جنگل ابر شاهرود میزبان اولین ماراتن جنگلی ایران

به گزارش تور سریلانکا، اولین ماراتن جنگلی ایران هشتم شهریور ماه در جنگل های ابر شاهرود برگزار می گردد.

جنگل ابر شاهرود میزبان اولین ماراتن جنگلی ایران

در جنگل ابر شاهرود در شرق استان سمنان برگزاری اولین ماراتن جنگلی ایران در حال برنامه ریزی است، شهرستان شاهرود میزبان این مسابقات در هشتم شهریور است و با توجه به ضرورت های زیست محیطی منطقه، مشارکت و همکاری مطلوبی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم گردشگری- ورزشی از طرف نهادهایی مانند حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه های امنیتی وجود دارد.

محمد جهانشاهی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت:

ماراتن جنگلی یک رویداد گردشگری ورزشی است و هدف آن معرفی ظرفیت های گردشگری استان، توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی است.

محمد جهانشاهی با بیان اینکه رویداد ماراتن پیش از این در ایران در سال های 2016 و 2017 در بیابان لوت استان کرمان برگزار گردید، اضافه کرد که از جمله دستاوردهای این رویداد فراهم شدن زمینه حضور گردشگران خارجی، معرفی ظرفیت های گردشگری و پخش مستندهای این برنامه از شبکه های ملی و بین المللی بود که این هدف گذاری برای ماراتن جنگلی در استان سمنان اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با اشاره به اینکه این رویداد در جهت جنگل ابر شاهرود یکی از قطب های گردشگری کشور برگزار می شود، گفت:

از دلایل مشخص این جهت برای ماراتن قرارگیری بخشی از ارتفاعات البرز در شهرستان شاهرود و تلفیق شگفت انگیز جنگل و ابر در این جهت است.

به گفته مشخص افضلی مدیر اجرایی اولین ماراتن جنگلی ایران برگزاری این رویداد هم افزایی همه جانبه در استان سمنان را طلب می نماید و مسابقه ماراتن سال جاری در جنگل ابر شاهرود مقدمه ای است که این رویداد در اردیبهشت سال 1398 بین المللی شود.

برنامه ریزی برای ماراتن جنگل ابر شاهرود در 2 بخش ماراتن 42 و 21 کیلومتری است که از روستای قطری، روستای ابر، جنگل های هیرکانی و درختان سرخدار در خط الراس البرز عبور می نماید و به روستای ابر در نقطه انتها باز می شود.

تا به امروز 50 دونده ایرانی برای این ماراتن اعلام آمادگی نموده اند که ظرفیت این تعداد تکمیل شده و هنوز علاقه مندانی برای حضور اعلام آمادگی می نمایند.

مسئولان آموزشگاه بین المللی وُرد رانینگ ایتالیا در برگزاری اولین ماراتن جنگلی کشور در استان سمنان حضور خواهند یافت و دونده ایتالیایی را پائولو بارگینی، مدیر آموزشگاه و خانم دانیلا، مدیر بازرگانی این آموزشگاه در زمان برگزاری در ایران همراهی می نمایند.

جلب مشارکت این مجموعه برای برگزاری ماراتن سال آینده به صورت بین المللی هدف از حضور آموزشگاه بین المللی از ایتالیا است.

علاقه مندان برای شرکت و ثبت نام در نخستین ماراتن جنگل کشور در شاهرود می توانند تا یکم شهریور به پایگاه اینترنتی به نشانی www.luttravel.com مراجعه نمایند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1312

به "جنگل ابر شاهرود میزبان اولین ماراتن جنگلی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل ابر شاهرود میزبان اولین ماراتن جنگلی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید