دو زیردریایی هسته ای به نیرویی دریایی روسیه ملحق می شوند

به گزارش تور سریلانکا، ایسنا نوشت: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کشتی سازی متحد روسیه خاطرنشان کرد که دو زیردریایی هسته ای به نام های امپراتور الکساندر سوم از کلاس بوری-ای (Borey-A) و کراسنویارسک از پروژه 885ام (Yasen-M)، اواخر امسال وارد ناوگان نیروی دریایی روسیه خواهند شد.

دو زیردریایی هسته ای به نیرویی دریایی روسیه ملحق می شوند

الکسی رحمانوف رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کشتی سازی متحد روسیه گفت که این زیردریایی ها به وسیله شرکت سوماش که از شرکت های زیرمجموعه است، ساخته شده است.

او در خصوص این زیردریایی ها که قرار است سال جاری وارد ناوگان نیروی دریایی روسیه شوند، گفت: انتظار می رود شرکت سوماش یک زیردریایی هسته ای از کلاس بوری-ای تحت عنوان امپراتور الکساندر سوم و یک زیردریایی هسته ای از کلاس یاسن-ام تحت عنوان کراسنویارسک تحویل دهد.

این مقام اضافه نمود، علاوه بر آن سازمان کشتی سازی ادمیرالتی سه زیردریایی دیزلی-برقی کلاس لادا و کلاس ورشاویانکا را تحویل خواهد داد.

زیردریایی راهبردی امپراتور الکساندر سوم که با توان هسته ای است، در 29 دسامبر 2022 به آب انداخته شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مراسم رونمایی از این رزم ناو زیردریایی استراتژیک شرکت کرد. این هفتمین زیردریایی اتمی پروژه 955 و چهارمین شناور پیشرفته پروژه 955ای است.

کراسنویارسک هم دومین زیردریایی سفارشی و سومین زیردریایی پروژه 885ام (یاسن-ام) است. این زیردریایی در سال 2014 اجرا و در 30 ژوئیه 2021 به آب انداخته شد. همانطور که یک منبع آگاه به خبرگزاری تاس گفت، این زیردریایی در 26 ژوئن 2022 به دریای سفید اعزام شد تا آزمایش های دریایی کشتی سازان را شروع کند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1608

به "دو زیردریایی هسته ای به نیرویی دریایی روسیه ملحق می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو زیردریایی هسته ای به نیرویی دریایی روسیه ملحق می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید