دبیر کل حزب الله در اجلاس وحدت: توطئه دشمن ادامه دارد

به گزارش تور سریلانکا، دبیر کل حزب الله ضمن دعوت به تشکیل کمیته ای متشکل از کشورهای اسلامی برای دیدارهای مستقیم با یکدیگر، تاکید کرد که مقابله با توطئه مستمر آمریکا در تفرقه افکنی نیاز به گردهمایی و برنامه ریزی دارد.

دبیر کل حزب الله در اجلاس وحدت: توطئه دشمن ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله امروز در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی سخنرانی کرد.

به گفته دبیر کل حزب الله، تلاش هایی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای همگرایی مسلمانان در سراسر جهان اسلام اجرا شده است تا حد زیادی به تحقق انسجام و وحدت یاری کرده تا از مرحله درگیری فرقه ای بگذریم.

او تاکید کرد: آنچه قبل از بهار عربی ایجاد شد و گفت وگوها، تلاش های فکری، جلسات و چارچوب هایی که تشکیل شده بود، توانست پایه ای قوی و منسجم به ویژه بین اهل سنت و شیعیان ایجاد کند.

دبیر کل حزب الله گفت: امروز ما مرحله ای را که در آن تهدید به درگیر شدن با جنگ های فرقه ای بودیم، رد کردیم که این امر با یاری خدا، آگاهی، بصیرت و حضور افراد صادق و خون شهدا محقق شده است.

سید حسن نصرالله اضافه نمود: توطئه هنوز ادامه دارد و تلاش آمریکا در این زمینه همچنان ادامه دارد. این مستلزم آن است که همه ما بنشینیم و دوباره برنامه ریزی کنیم به این امید که به هدف مورد نظر برسیم.

دبیر کل حزب الله گفت: ما باید از گذشته استفاده کنیم. از تجربیات قبلی بهره مند شویم. کارهایی را که بی فایده بود، کنار بگذاریم، از آنها دور شویم و سعی کنیم در پی چارچوب ها و ایده های خوبی باشیم و باید فرصت این کار فراهم شود.

نصرالله تاکید کرد: ما همیشه در تیررس حملات هستیم و خطرناک ترین حمله علیه ما، حمله به همگرایی، هماهنگی و همکاری میان ما است و باید گفت ما وقتی متحد شویم، پیروز می شویم.

وی ادامه داد: ما باید از تجربیات گذشته و دستاوردهای سال های گذشته استفاده کنیم و این را یک اولویت اصلی در سطح امت برای خنثی سازی توطئه های دشمن و متحد شدن بدانیم و بر پایه آن گام ها برای مرحله پیش رو را انتخاب کنیم.

دبیر کل حزب الله همچنین شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی را به ایجاد کمیته ای متشکل از تمام کشورهای اسلامی دعوت کرد و گفت که با این تشکیل این کمیته، کشورهای اسلامی می توانند دیدارهای حضوری و مستقیم داشته باشند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1204

به "دبیر کل حزب الله در اجلاس وحدت: توطئه دشمن ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کل حزب الله در اجلاس وحدت: توطئه دشمن ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید