اولین جلسه شورای مدیران در دوره مدیریت جدید سروش برگزار گردید

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، با حضور سعید کرمی مدیرعامل جدید انتشارات سروش، دکتر ابراهیم شمشیری مدیر عامل سابق، مدیران و کارکنان این مجموعه، در اولین روز کاری در دوره جدید مدیریت، جلسه شورای مدیران تشکیل شد.

اولین جلسه شورای مدیران در دوره مدیریت جدید سروش برگزار گردید

در ابتدای این جلسه دکتر ابراهیم شمشیری با تقدیر و تشکر و معرفی مدیران مجموعه سروش، اظهار امیدواری کرد که این انتشارات با حضور مدیر عامل جدید با شتاب بیشتری در راستا پیروزیت گام بردارد.

در ادامه این جلسه، دکتر سعید کرمی مدیرعامل جدید سروش با اشاره به تجربه انباشته شده در سروش و پیشینه پیروز آن گفت: سرمایه های اصلی سروش، کارکنان این مجموعه هستند که موجب پیشرفت و افتخار شده اند که این دستاوردها نتیجه هم اندیشی و هم سویی این افراد است.

وی اضافه کرد: یکی از حوزه های شیرین، حوزه های فرهنگی است که در دنیا تحت عنوان قدرت نرم از آن یاد می گردد. یک ضلع مهم دنیای که کشوری مانند چین در سال 2018-2019 برای حوزه فرهنگ و نشر 24 میلیارد دلار هزینه نموده است.

کرمی گفت: ممکن است شرایط خرید کتاب مطلوب نباشد، اما خانه کتاب و ارشاد گزارش می دهد که این بازار، بازار کم رونقی نیست و مخاطبان خاص خود را دارد. با شناسایی جامعه هدف و با باز اندیشی در جامعه ای که به دنبال برنامه ریزی در آن هستیم، می توانیم با نقطه زنی کارهای دقیقی ارائه کنیم.

وی با اشاره به تنوع نشر و تعدد رجال فکری و فرهنگی در کشور اضافه کرد: به نظر می رسد در این شرایط باید به نقطه زنی رو بیاوریم. شناخت غولهای فکر دنیای، شناسایی گفتمان های نزدیک در حوزه فراوری، تالیف و ....، از جمله کارهایی است که می تواند در این راستا الهام بخش باشد.

کرمی با اشاره به اقتضائات مختلف نشر بیان کرد: با مقایسه نشرهای مختلف- مجلات در داخل و خارج از کشور می بینیم نشرهایی پیروز بوده و مخاطب خود را پیدا نموده اند که در موضوعی متمرکز شده اند و به عنوان یک مرجع و رفرنس در دنیا شناخته شده اند. ما نیز ضمن اینکه مخاطب عامی داریم، که دارای سرمایه تاریخی و فرهنگی است که احتیاج به برجسته سازی و تقویت دارد.

مدیر عامل سروش با تاکید بر تقویت این سرمایه تاریخی اضافه کرد: باید از این تریبون با سرمایه تاریخی و فرهنگی به جامعه نگاه نموده و با اتکا به سرمایه های درونی کار را جلو ببریم. بنابراین باید در حوزه کاری خود اشراف داشته باشیم، در غیر این صورت پیروز نخواهیم بود.

وی با اشاره به تمرکز در حوزه نشر ادامه داد: برای رسیدن به این تمرکز احتیاج است با این پرسش ها روبرو شویم که ما به عنوان یک نشری که روزگاری مرجع بوده است، چه سهمی از بازار کتاب داریم؟ برای احیا آن و تصرف بخشی از بازار کتاب باید چه اقداماتی انجام دهیم و با چه کسانی مرتبط شویم؟ با چه مراکز فراوری فکری ارتباط بگیریم؟ و ... اینها مسائل مهمی است که باید بدان توجه داشته باشیم.

کرمی در ادامه با تاکید بر اشراف در حوزه ادامه داد: ما نمی توانیم ادعا کنیم که در زمینه رسانه نشر پیروزی هستیم، اما هیچ یک از اساتید برتر این حوزه با این مجموعه مرتبط نباشند، این عدم کارایی را می رساند. هر کسی باید در حوزه خود به موضوعات و رویه ها اشراف داشته باشد. در غیر این صورت باید از مشاوران کاربلد در این حوزه یاری بگیریم که گنجینه ای از تجربه ها هستند و می توانند ما را به اهدافمان نزدیک نمایند و از ورود به حوزه هایی که خروجی ندارد نجات دهند.

مدیر عامل سروش اظهار داشت: بنابراین باید به شناسایی دقیق پرداخته و هدف، بازار، جریان رسانه ای رقیب، منطقه، بین الملل و ... را رصد کنیم. همچنین از دنیا عرب غافل نباشیم. در دنیا عرب کتابهای خوبی منتشر می گردد که می تواند نقطه هدف خوبی باشد. متفکران خوبی در دنیا عرب هستند که ممکن است حوزه زیستشان دنیا عرب نباشد، اما کتاب و مخاطبان انها دنیا عرب است و باید به شناسایی آنها بپردازیم.

وی در انتها با اشاره به مجموعه سروش گفت: این مجموعه وابسته به صدا و سیما است، اما نگاه ما برای پیشرفت و بازاریابی و مارکتینگ، باید نگاه خصوصی باشد تا بتوانیم پیروز عمل کنیم. همچنین باید در کار فرهنگی خلاقیت به خرج داد، در غیر این صورت زمین خواهیم خورد. بنابراین با توجه به زیرساختهای خوبی که طی این سال ها ایجاد شده است، با مشورت و همدلی و همکاری می توانیم کارهای خوبی رقم زده و کارهای پیروزی ارائه کنیم.

در انتها جلسه از ابراهیم شمشیری مدیرعامل سابق سروش تقدیر بعمل آمد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 714

به "اولین جلسه شورای مدیران در دوره مدیریت جدید سروش برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جلسه شورای مدیران در دوره مدیریت جدید سروش برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید