برگزاری تور تهران گردی در نوروز

به گزارش تور سریلانکا، رییس ستاد گردشگری شهر تهران برنامه های گردشگری شهرداری تهران در ایام عید نوروز را تشریح کرد.

برگزاری تور تهران گردی در نوروز

به گزارش خبرنگاران مهرشاد کاظمی با اشاره به برنامه های متنوع تهرانگردی شهرداری تهران در ایام تعطیلات نوروز گفت: ستاد گردشگری شهر تهران سال جاری سعی نموده است تا تمامی برنامه های گردشگری ویژه عید شهرداری تهران و سایر نهادها را روی سامانه visit.thehran.ir قرار دهد.

وی ادامه داد: همکاری ستاد گردشگری با آژانس های مسافرتی مانند معرفی تورهای ویژه گردشگری در شهر تهران روی این سامانه باعث می گردد تا شهفرایندان با مراجعه به سایت مذکور ضمن آشنایی با این تورها و جاذبه های گردشگری شهر تهران امکان خرید و رزو این برنامه های فرهنگی و تفریحی را داشته باشند.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران اضافه نمود: ستاد گردشگری شهر تهران بعلاوه سه ویژه نامه را تحت عنوان روایت تهران با موضوعاتی مانند روایت لاله زار به عنوان نخستین راسته فرهنگی و هنری شهر تهران، روایت شمیران نو به عنوان نخستین جاده گردشگری و خوش آب و هوای شهر تهران و قصه 7 را منتشر نموده و نسخه الکترونیکی آن را روی سایت visit.thehran.ir قرار داده است.

وی اضافه نمود: بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری منطقه ها شهر تهران از دیگر برنامه های ستاد گردشگری است که به این منظور در منطقه ها 1، 7، 11، 12 و 22 اتوبوس های گردشگری مستقر شده اند تا شهفرایندان را به صورت رایگان در جهتهای گردشگری جابجا نمایند.

به گفته کاظمی 10 اتوبوس گردشگری نیز ستاد در نظر گرفته تا تور حرم تا حرم را برگزار کند. در جهت این تور ویژه که از حرم عبدالعظیم حسنی(ع) واقع در شهر ری و منطقه 20 آغاز می گردد، بازدید نمایندگان به میدان توپخانه می فرایند و بعد از بازدید از امکان تاریخی این محدوده روانه امامزاده صالح(ع) واقع در منطقه یک می شوند.

وی یادآور شد: این تورها تا 12 فروردین هر روز اجرا می گردد و متقاضیان با مراجعه به سایت visit.thehran.ir می توانند از ساعات حرکت اتوبوس های گردشگری آگاه شوند.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران تاکید نمود: برپایی کاروان های شادی در منطقه ها 22گانه شهر تهران از دیگر برنامه های گردشگری در ایام عید نوروز است بعلاوه در بعضی از منطقه ها نمایشگاه اقوام و صنایع دستی برپا می گردد.

وی اضافه نمود: نوروزگاه ویژه کشور افعانستان نیز در منطقه11 تهران برپا می گردد و علاقه مندان به آیین نوروز در کشورهای فارسی زبان می توانند از این نوروزگاه تماشا نمایند.

کاظمی در ادامه کرد: ستاد گردشگری شهر تهران برای شهفرایندان و گردشگران مسابقاتی را با موضوع نوروز، جاذبه های گردشگری، آیین های این ایام و خاطرات نوروزی در نظر گرفته است. این مسابقات در قالب فیلم، عکس، کاریکاتور و خاطره نویسی برگزار می گردد. قرار است به هفت اثر برگزیده نیز جوایزی اهدا گردد.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران برای گردشگران ورودی شهر تهران گفت: اسکان مسافران نوروزی تهران در پارک ها و بوستان های ورودی شهر ازدیگر برنامه های گردشگری شهرداری تهران در نوروز 1401 است که این طرح با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران برگزار می گردد.

به گزارش سایت شهر به گفته کاظمی در کنار اجرای برنامه نوروزخوانی در سطح شهر، شهفرایندان و گردشگران می توانند از موزه های تحت پوشش وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بعلاوه 64 موزه تحت پوشش شهرداری تهران از ساعت 9 تا 17 بازدید نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1385

به "برگزاری تور تهران گردی در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تور تهران گردی در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید