خبرنگاران سرمایه گذاری در بخش گردشگری قزوین 287 درصد رشد کرد

به گزارش تور سریلانکا، قزوین - خبرنگاران - سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان قزوین در دولت های یازدهم و دوازدهم نسبت به دوره قبل 287 درصد رشد داشته است.

خبرنگاران سرمایه گذاری در بخش گردشگری قزوین 287 درصد رشد کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز جعمه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: طی مدت یاد شده 6 هزار و 362 میلیارد ریال در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری شده در حالی که میزان سرمایه گذاری این بخش در دوره قبل هزار و 643 میلیارد ریال بوده است.

علیرضا خزائلی با بیان اینکه آمار سرمایه گذاری یاد شده به جز هزینه های انجام شده برای اقدامات مرمتی و ساماندهی بناها و جاذبه های تاریخی بوده است، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای را به رشد و توسعه زیرساخت های گردشگری داشته و به همین دلیل از سرمایه گذاران این بخش حمایت های قابل توجهی را به عمل آورده است.

وی همچنین از ارایه 648 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان گردشگری استان قزوین طی این مدت خبر داد و گفت: ارایه تسهیلات به بخش گردشگری نیز در مقایسه با دوره قبل 938 درصد رشد داشته است.

این مسوول یادآور شد: با سرمایه گذاری های خوب انجام شده شاهد رشد شاخص ها در زیرساخت های بخش گردشگری استان قزوین بوده ایم که به عنوان نمونه باید از رسیدن تخت های اقامتگاهی استان از 909 تخت به 2 هزار و 42 تخت اشاره کرد که بیانگر رشد 125 درصدی در این حوزه است.

وی در ادامه از ایجاد 68 فقره تاسیسات گردشگری طی هفت سال گذشته در استان قزوین خبر داد و گفت: این تاسیسات شامل هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه های بوم گردی، سفره خانه های سنتی و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و آموزشگاه های گردشگری بوده است.

خزائلی با بیان اینکه کرونا امروز گردشگری در جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و خسارت های زیادی را به فعالان این بخش وارد ساخته است، اظهار امیدواری کرد با مهار و شکست کرونا بتوان، رونق گردشگری را به کشور و استان قزوین بازگرداند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 541

به "خبرنگاران سرمایه گذاری در بخش گردشگری قزوین 287 درصد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری در بخش گردشگری قزوین 287 درصد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید