ترانس تقویت برق خانگی چیست (راهنمای خرید استابلایزر برای هر وسیله)

به گزارش تور سریلانکا، امروزه تصور زندگی بدون لوازم الکترونیکی یا جریان مداوم برق ناممکن به نظر می رسد. در واقع باید گفت که جریان مداوم و منظم برق است که باعث می گردد بتوان از لوازم الکترونیکی برای آرامش و سهولت بیشتر در زندگی بهره برد. مسئله ای که بیشتر منطقه ها مسکونی با آن روبرو هستند تغییرات و نوسانات جریان برق است که با یاری ترانس تقویت برق به طور کامل برطرف می گردد. یک استابلایزر قوی و مناسب می تواند به مقدار سایر لوازم الکترونیکی برای یک زندگی راحت مهم باشد. اما ترانس استابلایزر چیست ؟

ترانس تقویت برق خانگی چیست (راهنمای خرید استابلایزر برای هر وسیله)

استابلایزر ولتاژ و ترانس برق خانگی

در واقع باید گفت استابلایزر خانگی یک دستگاه الکتریکی تنظیم ولتاژ است که برای ارائه ولتاژ ثابت به یک بار در پایانه خروجی - صرف نظر از ولتاژ ورودی یا تغییرات آن- متصل می گردد. این دستگاه را با نام رگولاتور ولتاژ اتوماتیک هم می شناسند. استفاده از این وسیله به افزایش عمر وسایل الکتریکی گران قیمت و کاهش آسیب های ناشی از تغییر ولتاژ و نوسانات برق یاری می نماید. استابلایزرهای خانگی می توانند ولتاژ خروجی را در محدوده 220 تا 230 ولت نگه دارند. این کار با عملنمودهای اضافه و تقویت شده به وسیله مدارهای داخلی انجام می گیرد.

انواع استابلایزر خانگی

استابلایزر یا ترانس تقویت برق خانگی در انواع مختلف زیر ارائه می گردد:

استابلایزر رله ای

در این نوع از استابلایزر از تثبیت رله ای و تنظیم ولتاژ به صورت پله ای استفاده می گردد. دقت عملکرد تثبیت کننده ولتاژ در این نوع استابلایزر از انواع استاتیک پایین تر است اما به همین نسبت هزینه پایین تری دارد و برای مصارف خانگی مناسب است. در واقع به این نوع از استابلایزرها، ترانس تقویت برق گفته میگردد؛ برای آگاهی از به روز ترین قیمت انواع ترانس تقویت برق به وبسایت استابلایزر پرنیک مراجعه کنید.

در این استابلایزرها عملیات ولتاژ به یاری مجموعه ای ترانس های افزاینده و کاهنده و یک یا چند خروجی انجام می گیرد. در حقیقت اطلاعات لازم به ولتاژ ورودی به وسیله سیستم الکترونیکی دستگاه، مورد آنالیز قرار گرفته و دستورات لازم برای ترکیب صحیح ترانس ارسال می گردد.

ترانس استابلایزر سرووموتوری

استابلایزر سروو موتوری هم یک سیستم تثبیت کننده کنترل شده دیگر است که با استفاده از تقویت کننده ترانسفورماتور Buck/Boost منبع تغذیه مناسب را برای وسایل الکترونیکی ایجاد نموده و نوسانات ولتاژ ورودی را ضبط می نماید. موتور سنکرون AC ولتاژ را در جهت عقربه های ساعت تنظیم نموده و ولتاژ خروجی را با مولفه هایی از قبیل کنترل پنل، کم نور، مقایسه کننده، ترانزیستور، موکوس و …. مدیریت می نماید. استابلایزر سرووموتوری به علت حلقوی بودن ترانس داخلی و بعلاوه سیستم مکانیکی سرعت جبران کمتری دارد اما با این حال از دقت عملکرد بیشتری برخوردار است؛ به همین نسبت وزن، صدا و قیمت بالاتری دارد و بعلاوه دارای استهلاک زیادی است.

نوع دیگری از استابلایزرها هم به بازار آمده است که با تکنولوژی IGBT کار میکنند و به استابلایزرهای استاتیک، هوشمند و الکترونیکی شناخته می شوند که به طور مفصل در وبسایت استابلایزر شرکت پرنیک شرح داده شده و برای خرید موجود است.

کاربرد و عملکرد استابلایزر خانگی

دستگاه های الکتریکی برای طیف گسترده ای از ولتاژ ورودی طراحی شده اند. بسته به حساسیت وسیله، محدود کاری تجهیزات کاملا معین و کنترل شده است. بعضی از تجهیزات ± 10 درصد از ولتاژ استاندارد را تحمل میکنند در حالی که شاید این اندازه در دیگر تجهیزات ± 5 درصد یا کمتر است.

نوسانات ولتاژ در بسیاری از منطقه ها یک رخداد رایج است، اصلی ترین دلایل آن هم فشار شبکه، گسل های الکتریکی، سیم کشی معیوب و موارد دیگر است. این نوسانات در صورت ورود مستقیم به دستگاه های الکتریکی باعث اختلال در عملکرد آنها، تضعیف سیستم الکتریکی و یا سوختن وسیله الکتریکی می گردد. اما با استفاده از استابلایزرهای خانگی دو عملیات تقویت و تثبیت ولتاژ قبل از ورود جریان به دستگاه انجام می گیرد.

راهنمای خرید استابلایزر خانگی

انتخاب استابلایزر خانگی باید با توجه به شرایط محیطی انجام گیرد. به طور مثال در فضاهایی که نوسانات ولتاژ زیاد و تجهیزاتی با حساسیت کمتری وجود دارد، بهتر است از استابلایزرهای رله ای و در مکان هایی که ولتاژ برق در آنها بیشتر مواقع پایین تر یا بالاتر از حد مجاز است و تجهیزات حساسی وجود دارند، از استابلایزر استاتیک سوئیچینگ استفاده گردد. در واقع باید گفت که ترانس تقویت برق به عضوی جدا نشدنی از منازل تبدیل شده است.

برای این که یک استابلایزر خانگی مناسب انتخاب کنید باید به فاکتورهایی نظیر اندازه جریان مصرفی و تعداد و حتی نوع لوازم برقی دقت کرد. معمولا برای فضاهای مسکونی معمولی و با وجود لوازم برقی رایجی چون لباسشویی، ظرفشویی، مایکرویو، یخچال فریزر می توانید از دستگاه های 6 تا 15 KVA استفاده کرد. اما در صورتی که از یک یا تعداد بیشتری کولر گازی استفاده می کنید باید در پی خرید استابلایزر قوی تری باشید. بعلاوه رعایت شرایط مصرف در زمان اوج مصرف یا برای وسایل پر مصرف می تواند در انتخاب استابلایزر مناسب تاثیرگذار باشد.

استابلایزر خانگی پرنیک

انواع استابلایزرهای خانگی پرنیک با کیفیت و کارایی بالا قابل استفاده برای لوازم الکتریکی با مصارف خانگی است که می توانید با توجه شرایط محل سکونت و تعداد لوازم الکتریکی برترین مدل را انتخاب کنید. استابلایزرهای خانگی پرنیک در دو مدل رله ای و سوئیچینگ با قابلیت خروجی های متفاوت در دو نوع تک فاز و سه فاز برترین انتخاب برای تضمین عمر بالای لوازم الکتریکی منزل هستند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت استابلایزر پرنیک مراجعه نموده و یا جهت مشاوره رایگان با شماره 021-77035010 تماس حاصل کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1170

به "ترانس تقویت برق خانگی چیست (راهنمای خرید استابلایزر برای هر وسیله)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترانس تقویت برق خانگی چیست (راهنمای خرید استابلایزر برای هر وسیله)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید