افشای رفتار تحقیرآمیز با محمد بن زاید در عربستان

به گزارش تور سریلانکا، یک حساب کاربری با تاکید بر اختلاف میان امارات و عربستان رفتار تحقیر آمیز با ولیعهد ابوظبی را هنگام سفر وی به ریاض فاش کرد.

افشای رفتار تحقیرآمیز با محمد بن زاید در عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس،منابع سعودی رفتار تحقیر آمیزی را که محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در سفر اخیرش به عربستان سعودی و ملاقات با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روبرو شد، فاش کردند.

حساب کاربری معروف العهد الجدید نوشت: در آخرین سفر محمد بن زاید به عربستان سعودی ، وی در فرودگاه پذیرفته شد و او را به مدت دو ساعت در آنجا نگه داشتند.

در این گزارش آمده است که محمد بن زاید بدون میزبانی به کاخ رفت و پس از خاتمه ملاقات، محمد بن سلمان مستقیماً به قصر خود در نئوم بازگشت.

پیش از این ولیعهد ابوظبی در راس گروهی از وزیران هیات دولت امارات به منظور بحث و آنالیز بسیاری از مسائل و در راس آنها تصمیم گیری در خصوص سیاست فراوری نفت در چارچوب ائتلاف اوپک پلاس به عربستان سفر کرد.

عربستان و امارات در چارچوب های سیاسی و مالی و بعلاوه موضوعات منطقه ای و بین المللی با یکدیگر به رقابت پرداختند. اما در سال 2021 تنش ها و اختلافات میان این دو کشور شدت گرفت به گونه ای که عربستان کوشش خود را برای تحکیم موقعیتی که می خواهد در خاورمیانه در اوایل امسال به دست آورد، شروع کرد و در فوریه امسال بیان کرد که تا سال 2024 تجارت خود را با شرکت های بین المللی که دفتر مرکزی آنها در این کشور نیست، متوقف خواهد نمود. بعلاوه عربستان کلیه پروازهای خود را به امارات متوقف کرد و اخیرا هم این دو کشور بر سر تمدید توافق نامه فراوری نفت در اوپک پلاس دچار اختلافات شدند.

عربستان سعودی بعلاوه قوانین خود را در خصوص واردات از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس تغییر داد. این همان چیزی است که روزنامه انگلیسی ایندیپندنت آن را به اسم چالش مستقیم شرایط امارات متحده عربی به اسم یک مرکز تجاری منطقه ای توصیف کرد.

در مجموع می توان گفت با شدت گرفتن اختلافات میان عربستان و امارات بر سر مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی، دو طرف به طور فزاینده ای یکدیگر را به اسم تهدیدهای امنیتی در نظر خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1147

به "افشای رفتار تحقیرآمیز با محمد بن زاید در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای رفتار تحقیرآمیز با محمد بن زاید در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید