انصاری قول طلبش را به خیریه داده است ، پرسپولیس بدقولی می نماید

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگاران؛ گروه مجله - جواد شیخ الاسلامی: چندی پیش بود که خبری مبنی بر اهدای طلب سه میلیاردی بازیکن محبوب و محجوب فوتبال کشورمان محمد انصاری به یک خیریه رسانه ای شد و واکنش های بسیاری خوبی از سمت مردم و رسانه ها گرفت. ما در گزارش امروز به سراغ مجید صمدیان معاون ارتباطات مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) رفتیم تا هم از سرنوشت و چگونگی اهدای این طلب به این خیریه آگاه شویم و هم از چند و چون فعالیت های این خیریه جویا شویم. اگر شما هم دوست دارید بدانید آخرین شرایط طلب محمد انصاری از باشگاه پرسپولیس چیست و این یاری با چه پیش زمینه ای اهدا شده است با این گزارش همراه باشید.

انصاری قول طلبش را به خیریه داده است ، پرسپولیس بدقولی می نماید

مجید صمدیان در ابتدا درباره شکل گیری خیریه حضرت رقیه (س) می گوید: این خیریه 13 سال است که فعالیت می نماید. محور کارش هم کار اجرایی در حوزه خدمات اجتماعی به محرومین سراسر کشور است. ما خودمان هیچ مددجویی نداریم ولی شعارمان این است که مددجویان همه خیریه ها و نهادها مددجوی ما هستند. بنابراین به دیگر خیریه ها و نهادها مثل کمیته امداد، آستان قدس، بهزیستی، سپاه، بنیاد برکت و… یاری می کنیم تا کارشان را بهتر انجام بدهند. بسته های معیشتی، جهیزیه، لوازم تحریر، اعزام زائر اولی به مشهد مقدس، برگزاری جشن تکلیف و بسیاری پروژه های کوچک و بزرگ دیگر که انجام می دهیم و به نهادهای مسئول یاری می کنیم.

معاون ارتباطات خیریه حضرت رقیه درباره منابع بودجه ای و نحوه جذب اعتبارات این خیریه بیان می نماید: ما خودمان هیچ منبع آزادی نداریم ولی با مشارکت نهادهای دیگر کارهای مان را پیش می بریم و با همین رویکرد سالی 30 هزار جهیزیه در کشور توزیع می کنیم. سالانه بیش از 400 میلیارد تومان از کارخانه های لوازم خانگی کشورمان کالا خریده ایم که باعث شده خیلی از این شرکت ها ورشکست نشوند. برخی از نهادها مثل امور مساجد هم هستند که نه وظیفه ای برای محرومیت زدایی دارند و نه منابعی، اما ظرفیت هایی دارند که می توانیم از آن استفاده کنیم. ما با امور مساجد ارتباط گرفتیم و گفتیم شما ظرفیت مردمی خودتان را برای تهیه جهیزیه عروس و دامادهای محروم آزاد کنید. با همین طرح در تهران 110 جهزیه فراهم شد و با اینکه آن طرح ما تمام شده ولی هنوز کار خودشان را انجام می دهند. شاید بالغ بر هزار جهیزیه فقط با همراهی مساجد فراهم نموده ایم.

سرنوشت هدیه 3 میلیاردی محمد انصاری چه شد؟

وقت آن است که درباره ارتباط محمد انصاری با خیریه حضرت رقیه (س) بپرسیم و اینکه چه شد که طلب انصاری از باشگاه پرسپولیس به این خیریه اهدا شد. صمدیان با بیان اینکه محمد از دوستان خیلی خوب ماست و ما با او ارتباط مدام و همیشگی داریم، درباره اهدای این طلب سه میلیاردی می گوید: خیلی وقت ها پیش آمده که خود حاج محمد زنگ زده و گفته من نزدیک اینجا هستم، می خواهم بیایم ببینیم چه کار می توانیم بکنیم. خیلی وقت ها این خود محمد انصاری است که طرح پیشنهاد می دهد. مثلاً الآن داریم صفحه ای به نام چهرمان را ایجاد می کنیم که قرار است در آن خدمات اجتماعی چهره ها و سلبریتی ها را بازتاب بدهد. به واسطه محمد انصاری خیلی از بازیکنان خوب فوتبال کشورمان مثل سیدجلال حسینی، مهدی ترابی، محسن ربیع خواه، وحید امیری و… با خیریه حضرت رقیه (س) رفت و آمد و ارتباط دارند که می خواهیم از این ظرفیت ها بیشتر استفاده کنیم. بد نیست این را هم بگویم که حضور ورزشکاران و سلبریتی ها در خیریه حضرت رقیه (س) با حضور سیدمهدی رحمتی آغاز شد. سیدمهدی در خیلی از برنامه ها همراه ماست و هروقت به مشهد می رویم ما را دعوت می نماید که به خانه اش برویم و همدیگر را ببینیم.

از صمدیان می پرسم چه شد که محمد انصاری این طلب را به خیریه شما اهدا کرد؟ می گوید: ما محمد انصاری را هرماه حداقل دو بار اینجا می بینیم و هرهفته هم با همدیگر در تماس هستیم. می خواهم بگویم ارتباط ما با محمد خیلی زیاد است. ماجرای این طلب از باشگاه پرسپولیس هم پیشنهاد خود محمد بود. محمد انصاری دو میلیارد و 600 میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس طلب داشت که با اضافه شدن بند رضایت سرمربی و مدیرعامل تبدیل به سه میلیارد می گردد. رضایت مدیرعامل به وسیله آقای سمیعی امضا شده، درباره رضایت سرمربی هم به ما گفته اند که آقای گل محمدی آن را امضا می نماید. این مبلغ بناست که صرف وام قرض الحسنه در امور جهیزیه گردد و به عنوان قرض الحسنه همواره در گردش باشد.

معاون خیریه حضرت رقیه (س) درباره آخرین پیگیری ها از باشگاه پرسپولیس می گوید: ما از آقای سمیعی پیگیری می کردیم که اتفاق نیفتاد، از آقای صدری هم پیگیری کردیم، خود محمد انصاری هم چندبار با معاون باشگاه جلسه داشته است، خود ما هم جلسه داشته ایم، حتی معاون باشگاه پرسپولیس یکی دو بار عوض شد ولی ما همچنان به نتیجه ای نرسیده ایم. متأسفانه چون آقای انصاری از باشگاه شکایت ننموده اند، پرداخت این طلب جزو اولویت های باشگاه پرسپولیس نیست. باشگاه می گوید من پول کسی را می دهم که دارد به من فشار می آورد و پنجره نقل و انتقالاتی من را بسته است. به محمد انصاری می گویند ما مخلصت هم هستیم، خیلی هم پسر خوبی هستی، ولی الآن اولویت ما نیستی. اگر محمد انصاری از باشگاه شکایت می کرد به طلب خودش می رسید ولی به خاطر اخلاق و ادب ذاتی که دارد این کار را ننموده است. آقامحمد حتی دوست نداشت این موضوع در برنامه فوتبال برتر مطرح گردد که من به او گفتم که آقامحمد! شما دوست داری رسانه ای نگردد، ولی الآن خیریه است که دارد این موضوع را مطالبه می نماید. آن شب چون آقای صدری به برنامه فوتبال برتر آمده بود برترین فرصت برای این کار بود. من به محمد گفتم مطالبه نماینده این موضوع الآن ما هستیم. چون شما نیتی نموده ای و بناست با این پول برای 150 تا 200 زوح جهیزیه تهیه گردد. یعنی 200 زوج می خواهند بفرایند سر زندگی شان. ما به عنوان خیریه هم از خودت و هم از باشگاهت مطالبه می کنیم. شما هم چون این نیت را انجام داده اید باید تمام کوشش تان را بکنید که این طلب زودتر وصول گردد.

صمدیان در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه پرسپولیس زمانی برای پرداخت این طلب اعلام نموده است یا نه، بیان می نماید: به ما قول زمانی نداده اند. گفته اند می دهیم ولی قول زمانی نداده اند. پیش بینی من، که امیدوارم درست نباشد، این است که این پفراینده به شکایت برسد. یعنی ما به عنوان خیریه حضرت رقیه (س) این فشار را به آقای انصاری می آوریم تا به سمت شکایت بفرایند. از وقتی که آقای سمیعی به ما قول پرداخت طلب را دادند تا همین امروز، از هر جهیزیه دو قلم کالا کم شده است. در روزهای اخیر هم لوازم خانگی گران تر شد و کار ما سخت تر. چون افزایش قیمت رقم می خورد، هر روزی که باشگاه دست دست کند از ارزش آن بسته جهیزیه کم می گردد.

معاون ارتباطات این خیریه با یادآوری صحبت سمیعی مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره پرداخت این طلب می خندد و می گوید: یک بار آقای سمیعی به من گفتند ما هرماه پول یک جهیزیه را به شما می دهیم! من گفتم یعنی شما می خواهید حساب تان را در ماه صدم و دویستم صاف کنید؟! ماه صدم با این پول حتی درِ یک یخچال هم به ما نمی دهند! اصلاً چنین چیزی امکان پذیر نیست. کسانی که الآن ثبت نام نموده اند تا از این وام قرض الحسنه استفاده نمایند، کسانی هستند که چندین سال پشت نوبت بوده اند. بسیاری از این زوج ها به خاطر نداشتن جهیزیه به طلاق رسیده اند و ما اصلاً نمی توانیم این قدر صبر کنیم.

ظرفیت های فوتبال برای یاری به خیریه

معاون ارتباطات خیریه حضرت رقیه (س) درباره پیگیری های محمد انصاری در امور خیریه بیان می نماید: محمد خودش را متعلق به این جا می داند و ما هم او را متعلق به خودمان می دانیم. او هفته پیش به من زنگ زد، گفت من با چند تا از باشگاه ها مثل فولاد و مس رفسنجان و… مذاکره نموده ام و دارم آنها را راضی می کنم بازیکنانی که از آنها طلب های 50 میلیون و 100 میلیون دارند با رضایت خود بازیکن ها پول شان در این جهت خیر گردش پیدا کند و تبدیل به جهزیه اقساطی برای نیازمندان گردد. خود محمد است که دارد این فضاها را باز می نماید و من هم همین جا از مدیران باشگاه ها دعوت می کنم به این جا بیایند و اتفاقاتی که رقم می خورد را ببینند. تقریباً هفته ای 500 سری جهیزیه از انبارهای ما در کشور توزیع می گردد. مدیران بیایند و این مجتمع محرومیت زدایی را ببینند و هر کجا که می توانند به ما یاری نمایند. مثلاً ما این جا یک زمین فوتبال داریم که نتوانسته ایم آن طور که باید برایش هزینه کنیم. ممکن است یک باشگاه این زمین را ببیند و بگوید من آن را تجهیز می کنم، در عوض شما آن را در اختیار مجموعه های نیازمند بگذارید تا اینجا تمرین نمایند. مثلاً محمد انصاری دارد بچه ها کار را آموزش می دهد و بچه هایش می توانند از این جا استفاده نمایند.

صمدیان در خاتمه یک پیشنهاد جالب و خوب برای باشگاه هایی که به لیگ قهرمانان آسیا می فرایند دارد و می گوید: هرسال سه چهار باشگاه از کشور ما به لیگ قهرمانان آسیا می فرایند که AFC برای حضور آن ها در مراحل مختلف پاداش هایی در نظر می گیرد که 5 درصد از آن پاداش باید صرف کارهای خیریه گردد. این 5 درصد را می توان در خود ایران صرف کار خیر کرد. البته خود AFC معمولاً این 5 درصد را از پاداش باشگاه ها کم می نماید ولی اگر باشگاه ها پورپوزال ارائه نمایند این مبلغ را به باشگاه می دهند. این نکته را هم خود آقای ابراهیم شکوری مدیر سابق پرسپولیس به من گفت. من همین جا به باشگاه ها اعلام می کنم که هرچقدر آن ها پول بیاورند، ما هم به همان میزان اعتبار تأمین می کنیم و آن را صرف کار خیر می کنیم. خیریه حضرت رقیه (س) ظرفیت زیادی برای کار و همکاری دارد و ما از هر تعامل و یاریی استقبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1315

به "انصاری قول طلبش را به خیریه داده است ، پرسپولیس بدقولی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصاری قول طلبش را به خیریه داده است ، پرسپولیس بدقولی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید