علت تشدید درد در سرما پس از شکستگی مچ دست من چیست علت تشدید درد در سرما پس از شکستگی مچ دست من چیست

به گزارش تور سریلانکا، بسیاری از دردهای استخوانی و مفصلی با سرما افزایش یافته و با گرم شدن موضع کم میشوند. شاید به همین علت باشد که افراد مسن تر که به علت آرتروز مفاصل تحرک کمتری دارند در فصل پاییز و زمستان با مسائل بیشتری روبرو میشوند. در فصول سرد سال شدت درد این افراد بیشتر میشود. شکستگی ها هم این حالت را دارند.

علت تشدید درد در سرما پس از شکستگی مچ دست من چیست علت تشدید درد در سرما پس از شکستگی مچ دست من چیست

علت تشدید درد در سرما پس از شکستگی مچ دست من چیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران ارتوپد آقای دکتر تشدید درد در سرما بعد از شکستگی مربوط به چی میشه؟ عصب، ماهیچه یا تاندون. من مچ دستم 10 ماه پیش شکسته. بعد از 10 ماه وقتی در معرض سرما قرار میگیره درد میگیره مچم و درد آن تا انگشتانم ادامه پیدا میکنه. بعد که در معرض گرما میزارمش بلا فاصله درد تسکین پیدا میکنه علت چیست؟

بسیاری از دردهای استخوانی و مفصلی با سرما افزایش یافته و با گرم شدن موضع کم میشوند. شاید به همین علت باشد که افراد مسن تر که به علت آرتروز مفاصل تحرک کمتری دارند در فصل پاییز و زمستان با مسائل بیشتری روبرو میشوند. در فصول سرد سال شدت درد این افراد بیشتر میگردد. شکستگی ها هم این حالت را دارند.

صرف نظر از این که شکستگی بصورت بسته درمان شده یا برای درمان آن از عمل جراحی و پیچ و پلاک استفاده شده باشد تا مدت ها بعد از بهبودی، محل شکستگی در سرما درد میگیرد. البته به نظر میرسد در مواردی که پلاک بر روی استخوان باقی مانده است حساسیت فرد به سرما بیشتر میگردد بخصوص در مواردی که پلاک دقیقا در زیر پوست قرار گرفته است مانند ناحیه ساق پا

علت این درد به درستی شناخته شده نیست ولی فرضیه هایی در این زمینه مطرح است.

سرما میتواند با تغییر در فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک آستانه تحمل درد فرد را پایین برده و شدت درد را افزایش دهد. همچنین در سرما شدت جریان خون اندام کاهش پیدا میکند و این تغییر میتواند در افزایش شدت دردر موثر واقع گردد.

در هر صورت محلی که شکسته بوده و تازه جوش خورده تا ماه ها و حتی ممکن است تا چند سال نسبت به سرما حساس بوده و در حین سرد شدن درد بگیرد. این درد معمولا با گذشت زمان کاهش پیدا میکند. در صورتی که پلاک در اندام باشد ممکن است خارج کردن آن بتواند شدت درد را کاهش دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 610

به "علت تشدید درد در سرما پس از شکستگی مچ دست من چیست علت تشدید درد در سرما پس از شکستگی مچ دست من چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تشدید درد در سرما پس از شکستگی مچ دست من چیست علت تشدید درد در سرما پس از شکستگی مچ دست من چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید