دختربچه ای در روسیه استخوان های ماموت را پیدا کرد!، عکس

به گزارش تور سریلانکا، دختر کوچکی در حالی که با پدرش ماهیگیری می کرد، استخوان های ماموت 100000 ساله ای را در رودخانه ای در روسیه کشف کرد.

دختربچه ای در روسیه استخوان های ماموت را پیدا کرد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، یک دختر 8 ساله پس از رانش زمین در حاشیه ای در رودخانه ای در غرب روسیه، استخوان های یک ماموت پشمالو و یک گاومیش کوهان دار ماقبل تاریخ را کشف کرد؛ یک دختر 8 ساله در روسیه مجموعه ای از استخوان های پای ماموت و همچنین یک مهره از یک گاومیش کوهان دار ماقبل تاریخ را در حین ماهیگیری با پدرش در سواحل رودخانه اوکا در نزدیکی نوینکی در غرب روسیه کشف کرد.

بر اساس گزارش ها، مریم میرسایتوا متوجه یک سری اشیاء عجیب شد که در اثر رانش زمین از زیر خاک بیرون آمده بودند. پدرش عکس هایی را به موزه نیژنی نووگورود در همان نزدیکی فرستاد به این امید که محققان اکتشافات او را شناسایی کنند.

همانطور که معلوم شد، او کندیل یا مفصل زانو و استخوان درشت نی یک ماموت پشمالو (Mammuthus primigenius) را پیدا کرده بود. استخوان ها به خوبی حفظ شده بودند و بافت اسفنجی در اثر تخریب در رسوبات در معرض دید قرار می گرفت. اندازه استخوان ها نشان می دهد که متعلق به یک ماموت بالغ بزرگ بوده است. محققان پیش بینی کردند که این حیوان احتمالاً حدود 100000 سال پیش می زیسته است.

ماموت های پشمالو در منطقه ها سردسیر شمالی اروپا و آسیا از حدود 700 هزار سال پیش و بعداً در شمال آمریکای شمالی در حدود 100 هزار سال پیش رایج بودند. جمعیت های به جای مانده تا حدود 4000 سال پیش در جزیره رانگل روسیه زنده بودند، جایی که منزوی شدند و احتمالاً به دلیل تأثیرات آب و هوایی از بین رفتند.

روسیه غنی از فسیل های ماموت است، به ویژه در سیبری؛ برخی از نمونه ها حتی مومیایی شده اند و این اتفاق در نتیجه شرایط محیطی سرد که پوسیدگی را کند می کند، رخ داده است.

یافته های مریم همچنین شامل مهره ای از گاومیش کوهان دار استپی (Bison priscus) بود که در دوران پلیستوسن (2.6 میلیون تا 11700 سال پیش) در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی رشد کرد. این جد گاومیش کوهان دار اروپایی مدرن (Bison bonasus) و گاومیش کوهان دار آمریکایی (Bison bison) است.

منبع: livescience

  • عجیب ترین بز جهان با یک ویژگی شگفت انگیز/ عکس

  • بابون های عجیبی که از ناکجا آباد آمده اند!/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 9 آبان 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1644

به "دختربچه ای در روسیه استخوان های ماموت را پیدا کرد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختربچه ای در روسیه استخوان های ماموت را پیدا کرد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید