خبرنگاران گوترش: جهان می تواند بر چالش کرونا غلبه کند

به گزارش تور سریلانکا، تهران- خبرنگاران- دبیرکل سازمان ملل با عبور شمار مرگ و میر کرونا از یک میلیون نفر در سطح جهان در پیامی گفت که جهان می تواند بر این چالش (کووید 19) غلبه کند.

خبرنگاران گوترش: جهان می تواند بر چالش کرونا غلبه کند

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری فرانسه، گوترش در بیانیه ای بیان نمود که جهانی ما به نقطه دردناکی رسیده و آن از دست دادن یک میلیون نفر از بیماری همه گیر کووید 19 است.

دبیرکل سازمان ملل افزود: این یک رقم خسته کننده است و هنوز هیچ چشم اندازی برای خاتمه گسترش ویروس، از دست دادن مشاغل، اخلال در تحصیل و آشفتگی در زندگی ما وجود ندارد.

گوترش اما در ادامه تاکید کرد که جهان می تواند بر این چالش غلبه کند.

وی هشدار داد: اما ما باید از اشتباهات درس بگیریم، رهبری مسئولیت پذیر،علم و همکاری مهم است و اطلاعات غلط باید از بین بروند.

از آنجا که در بسیاری از کشورها به دلیل اقدامات فاصله اجتماعی خشم مردم برانگیخته شده است وی از مردم خواست همچنان به محدودیت های مهار همه گیری پایبند باشند.

گوترش خاطر نشان کرد: واکسن باید در دسترس و مقرون به صرفه برای همه باشد.

شمار مرگ ومیر ناشی از کرونا در جهان با گذشت 9 ماه از آغاز شیوع این ویروس، از مرز یک میلیون نفر گذشت.

تارنمای Worldometers که آمار جهانی کرونا را به صورت لحظه ای ثبت می کند، بامداد سه شنبه بیان نمود که شمار مرگ ومیر ناشی از ابتلا به کووید19 در سراسر جهان از مرز یک میلیون نفر عبور کرده است.

براساس آمار این تارنما، تا به امروز 33 میلیون و 542 هزار و 558 تن در جهان به این ویروس مبتلا شده اند که از میان آنان، 24 میلیون و 868 هزار و 764 نفر بهبود یافته و یک میلیون و 6 هزار و 90 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین شیوع یافت و کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 576

به "خبرنگاران گوترش: جهان می تواند بر چالش کرونا غلبه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گوترش: جهان می تواند بر چالش کرونا غلبه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید