حیات وحش ایران ، تیهوی ایرانی

به گزارش تور سریلانکا، در ادامه این مطلب، پرنده ای را خواهید شناخت که بسیار خوش ذوق است و برای جلب توجه جفت ماده خود، عادت به آواز خواندن دارد. این مطلب را بخوانید تا با تیهوی ایرانی بیشتر آشنا شوید.

حیات وحش ایران ، تیهوی ایرانی

تیهو پرنده ای ایرانیست و در حال حاضر به گزارش سازمان محیط زیست ایران، شرایط مناسبی دارد. خطری تیهو را تهدیدد نمی نماید اما تعداد این پرنده در سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

تیهو 23 تا 25 سانتی متر است. جزو ماکیان کوچک که ظاهرا شبیه کبک کوچکی است. سطح شکمی اش به طور کلی قهوه ای مایل به صورتی کمرنگ است و در پهلوها در حدود شش نوار خیلی پهن به رنگ دارچینی پررنگ و سفید دارد. رفتارش شبیه کبک است و وقتی احساس خطر کند، به جای پریدن می دود.

نکته جالب اینکه تیهو در فصل جفت گیری عادت به آواز خواندن دارد. خودمانی بگوییم برای جلب توجه جفت ماده، می زند زیر آواز!

این پرنده در فصل جفتگیری و بعد از تخم گذاری همواره کنار تخم های خود می ماند و از؟آنها مراقبت می نماید. نکته قابل توجه اینکه اگر به تخم های تیهو دست بخورد و او متوجه تغییری در آنها گردد، بلافاصله قهر می نماید و آنها را ترک می نماید. جوجه های تیهو به محض اینکه سر از تخم بیرون بیاورند، لانه را ترک می نمایند.

تیهو بیشتر در منطقه ها بیابانی و نیمه بیابانی زندگی می نماید. ساحل رودخانه ها و جویبارهای منطقه ها خشک و زمین های سنگلاخ از دیگر زیستگاه های این پرنده خوش صداست.

منبع: وبسایت پرنده نگری در ایران

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1486

به "حیات وحش ایران ، تیهوی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیات وحش ایران ، تیهوی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید