شورای شهر درگیر شعار شد نه عمل، شهر تهران برای زنان و بچه ها ساخته نشده است

به گزارش تور سریلانکا، منتخب شورای شهر ششم گفت: جای تعجب است که یک شورای شهر یکدست و هم عقیده چرا نتوانست در کار خود پیروز باشد، آن ها بیشتر درگیر شعار شدند تا عمل

شورای شهر درگیر شعار شد نه عمل، شهر تهران برای زنان و بچه ها ساخته نشده است

سید احمد علوی منتخب شورای شهر ششم در گفت وگو با خبرنگار ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این 4 سال گذشته مصوبات نامناسبی در شورای پنجم بوده که بعد از ورود به شورا بخواهید در آن تغییری ایجاد کنید؟ اظهار کرد: معتقدم که به طور کلی بسیاری از مصوبات دوسال اول شورای فعلی دارای ضعف بود و علت ان هم نا اشنایی دوستان به موضوعات و بعضا نگاه سیاسی و یا هیجانی بود مثل مصوبه ممنوعیت واگذاری املاک شهرداری به سایر مجموعه ها بود که الان خودشان دارند لغوش میکنند و برخی کار ها هم به نحو احسن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: انتقاد ما به شورای پنجم و شهرداری در 4 ساله گذشته این بوده که مصوبه تاثیرگذار و در شان شهر تهران نداشتند، اگر بخواهم به یک مورد اشاره کنم، مصوبه مربوط به اجرای طرح ترافیک نیاز به بازنگری دارد چرا که عدالت در آن دیده نشده است. یا همین مصوبه مربوط به فرانشیز در مراکز درمانی شهرداری که باید بلافاصله لغو شود. این مصوبه اورده اقتصادی چندانی برای شهرداری نداشت، اما به پرسنل شهرداری در این شرایط اقتصادی فشار زیادی وارد کرد.

منتخب شورای شهر ششم با اشاره به ضعف شورای پنچم در اجرای برنامه های خود، شرح داد: جای تعجب بود که یک شورای یکدست و هم عقیده چرا نتوانست در کار خود پیروز باشد. شورای پنجم بیشتر درگیر شعار شد تا عمل، شما به همین شعار شفافیت نگاه کنید، آیا شفافیت به درستی و آنطور که باید اجرایی شد؟ خیر! در عمل آنچه دیدیم نمایش بود البته من نمی خواهم زیاد به شورای پنجم بپردازم، نگاه ما باید رو به جلو باشد و برای شهر و شهروندان تلاش کنیم.

علوی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما تهران شهر امنی برای زنان است؟ زنان شورای شهر پنجم اعلام کردند که تهران را برای زنان امن کرده اند و شعارشان در این راستا محقق شده است، آیا شما موافق این قضیه هستید؟،گفت: باید امنیت را معنا کنند، منظورشان از امنیت چیست؟ اگر منظورشان امنیتی است که برادران نیروی انتظامی ایجاد کرده، بله شهر تهران برای بانوان امن است و البته این موضوع به شهرداری ارتباط چندانی ندارد. اما بنده در مصاحبه های گذشته هم عرض کردم شهر تهران برای زنان و بچه ها ساخته نشده و در توسعه شهر هم زنان و بچه ها دیده نشده اند.

منتخب شورای ششم اضافه نمود: شما همین الان می بینید که بانوان ما با چه مشکلاتی در شهر دست و پنجه نرم می کنند؛ ساده ترین موضوع مربوط به مادرانی می شود که همراه نوزادشان در شهر تردد دارند. این عزیزان هیچ مکانی برای تر و خشک کردن نوزادشان و شیر دادن به طفلشان در سطح شهر ندارند. در بعد دیگر تردد در معابر برای این مادران سخت است، عبور با کالسکه نوزاد از پل هوایی با این ساختار که بسیاری از آن ها حتی پله برقی هم ندارند، امکان پذیر است؟ البته در خصوص راه اندازی گرمخانه بانوان یک اقدام موقت صورت گرفت که متاسفانه حمایت نشد و رها شد از این ابعاد اگر نگاه کنیم خیر اقدامی برای بانوان صورت نگرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1120

به "شورای شهر درگیر شعار شد نه عمل، شهر تهران برای زنان و بچه ها ساخته نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای شهر درگیر شعار شد نه عمل، شهر تهران برای زنان و بچه ها ساخته نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید