سامانه نو شهرداری برای اطلاع از شرایط تردد تاکسی، اتوبوس و مترو

به گزارش تور سریلانکا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد راه اندازی سامانه مسافر در راستای ارتقای بهره وری ناوگان حمل و نقل عمومی مرکز توضیحاتی ارائه کرد.

سامانه نو شهرداری برای اطلاع از شرایط تردد تاکسی، اتوبوس و مترو

به گزارش خبرنگاران، جلال بهرامی در خصوص طراحی سامانه مسافر با بیان اینکه این سامانه یک سامانه ترکیبی است، گفت: این سامانه متشکل از حمل و نقل عمومی و خصوصی است که در این سامانه منظور از حمل و نقل عمومی، تاکسی، اتوبوس و مترو است که فعالیت آنها را شامل می گردد.

وی در شرح این سامانه بیان نمود: وقتی یک شهروند می خواهد از منزل یا محل کار خود خارج گردد و میخواهد که یک مسیر چندگانه را طی کند به راحتی با استفاده از این سامانه همانند یک اپلیکیشن متوجه می گردد که چه زمانی قطار در ایستگاه مورد نظرش توقف نموده و با استفاده از مترو با چه اندازه زمان، با استفاده از اتوبوس در چه زمانی و با استفاده از تاکسی در چه ساعتی به مقصد می رسد. البته اینگونه نیست که شهروند برای انجام سفر خود با حمل و نقل عمومی سرگردان گردد و وقتش تلف گردد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران ادامه داد: یکی از مسائل ما در سرفاصله حمل و نقل عمومی این است که شهروند نمی داند چه زمانی ناوگان مورد نظرش به ایستگاه می رسد تا از آن استفاده کند، در حالیکه این سامانه مسافر برای آن است که این زمانها را معین کند و بعلاوه شهروندان در زمان استفاده از خودروی شخصی خود هم می تواند از این سامانه برای متوجه شدن از ساعت پیک و غیرپیک ترافیک آگاه شوند.

وی با بیان اینکه این کار در ادوار گذشته شروع شده و تا مرحله ای نیز کار پیشرفت داشته اما تمام نشده است، گفت: اگر این سامانه راه اندازی گردد بهره وری ناوگان حمل و نقل عمومی بالا می رود و مردم به صورت متمرکز در ساعت پیک یا غیرپیک از ناوگان استفاده می نمایند و دیگر شاهد آن نیستیم که در یک ساعتی ناوگان مملو از مسافر باشد و در ساعتی دیگر اصلا مسافری برای استفاده از ناوگان نباشد.

وی در خصوص زمان اجرای عمومی این سامانه با بیان اینکه این سامانه بگونه ای نیست که از قبل و صرفا با یک مطالعه محقق گردد، بلکه حتما باید سامانه طراحی شده و بارگذاری های اطلاعات لازم بر روی آن انجام گردد و براساس این بارگذاری، سامانه را قطعی کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر بارگذاری ها در حال اجرا است و براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا حدود سه ماه آینده پیشنهادات هم منتشر می گردد تا سامانه تکمیل گردد.

بهرامی در پاسخ به این سوال که راه اندازی این سامانه به حمل و نقل فراوان احتیاج دارد؟ گفت: اصلا اینگونه نیست چرا که همین ناوگان کم در حوزه حمل و نقل عمومی نیمی از روز با کمتر از 30درصد ظرفیت خود فعال است و این نشان می دهد مردم توزیع سفر مناسبی ندارند و این سامانه می خواهد به مردم بگوید که در چه ساعتی می توانند به خوبی از ناوگان حمل و نقل عمومی بهره ببرند و هرچقدر تعداد ناوگان افزایش یابد، طبیعتاً تعداد جابجایی مسافران نیز افزایش می یابد، اما اصل این سامانه در افزایش بهره وری ناوگان حمل و نقل عمومی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1619

به "سامانه نو شهرداری برای اطلاع از شرایط تردد تاکسی، اتوبوس و مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه نو شهرداری برای اطلاع از شرایط تردد تاکسی، اتوبوس و مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید