خبرنگاران سه رزمایش همزمان در دریای جنوبی در اوج تنش های چین و آمریکا

به گزارش تور سریلانکا، پکن-خبرنگاران- برگزاری رزمایش های همزمان از سوی ارتش آزادیبخش خلق چین، ارتش آمریکا و تایوان نشانه ای از افزایش تنش ها در دریای جنوبی چین و اقیانوس آرام و شدت دریافت خطر رویارویی طرفین است.

خبرنگاران سه رزمایش همزمان در دریای جنوبی در اوج تنش های چین و آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران ارتش چین که در دو ماه گذشته دستکم بیش از 30 رزمایش دریایی در چهار منطقه عمده از جمله در دریای جنوبی انجام داده است در بیانیه ای تاکید نموده که برای حراست از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین و مقابله با مداخله جویی های آمریکا و تجزیه طلبان تایوانی کاملا آماده است.

تازه ترین اخبار حاکی است که ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) از روز گذشته (دوشنبه) تمرینات دریایی جدیدی را در دریای زرد شروع نموده است . آمریکا هم در همین روز تمرینات سپر والانت را در اطراف جزیره گوام در اقیانوس آرام شروع نموده و ارتش تایوان نیز در حال برگزاری رزمایش رایانه ای موسوم به هان کوانگ است.

این در شرایطی است که ارتش چین تاکید دارد برگزاری این رزمایش ها با هدف چین انجام می گردد و اقدامات ارتش های آمریکا و تایوان در واقع تحریک آمیز و متوجه پکن است چین تاکید نموده است در صورت لزوم برای اتحاد با تایوان به زور نیز متوسل خواهد شد.

در همین حال ناوگان اقیانوس آرام آمریکا اعلام نموده است در تمرینات یاد شده از کشتی های جنگی متعددی از جمله ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان و کشتی تهاجمی دوزیست یو اس اس آمریکا، 100 فروند هواپیما و 11 هزار نفر از نیروهای دریایی، هوایی، ارتش و تفنگداران دریایی ایالات متحده برای مدت 12 روز استفاده خواهد شد.

روزنامه لایبرتی تایوان در گزارشی آورده است که رزمایش هان کوانگ که یک تمرین شبیه سازی رایانه ای محسوب می گردد، با هدف مقابله با تهدید چین انجام می گردد و هدف رزمایش آمریکا را نیز چین دانسته است.

گوام یک پایگاه پیشروی ایالات متحده در اقیانوس آرام غربی است و یک گره اصلی در زنجیره دوم جزیره است که هدف آن نظارت بر فعالیت های ارتش چین است روزنامه گلوبال تایمز چین در گزارشی آورده است که شاخه های نظامی مختلف آمریکا در گوام فعال هستند و موشک ها و بمب افکن های آمریکا در این جزیره استقرار یافته است.

اداره ایمنی دریایی چین هم با صدور اعلامیه ای درخصوص اعلام محدودیت های ناوبری اظهار داشت که ارتش چین برای مدت یک هفته ماموریت های نظامی در شمال دریای زرد انجام می دهد.

طی دو ماه گذشته، ارتش چین تمرینات دریایی را در چهار منطقه عمده دریایی سرزمین اصلی چین شامل دریای بوهای، دریای زرد، دریای شرقی و دریای چین جنوبی انجام داده است.

از سوی دیگر ووچیان سخنگوی وزارت دفاع چین در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش اظهار داشت تمرینات اخیر ارتش چین در دریای زرد و دریای جنوبی، مقرر و سالانه است و هدفش کشور ثالث نیست.

او تایید کرد که تمرینات اخیر فرماندهی شرقی ارتش چین، راهی مقابله جویانه در برابر مداخله خارجی در تنگه تایوان و نیروهای تجزیه طلب تایوان است.

سون جونگ کارشناس مسایل نظامی چین در پکن گفت: رزمایش های ارتش نه تنها شامل هشدارهایی برای جدایی خواستار تایوان و مداخله گری های آمریکا است بلکه توانایی های رزمی چین را برای اتحاد با تایوان افزایش می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 565

به "خبرنگاران سه رزمایش همزمان در دریای جنوبی در اوج تنش های چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه رزمایش همزمان در دریای جنوبی در اوج تنش های چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید