چین

معبد خانوادگی چن یکی از جاهای تماشای گوانجو چین است که در قسمت غرب شهر نهاده شده است. از نظر معماری این معبد از بناهای معروف در بخش جنوبی چین است.

معبد خانوادگی چن که به اسم موزه هنرهای مردمی گوانگدونگ هم شناخته می شود، دارای نه سالن و شش حیاط است. پنجره ها، درها و غرفه های آن با تزئینات زیبا و مجسمه ها آراسته شده اند. این تزئینات شامل منبت کاری چوب، منبت کاری آجری، حجاری سنگی، مجسمه خشت، مجسمه برنجی، ریخته گری آهنی و سایر تزیینات هنری است. تمام این ویژگی های تاریخی، هنری و علمی معبد، آن را به یک جذابیت مهم در گوانجو تبدیل نموده است.

معبد شش درخت بانیان (Banyan)، بت کده گل

معبد شش درخت اولین بار در سال 537 میلادی ساخته شده است. این معبد در حقیقت مجموعه از معابد قدیمی بودایی است و گفته می شود که قدمتی بالغ بر 1500 سال دارد. این معبد شامل یک بقعه بلند است که در حدود سال 1900 بازسازی شده است و یک سالن اصلی که اغلب عبادتگران بودایی در آن مشغول عبادت و بخور دادن هستند.

ساختمان اصلی با نام بت کده گل، ویژگی خاص معبد شش درخت بانیان است که بنایی هشت ضلعی با ارتفاع حدود 58 متر است. بتکده گل هفده طبقه دارد و مجسمه های مختلفی از بودا در آن قرار دارند. در داخل معبد سه مجسمه برنجی باستانی بیشتر از همه خودنمایی می نمایند. ساکیامونی (Sakyamuni) در وسط، آمیتابا (Amitabha) در سمت چپ و میتریا (Maitreya) در سمت راست. این سه مجسمه عظیم ترین سازه های برنجی باستانی در استان گوانگدونگ هستند.

موزه استانی گوانگدونگ، یادبودی از روشنفکران چینی

موزه استانی گوانگدونگ موزه ای عمومی با مساحت 29000 متر مربع است. که ساخت آن پس از چهار سال، در سال 1959 به خاتمه رسید و برای بازدید عموم بازگشایی شد. دو موزه مجزا در موزه استان گوانگدونگ وجود دارد.

بخش قدیمی که محل دانشگاه ژونگ شان (Zhongshan) بوده و اکنون به سالن یادبود لو شون (Lu Xun) معروف شده است. این تالار حاوی نمایشگاهی از اشیاء مربوط به لو شون و بعضی روشنفکران دیگر است که در نوسازی چین تأثیر گذاشته و به طور غیرمستقیم راه را برای انقلاب کمونیستی آماده نموده اند.

در بخش دیگر این مجموعه بخش تازه نهاده شده است که در سال های 1957-1959 ساخته شد و در سال 1992 به طور کامل بازسازی شد. نمایشگاه های مختلفی در این تالار وجود دارند که معروف ترین آنها، نمایشگاه حکاکی های چوبی چائوژائو (Chaozhaou) است. در بخشی دیگر از این تالار هم مجسمه های سرامیکی که به سبک مدرن و سبک سنتی شیوان (Shiwan) ساخته شده اند، قرار دارند. طبقه بالای تالار هم به تاریخچه مردم گوانجو اختصاص یافته و آثار هنری مردم این منطقه در زمینه سفالگری و خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.

موزه مقبره پادشاه یو (Yue King Mausoleum Museum)

موزه مقبره پادشاه یو، مقبره دومین حاکم پادشاهی جنوبی Yue به نام ژائو مو در زمان سلسله هان است که قدمت آن به 100 سال قبل از میلاد مسیح باز می شود. این مقبره در 20 متری زیر تپه Xianggang قرار داشت ولی در سال 1983 کشف شد. طراحی پیچیده آن که با حدود 750 سنگ ساخته شده است و داشتن دو تالار اصلی و چندین اتاق، این موزه مقبره را شبیه کاخ های ژائومی (Zhao Mei) نموده است.

بیش از 1000 شی باستانی همراه مقبره پیدا شد که در این موزه مقبره به نمایش گذاشته شده اند. از جمله یک ارابه، سفال ها، یشم، ظروف طلا و نقره، ابزار موسیقی و اسکلت انسان های قربانی شده.

زیبایی های طبیعی گوانجو چین

اقلیم گوانجو سبب شده این شهر طبیعتی زیبا و بکر داشته باشد. جاهای تماشای زیادی برای طبیعت دوستان در گوانجو وجود دارد. از جمله:

رشته کوه ابرهای سفید (Baiyun)، طبیعتی بی نظیر در چین

رشته کوه های Baiyun منطقه عظیمی از شمال شرقی گوانجو چین را در بر می گیرد. نام کوه بایون به معنای کوه ابرهای سفید است زیرا قله این کوه بعد از باران در بین ابرهای سفید پنهان می شود.

دریاچه لوهو جنوبی ترین منطقه در کوه Baiyun است. یک باغ گیاهشناسی به یادبود یک نوازنده چینی در کنار دریاچه وجود دارد. مجموعه ای از گل ها، درختچه ها و درختان نادر را می توانید در این باغ ببینید. بعلاوه گلخانه ای در باغ گیاهشناسی با گیاهان گرجهتی و یک باغ گل سرخ در آن احداث شده که در تمام فصول سال گل های آن شکوفا هستند. پارک اکولوژی Yunxi هم در سمت غربی کوه بایون نهاده شده است. می توانید انواع درختان میوه، گل های رنگارنگ و استخرهای نیلوفر آبی را آنجا ببینید.

دره مینگچون در کوه بایون مکانی عالی برای تماشای پرندگان است. بیش از 5000 پرنده از 150 گونه در این دره زندگی می نمایند. Moxing بلندترین قله در این رشته کوه است. با صعود از این قله می توانید حالت های مختلف آب و هوایی را در یک روز تجربه کنید. از مه و باران گرفته تا آفتاب.

خانه مینگژو در شاقتصادی ترین قسمت کوه ابرهای سفید، مکانی مناسب برای استراحت و بازدید از گل هاست. در پارک مجسمه این منطقه هم مجسمه هایی در رابطه با تاریخ و فرهنگ گوانجو نهاده شده است.

چه زمانی برای تماشا کوه های بایون مناسب است؟

بهترین زمان برای صعود از کوه ابرهای سفید ماه های شهریور، مهر و آبان است که دمای هوا در آن منطقه ها کاملا مناسب است. با یاری تله کابین می توانید به بالاترین نقطه در دسترس کوه بروید و از آن بالا منظره ها زیبای طبیعت گوانجو را ببینید.

پارک ملی نانلینگ، پارک عشاق

این پارک محلی برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت گوانجو چین است. جهت های مشخصی برای پیاده روی وجود دارد اما گردشگران بیشتر ترجیح می دهند در جهتهای ناهموار کنار دریاچه قدم بزنند. دو قله مرتفع در این پارک جنگلی وجود دارد. کوه Shikeng Kong با ارتفاع 1920 متر کوه Shifei با ارتفاع 1888 متر. این دو قله آنقدر بلند هستند که در زمستان کاملا منجمد می شوند.

کوه کوچک Huangshan هم در پارک نانلینگ به داشتن جنگلی از انواع درختان کاج معروف شده است. آبشارهای گوناگون در گوشه کنار پارک، گردشگران را به خود جذب می نمایند. دره Qinshui دره باریک و دارای دامنه های شیب دار در این پارک است که انواع درختان قدیمی و گیاهان در معرض انقراض را می توانید در آن ببینید.

باغ گیاهشناسی جنوب چین

باغ گیاه شناسی چین جنوبی در گوانجو یکی از عظیم ترین باغ های گیاه شناسی دنیا است. این باغ وابسته به آموزشگاه علوم چین بوده و در سال 1956 در مساحتی حدود 300 هکتار بنا شد. بیش از 6000 گونه از گیاهان گرجهتی و نیمه گرجهتی از داخل و خارج از کشور در این باغ به نمایش گذاشته شده اند. از نخل، بامبو گرفته تا ارکیده و گیاهان سایه.

بهترین مراکز سرگرمیی در گوانجو کدامند؟

پارک Yuexiu، عظیم ترین پارک گردشگری چین

این پارک روی کوه Yuexiu قراردارد و عظیم ترین پارک گردشگری بین المللی چین و بهترین پارک گوانجو برای پیاده روی است به خصوص که اطراف آن انواع رستوران های گیاهی عالی وجود دارد.

پارک Yuexiu از هفت تپه و سه دریاچه مصنوعی تشکیل شده است. در طول سال سرسبزی چمنزار ها و زیبایی بی نظیر درختان در کنار آواز پرندگان و عطر گل ها، گردشگران را جذب خود می نماید.

علاوه بر شگفتی های طبیعی پر زرق و برق در پارک Yuexiu، بسیاری از مکان های تماشای مشهور از دوره های مختلف تاریخی در این پارک وجود دارد، مانند مجسمه معروف پنج بز، برج ژنگی، دیوار شهر باستانی سلسله مینگ، استقرار سیفانگ، بنای یادبود Zhongshan.

علاوه بر این، ورزشگاه که در کوه Yuexiu وجود دارد می تواند حدود 30 هزار نفر را در خود جای دهد و مورد تقاضای بازی های داخلی و خارجی زیادی است.

بهترین زمان رفتن به این پارک زمانی است که درجه حرارت هوا متعدل باشد. اردیبهشت یا شهریور.

گردش شبانه در رودخانه مروارید

رودخانه مروارید با طول 12129 کیلومتر سومین رودخانه بلند چین است. بخش رودخانه ای گوانجو جایی است که زیباترین نقاط گوانجو در آن نهاده شده اند.

رودخانه مروارید نامش را از یک سنگ عظیم گرفته است که در هنگام عبور در طول رودخانه در کنار گوانجو به صورت جزیره ای سنگی کنار ساحل گوانجو نهاده شد. با گذشت زمان این سنگ صاف و صیقلی و شفاف شد و به سنگ مروارید دریایی مشهور شد. بر همین اساس نام رودخانه هم به رود مروارید تغییر یافت.

این رودخانه قدمتی طولانی دارد و داستان های زیادی از تمدن جنوب چین در دلش نهان است. امروزه در ساحل رودخانه دکه ها، هتل ها و ساختمان های تجاری درجه یکی قرار دارند که گردشگران را جذب خود می نماید. قایق های سرگرمیی به آرامی روی رودخانه مروارید حرکت می نماید و گردشگران در آنها به جشن و سرور می پردازند.

منظره ها زیبای شبانه رودخانه مروارید را می توان با پارک ویکتوریا هنگ کنگ مقایسه کرد. یک مسافرت دو ساعته عصرانه روی رودخانه مروارید از استخر غاز سفید شروع می شود و از روی پل تاریخی گوانجو به سمت شرق یا غار سفید در جنوب ختم می شود.

باغ وحش گوانجو چین

باغ وحش گوانجو با مساحت 42 هکتار در حال حاضر بیش از 400 گونه حیوانی که شامل 5000 حیوان می شوند، در خود جای داده است. این باغ وحش در کنار باغ وحش پکن و شانگ های، سه باغ وحش عظیم چین هستند. در بخش های مختلف باغ وحش انواع مختلف حشرات، خزندگان، دوزیستان، پرندگان، پستانداران، گوشتخواران و گیاهخواران نمایش داده می شوند. حیوانات نادری مثل پاندا، میمون های طلایی، ببرهای جنوبی چین، الکس ها و بسیاری دیگر و بعلاوه حیواناتی نادر از سراسر دنیا مانند شامپانزه ها، زرافه ها، فیل های آفریقایی، اسب آبی، گورخر، کرگدن و قوها سیاه.

در سال های اخیر جاذبه های بیشتری به باغ وحش گوانجو اضافه شد. از جمله آکواریوم گوانجو، عظیم ترین باغ اکولوژیکی پروانه در چین، سالن علمی دایناسورها و اجراهای با مزه حیوانات.

آکواریوم گوانجو چین

اکواریوم گوانجو که در باغ وحش گوانجو نهاده شده است در سال 1977 احداث شد. این دنیای زیر آب، هم برای سرگرمی و سرگرمی و هم برای تحقیقات علمی و آموزشی کاربرد دارد.

مساحت آکواریوم 15 هزار مترمربع است و بیش از 200 گونه دریایی منحصر به فرد در آن نگهداری می شود. از جاهای تماشای گوانجو چین در این آکواریوم، تونلی است که به داخل آکواریوم می رود و گردشگران می توانند از زیر آن به تماشای مرجان ها، ماهی های طلایی، کوسه ها و شیرهای دریایی بپردازند.

تالار اورانگوتان

تالار اورانگوتان مساحتی در حدود 3000 متر مربع را شامل می شود که شامل یک زمین بازی باغ مانند در حدود 2000 متر مربع است. این مجموعه شامل دو بخش است سالن نمایشگاه شیشه ای داخلی و زمین نمایشگاهی در فضای باز. سالن نمایشگاه سرپوشیده دارای هشت اتاق با تهویه هوا برای استراحت حیوانات و دو سالن نمایشگاهی شیشه ای برای گردشگران تعبیه شده تا اورانگوتان ها را از فاصله خیلی نزدیک ببینند. البته سکویی برای مشاهده آنها در طبقه دوم هم وجود دارد که شرایطی برای بازدید نمایندگان فراهم می نماید تا عادات زندگی حیوانات را از یک مکان مرتفع مشاهده نمایند.

ماهی های طلایی

ماهی طلایی آکواریومی است که در مجاورت استخر اسب آبی ها در باغ وحش گوانجو نهاده شده است و نزدیک به 100 گونه و بیش از 10000 ماهی نادر دنیا را به نمایش می گذارد. بعلاوه می توانید از ماهی گیری و صید خرچنگ در آنجا لذت ببرید.

سالن نمایشگاهی هنرهای حیوانات

در این سالن نمایشگاهی، شیرها، ببرها، خرس ها، میمون ها، بزها، سگ ها، اسب ها و حیوانات دیگر به دستور مربیان اجراهای خارق العاده و متنوعی را ارائه می دهند.

دنیا دایناسورها

در دنیای دایناسورها با استناد به نتایج تحقیقات علمی، دنیای نمایشی از دایناسورها برای بازدیدنمایندگان ایجاد شده است.

دنیا شادی

دنیا شادی در کنار پارک سرگرمیی و دنیای دایناسورها نهاده شده است و با داشتن ساختمان های منحصر به فرد و عجیب و غریب، مانند دنیای پریان است.

پارک سافاری Chimelong Xiangjiang

این پارک، حیات وحشی ملی است که گردشگری در آن با آموزش همراه شده است. پارک سافاری Chimelong Xiangjiang عظیم ترین پارک با تم حیوانات وحشی در آسیا است.

در این پارک 460 گونه نادر و در معرض خطر از جمله 10 پاندا، 13 کوالا، اسب آبی، کرگدن سیاه، ببرهای سفید و شیرهای سفید و بیش از 20000 حیوان مختلف به طور آزاد زندگی می نمایند. بازدید نمایندگان می توانند برای تماشا منظره ها حیات وحش، از قطار استفاده نمایند با با ماشین شخصی خود وارد پارک شوند.

پارک آبی چیملونگ (Chimelong)

پارک Chimelong عظیم ترین و پیشرفته ترین پارک آبی با بیشترین تجهیزات آبی در دنیا است. به بسیاری از سرگرمیات موجود در پارک جوایز بین المللی اهدا شده است. این پارک رودخانه به طول 1280 متر دارد که طولانی ترین در دنیا است و سرگرمی های زیادی را برای بازدید نمایندگان در سنین مختلف به ارمغان می آورد.

پارک تمساح گوانجو

یکی از جاهای تماشای گوانجو چین، پارک تمساح، عظیم ترین پارک تمساح دنیا است که نمایش تمساح ها را با آموزش علوم ادغام نموده است. این پارک دارای 100000 تمساح از ده ها نوع و شکل است و 70٪ کل جمعیت تمساح در چین را تشکیل می دهد. گونه های بسیار قدیمی و با ارزش تمساح های چینی در اینجا سکونت دارند.

در این پارک بازدیدنمایندگان می توانند چرخه زندگی تمساح ها را مشاهده نمایند، روش تهیه پوست تمساح را یاد بگیرند، میوه و سبزیجات را در پارک اکولوژی انتخاب نمایند و از غذاهای درست شده از تمساح ها در رستوران های این پارک لذت ببرند.

لذت خرید در سفر به گوانجو چین

استان گوانگدونگ مرکز فراوری انواع کالاها در چین است. در گوانجو، لوازم الکترونیکی ارزان قیمت، پوشاک، رایانه و هزاران محصول دیگر در بازارهای عظیم و مغازه به فروش می رسند.

در سفر به گوانجو چین هر چیزی که دوست دارید را می توانید در بازارهای عمده فروشی یا مغازه های کووچک و لوکس پیدا کنید. ولی بهترین مراکز خرید در گوانجو کدامند؟

مراکز فروش لباس در گوانجو چین

یکی از پر جنب و جوش ترین بازارهای عمده فروشی در گوانجو بازار عمده فروشی لباس است. صنعت پوشاک در گوانجو با سرعت بالایی در حال شکوفایی و پیشرفت است. بازارهای پوشاک آن همواره به روز بوده و شیک ترین لباس ها را به مشتریان ارائه می دهد. علاوه بر این، لباس های متنوع با سطوح مختلف قیمت هم برای پاسخگویی به احتیاجهای مشتریان در این مراکز ارائه می شود.

بازارهای عمده فروشی پوشاک

بازارهای عمده فروشی مورد علاقه مشتریانی است که می خواهند بصورت عمده و با قیمت های پایین تر لباس بخرند. به طور کلی، هرچه لباس بیشتری بخرید، تخفیف بیشتری به دست می آورید. در اطراف ایستگاه راه آهن گوانجو، بسیاری از بازارهای عمده فروشی لباس، مانند بازارهای عمده فروشی Tianma و بازارهای عمده فروشی Zhanxi را قرار دارند. علاوه بر این، بازارهای عمده فروشی پوشاک Baima و بازارهای عمده فروشی لباس Shahh بازارهای کاملاً عظیم و شلوغی هستند. Xindadi روبروی بایما نهاده شده است و عمدتا ژاکت های پشمی و ژاکت کش بافی در آن به فروش می رسد و Hongmian Bubugao در پشت بامیا نهاده شده و به علت لباس های زنانه اش معروف است.

راسته های فروش پوشاک

خیابان ها یا راسته های خاصی برای فروش پوشاک در گوانجو چین وجود دارند که می توانید با آرامش در آنها قدم بزنید و کالاهای مختلف را به صورت تکی یا عمده بخرید. خیابان پکن و خیابان عابر پیاده Shangxiajiu محبوب ترین در بین افراد محلی و گردشگران است. صدها مغازه کوچک در کنار یکدیگر در خیابان ها وجود دارند که انواع لباس، کفش و سایر محصولات منحصر به فرد را می فروشند.

مراکز فروش لوازم الکترونیکی در گوانجو

به طور قطع شنزن محل مناسب تری برای خرید لوازم الکترونیکی است. اما صنعت الکترونیکی در گوانجو هم به خوبی پیشرفته است و این فرصت را به شما می دهند تا خرید ارزان ای از آنها داشته باشید.

ارزان ترین لوازم و قطعات الکترونیک را می توانید از فروشگاه هایی جیفانگ ژونگ لو (Jiefang Zhong Lu) ژونگشان لیو لو (Zhongshan Liu Lu) و Huifu Xi Lu بخرید. مرکز خرید الکترونیک هاییان (Haiyin) و مرکز خرید رایانه هاییان هم از منطقه ها عمده فروشی لوازم الکترونیکی هستند. بازار Xingzhiguang و بازار لوازم خانگی Stage گردشگران بسیار توصیه می شود.

مراکز خرید لوکس و برج های بلند گوانجو چین

برج CTF و برج IFC دو مرکز خرید مملو از فروشاه های لوکس و برند هستند. مرکز خرید دنیای هم که در کنار برج IFC نهاده شده است محلی خوبی برای خرید لوکس، صرف غذا و استراحت در بین خرید است.

مراکز خرید سوغاتی در گوانجو

در سفر به گوانجو چین، خرید سوغاتی را نباید فراموش کنید. اما این سوغاتی ها کدام هستند و باید از کجا آنها را خرید؟

گلدوزی کانتونی، که به علت رنگ های زیبا و طرح های منحصر به فرد مشهور است، می تواند یک سوغاتی گرانبها از چین باشد. Guangxiuzhuang محلی خاص برای فروش گلدوزی کانتونی است. مجسمه جید را می توانید از خیابان Hualin Jadeware بخرید.

بازار چای Nangfang مکان مناسبی برای انتخاب انواع چای از جمله چای سیاه، چای سبز، چای سفید، چای گل ها و انواع دیگر چای های چینی است.

گوانجو در فراوری و توزیع توزیع داروی گیاهی چینی در جنوب چین معروف است، اگر دوست دارید کمی از این داروهای گیاهی را بخرید، به بازار چینگ پینگ که یکی از عظیم ترین بازارهای داروهای گیاهی چینی در جنوب چین است، بروید.

بهترین رستوران های گوانجو چین برای تجربه ای متفاوت

استان گوانگدونگ مرکز غذاهای معروف کانتونی در دنیا است. غذاهای کانتونی سبکی از غذاهای چینی است که در بیشتر رستوران های چینی در سراسر دنیا سرو می شود. در گوانجو هزاران رستوران وجود دارند که غذاهای کانتونی را به مشتریان ارائه می دهند.

بینگشنگ پینوی (Bingsheng Pinwei)

این رستوران یک رستوران قدیمی کانتونی است که کیفیت غذای آن همواره زبانزد بوده است غذاهای کانتونی چه سرد چه گرم، سرخ شده یا پخته، همه انواع غذاهای چینی را می توانید در این رستوران میل کنید. بهترین غذاهایی که در این رستوران سرو می شوند گوشت قرمز کبابی و انواع کیک های دوریان است. این رستوران چنیدن شعبه در گوانجو دارد.

آدرس شعبه دونگشیاو (Dongxiao): منطقه هایژو (Haizhu)، جاده 33 Dongxiao

آدرس شعبه تیانه: منطقه تیانه و جاده 168 غربی

آدرس شعبه وفنگ: منطقه هایژو، خیابان 438 جیانگنان جنوبی، هتل Baigao

رستوران داوشیانگ (Daoxiang)

این رستوران یکی از رستوران های گوانجو است غالبا برای صرف غذا در آن باید مدتی منتظر بمانید تا صندلی خالی شود. هر چند که غذاهای این رستوران کمی گران است ولی تازگی و طعم خاص آنها سبب شده است گردشگران زیادی به رستوران داوشیانگ جذب شوند. غذاهایی مثل کیک تربچه این رستوران بسیار معروف است.

آدرس رستوران داوشیانگ: منطقه تیانه، جاده تیانه، شماره 208، طبقه هفتم

رستوران چای Wuxi

رستوران چای وکسی یک رستوران معتبر به سبک هونگ کنگ است. مهم نیست که در خصوص محیط متفاوت قرار دارید. تمام غذاهای آن طعم غذاهای هنگ کنگی می دهد. بهترین دسرهایی که در این در این رستوران می توانید تجربه کنید چای و شیر یخ زده و نان آناناس هستند.

آدرس رستوران چای Wuxi: منطقه تیانه، جاده تیانه شرقی، شماره 75

علاوه بر این رستوران هایی که غذاهای چینی سرو می نمایند، رستوران های Taipingguan، Jardin DOlive و Burton Western هم با غذاهای غربی شان معروف هستند.

اگر هم ترجیح می دهید غذای حلال بخورید به رستوران های براردان مسلم و Xinyue سر بزنید. انواع غذاهای گیاهی را هم می توانید در رستوران Yumiku، Changuoyanyi، Mianqianyixian، Xinyi Sushi و Suchengzhai Vegetarian Hall میل کنید.

نکاتی کلیدی برای سفر به گوانجو چین

در زمان نمایشگاه کانتون از سفر به گوانجو خودداری کنید

نمایشگاه کانتون دو بار در سال از 15 آوریل تا 5 مه و از 15 اکتبر تا 4 نوامبر برگزار می شود. با توجه به تعداد زیاد شرکت نمایندگان در این نمایشگاه، تمام سیستم حمل نقل و هتل های گوانجو شلوغ هستند. اگر قصد سفر سرگرمیی دارید این بازه زمانی را برای سفر به گوانجو انتخاب نکنید ولی اگر قصد شرکت در نمایشگاه را دارید، از قبل بلیط هواپیما چین و اتاق هتل را رزو کنید.

غذاهای کانتونی را امتحان کنید

لذت بردن از چای چینی در صبح یک لذت های اصلی سفر به گوانجو است. غذاهای کانتونی مثل کوفته های میگو، شیرینی بخارپز و کیک تربچه را هم نباید فراموش کنید.

در انتخاب محل اقامتتان در گوانجو چین دقت داشته باشید

  • اگر اولین بار است که به گوانجو سفر می کنید، هتلی در منطقه Yuexiu انتخاب کنید.
  • اگر به همراه خانواده سفر می کنید منطقه لیوان انتخاب مناسب تری است.
  • اگر می خواهید با فضای کلان شهری گوانجو آشنا شوید به منطقه تیانه یا شهر تازه ژوجیانگ بروید.
  • اگر برای ماه عسل به گوانجو می روید، جزیره شامیان بهترین انتخاب است.
  • اگر به قصد شرکت در نمایشگاه کانتون به گوانجو سفر کردید در منطقه هایژو اقامت داشته باشید.

می توانید به راحتی در گوانجو سیم کارت بخرید

خرید سیم کارت در فرودگاه و یا مرکز خدمات تلفن همراه در این شهر بسیار آسان است. بسته های مختلف سیم کارت برای انتخاب وجود دارد. اگر قصد اقامت کوتاه دارید به جای خرید سیم کارت از WIFI رایگان اعتماد بهره ببرید. WIFI رایگان در فرودگاه، ایستگاه های راه آهن، هتل ها، مراکز خرید و رستوران ها در دسترس است.

بانک مرکزی چین در گوانجو خدمات تبدیل ارز را انجام می دهد

شعبه بانک گوانگدونگ در چین در جاده دانگ فنگ شی شماره 197، ساختمان اقتصادی گوانگدونگ نهاده شده است می توانید تبدیل ارز و بعلاوه خدمات انتقال وجه به شعب دیگر را از این بانک انجام دهید.

شعبه دوم بانک مرکزی چین در گوانجو در جاده چانگدی و شعبه دیگر آن نزدیک ایستگاه راه آهن نهاده شده است.

شماره های تماس ضروری در گوانجو چین را ذخیره کنید.

این شماره ها را محض احتیاط در گوشی تلفن همران تان ذخیره کنید.

  • اورژانس: 120
  • پلیس: 110
  • آتش نشانی: 119
  • تصادف ترافیکی: 122
  • صلیب سرخ: 999
  • شکایت گردشگری: 12345 یا 12301

و در آخر این که

سفر به گوانجو خاطره ای به یادماندنی خواهد بود اگر برنامه ریزی درستی برای سفرتان داشته باشید. جاهای تماشای گوانجو چین بسیار زیاد است و به طور حتم شما وقت کافی برای همه آنها نخواهید داشت، به خصوص اگر قصد خرید هم داشته باشید. پس قبل از سفر بهتر است شناخت خوبی از گوانجو داشته باشید تا بهترین گزینه ها را برای سفرتان انتخاب کنید. امیدوارم این مطلب خبرنگاران در این برنامه ریزی به شما یاری کند.

منبع: علی بابا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1088

به "همه چیز در خصوص گوانجو چین : از جاهای دیدنی تا نکات کلیدی سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص گوانجو چین : از جاهای دیدنی تا نکات کلیدی سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید