رهن یک خانه 40 متری در تهران چقدر هزینه دارد؟

به گزارش تور سریلانکا، همان طور که می دانید روش های مختلفی برای در اختیار داشتن یک واحد مسکونی وجود دارد. یک روش این است که واحد مسکونی را بخرید و روش دیگر این است که بدون اینکه خانه را بخرید به صورت رهن، اجاره یا رهن و اجاره از آن بهره ببرید. هر کدام از این روش ها معایب و مزایای خاص خودشان را دارند که در مطلبی دیگر به آن پرداختیم. حال در این مطلب می خواهیم درباره قیمت رهن یک واحد 40 متری در تهران برایتان بگوییم. پس اگر شما هم قصد رهن یا رهن و اجاره یک آپارتمان کوچک در متراژ حدودی 40 متر را دارید با ما همراه باشید.

رهن یک خانه 40 متری در تهران چقدر هزینه دارد؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

چرا مردم ترجیح می دهند خانه را رهن نمایند و نه اجاره؟

به دلایل مختلفی مردم ترجیح می دهند که به جای اینکه هر ماه مبلغی را به صورت اجاره بها به صاحب خانه بپردازند، خانه را رهن نمایند و از مزایای آن بهره مند شوند. از جمله مزایای رهن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم احتیاج به پرداخت ماهانه اجاره
  • برگشت مبلغ رهن به مستأجر بعد از اتمام مدت زمان قرارداد
  • در این روش ممکن است که موجر پول پیش را خرج نموده باشد و نتواند آن را به شما بازگرداند؛ بنابراین دست شما برای تمدید قرارداد و معین کردن میزان رهن و اجاره بازتر خواهد بود.

به نظر می رسد که مهم ترین دلیل استقبال مردم از رهن کامل، این است که مبلغ رهن در انتها مدت قرارداد به صورت تمام و کمال به آن ها برمی گردد. به زعم بعضی، رهن کامل خانه مثل این است که صاحب خانه هستی. اما اجاره ماهانه، استرس و فشار زیادی را بر مستاجر وارد می نماید. البته مسائل تهیه مبلغ پول پیش یا رهن خانه موضوع دیگری است که مجال پرداختن به آن در فرصت حاضر نیست. حال که فهمیدیم مستاجران بیشتر به دنبال رهن کامل هستند. در ادامه به نحوه محاسبه مبلغ رهن خانه و مبلغ رهن یک خانه 40 متری در تهران می پردازیم.

قیمت رهن یک واحد مسکونی چطور محاسبه می گردد؟

برای محاسبه قیمت رهن یک واحد مسکونی باید ابتدا قیمت آن را بر اساس متراژ، عمر، امکانات و ناحیه ای که خانه در آن واقع شده است تخمین بزنید. لازم به ذکر است که قیمت رهن کامل یک خانه معمولا مبلغی بین یک پنجم یا یک ششم کل قیمت خانه است.

اگر واحد مسکونی نوساز باشد، ممکن است مبلغ رهن برابر با یک چهارم قیمت خانه برآورد گردد. اما اگر سال های زیادی از زمان ساخت خانه گذشته باشد، معمولا میزان یک ششم قیمت خانه برای رهن آن در نظر گرفته می گردد؛ بنابراین، اگر مثلا قیمت یک خانه 200 میلیون تومان باشد، مبلغی که برای رهن آن در نظر گرفته می گردد، بین 17 تا 50 میلیون تومان خواهد بود.

هزینه رهن یک واحد 40 متری در نقاط مختلف تهران چقدر است؟

نگاهی به آمار و ارقام منتشر شده در سال 97 نشان می دهد که متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی در مناطق مختلف تهران، بین 3 میلیون و 800 هزار تومان تا 18 میلیون و 800 هزار تومان متغیر است. بنابراین، قیمت یک خانه 40 متری در تهران بین 152 میلیون تومان تا 752 میلیون تومان برآورد می گردد. در نتیجه، برای رهن یک واحد مسکونی 40 متری نوساز در نقاط مختلف تهران بر اساس فرمولی که در بالا گفتیم باید مبلغی بین 38 میلیون تومان تا 188 میلیون تومان در نظر بگیرید. اما اگر واحد مورد نظرتان نوساز نباشد با 25 الی 30 میلیون تومان تا 125 الی 150 میلیون تومان می توانید آن را رهن کنید.

اگر می خواهید در منطقه یک تهران و مناطق لوکس تهران، یک خانه 40 متری رهن کنید، دست کم باید مبلغ 125 میلیون تومان برای رهن آن کنار بگذارید و اگر واحد مورد نظرتان نوساز است، باید مبلغ رهن را تا 150 میلیون تومان بالا ببرید.

اما در منطقه 3 تهران، برای یک متر زیربنای مسکونی باید مبلغ تقریبی 15 میلیون و 900 هزار تومان بپردازید. بنابراین، قیمت یک واحد مسکونی 40 متری در این منطقه برایتان 636 میلیون تومان آب می خورد. به این ترتیب، برای رهن یک واحد 40 متری در همین منطقه باید حداقل مبلغ 106 میلیون تومان تا 159 میلیون تومان کنار بگذارید.

قیمت یک متر زیربنای مسکونی در منطقه 2 تهران، به صورت متوسط و تقریبی 13 میلیون و 900 هزار تومان است. به این ترتیب، در این منطقه قیمت یک واحد مسکونی 40 متری 556 میلیون تومان است. رهن همین خانه نیز چیزی بین 92 تا 139 میلیون تومان خواهد بود.

قیمت یک خانه 40 متری در منطقه 6 تهران، 472 میلیون تومان است. برای رهن همین خانه باید مبلغی بین 78 تا 118 میلیون تومان جور کنید. متوسط قیمت یک متر زیربنای مسکونی در منطقه 5 تهران، 11 میلیون تومان است، بنابراین، قیمت یک واحد مسکونی 40 متری در این منطقه 440 میلیون تومان است و برای رهن همین خانه باید مبلغی بین 73 تا 110 میلیون تومان بپردازید.

در منطقه 4 تهران نیز قیمت یک واحد مسکونی 40 متری 360 میلیون تومان برایتان در می آید. بنابراین، برای رهن همین خانه باید بین 60 تا 90 میلیون تومان کنار بگذارید.

در مناطق 7، 8، 13 و 22 در تهران قیمت یک واحد مسکونی 40 متری تقریباً 320 میلیون تومان است. بنابراین، برای رهن خانه ای در این منطقه باید مبلغی بین 54 تا 80 میلیون تومان کنار بگذارید. در مناطق 9، 14 و 21 تهران نیز باید برای هر متر مربع زیربنای مسکونی مبلغ 6 میلیون تومان بپردازید. بنابراین، ارزش یک خانه 40 متری در این منطقه 240 میلیون تومان است و برای رهن یک واحد مسکونی 40 متری باید بین 40 تا 60 میلیون تومان داشته باشید.

در مناطق 10 و 11 تهران قیمت یک واحد مسکونی 40 متری حدود 220 میلیون تومان است و شما برای رهن یک واحد مسکونی 40 متری در این منطقه ناگزیر هستید که مبلغی بین 36 تا 55 میلیون تومان در حسابتان داشته باشید.

اگر قصد دارید در مناطق 15، 16، 12 و 19 دنبال خانه تمام رهن بگردید، به یاد داشته باشید که در این منطقه قیمت یک واحد 40 متری تقریباً 160 میلیون تومان است و بنابراین برای رهن کامل چنین واحدی باید بین 26 تا 40 میلیون تومان پول داشته باشید. اما در مناطق 20، 17 و 18 تهران می توانید با 25 تا 35 میلیون تومان هم یک واحد مسکونی 40 متری برای رهن پیدا کنید.

قیمت یک واحد مسکونی 40 متری در مناطق متوسط تهران حدود 320 الی 330 میلیون تومان است بنابراین برای رهن یک واحد مسکونی 40 متری در این منطقه باید چیزی بین 55 تا 80 میلیون تومان داشته باشید.

مالکان تهرانی به دنبال دریافت اجاره بها هستند؟

ناگفته پیداست که با توجه به مزایای رهن کامل، مستاجران به دنبال پیدا کردن خانه ای هستند که بتوانند به صورت کامل آن را رهن نمایند. اما مالکان نیز در طرف مقابل به دنبال مستاجرانی می گردند که ماه به ماه اجاره بپردازند و به این ترتیب یک منبع مالی برای وی به وجود آید. بنابراین، اگر در تهران به دنبال رهن کامل خانه هستید، باید بدانید که کار نسبتا سختی پیش رو دارید و باید کمی شکیبا باشید تا بتوانید گزینه موردنظرتان را پیدا کنید.

افزایش لجام گسیخته اجاره بها در تهران در سال 97

آمار منتشره توسط بانک مرکزی در خرداد ماه امسال نشان داد که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به خرداد ماه سال قبل به ترتیب 12,5 و 10,4 درصد افزایش داشت. لازم به ذکر است، تا پیش از این تاریخ، بانک مرکزی در انتهای گزارش های ماهانه بازار مسکن تهران بر متناسب بودن رشد اجاره بها با نرخ تورم تأکید می کرد. اما این موضوع در گزارش خرداد ماه بانک مرکزی مورد تأکید قرار نگرفته است. به این ترتیب، می توان به رشد قیمت اجاره بها بیش از نرخ تورم پی برد. به گفته کارشناسان بخش مسکن و فعالان مالی در تیر ماه نیز رشد اجاره بها ادامه پیدا کرد و در این ماه نیز شاهد رشد قیمت ها در بازار رهن و اجاره بودیم.

با نگاهی به آمار و ارقامی که در بالا اشاره نمودیم، می توانید به گرانی مسکن در تهران پی ببرید. اما اگر آن مثال ها کافی نیستند به مواردی که در ادامه می آید توجه کنید:

مثال 1: اگر قصد رهن کامل یک واحد مسکونی 40 متری نوساز در خیابان نیاوران تهران را دارید باید چیزی حدود 90 میلیون تومان داشته باشید.

مثال 2: اگر قصد رهن کامل یک واحد مسکونی 40 متری نوساز در خیابان محمدعلی جناح تهران را دارید، باید 60 میلیون تومان داشته باشید.

مثال 3: در منطقه پاسداران نیز برای رهن کامل یک واحد مسکونی 40 متری باید مبلغ 85 الی 90 میلیون تومان داشته باشید.

جمع بندی

با توجه به تمامی آنچه در بالا گفته شد، می توان به نتایج زیر دست یافت:

  • ترجیح مردم این است که بیشتر پول رهن بدهند و اگر امکانش را داشته باشند، خانه را رهن کامل نمایند و اجاره بها نپردازند.
  • ترجیح مالکان این است که ماه به ماه از مستاجر اجاره بها دریافت نمایند.
  • برای رهن یک واحد 40 متری مسکونی در تهران باید مبلغی بین 38 تا 188 میلیون تومان در نظر بگیرید.
  • رهن کامل یک واحد مسکونی 40 متری در تهران برایتان 55 تا 80 میلیون تومان آب می خورد.
  • اجاره بها در تهران در امسال افزایش لجام گسیخته ای را تجربه نموده است.
منبع: هومینگ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 285

به "رهن یک خانه 40 متری در تهران چقدر هزینه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهن یک خانه 40 متری در تهران چقدر هزینه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید