قرعه کشی ایران خودرو هم حذف می گردد؟ ، فروشنده برای خریدار باید فرش قرمز پهن کند

به گزارش تور سریلانکا، قرعه کشی ایران خودرو هم همچون سایپا باید حذف گردد؟ دبیر انجمن خودروسازان در اینباره گفت: شرایط باید طوری مهیا گردد که فروشنده خودرو برای خریدار فرش قرمز پهن کند.

قرعه کشی ایران خودرو هم حذف می گردد؟ ، فروشنده برای خریدار باید فرش قرمز پهن کند

خبرنگاران - احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرعه کشی ایران خودرو هم حذف می گردد یا خیر؟ گفت: هم اکنون با توجه به اینکه قیمت محصولات سایپا در کارخانه با بازار یکی شده، طرح قرعه کشی برای بعضی از محصولات سایپا حذف شده است و اگر قیمت محصولات ایران خودرو با کارخانه یکی گردد، قرعه کشی برای این کارخانه هم حذف می گردد.

او بیان نمود: اکنون شاهد تفاوت قیمت در مدل های مختلف هستیم و تا زمانی که اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار از بین نرود، رانت به وجود می آید و دلالی در بازار به رشد خود همچنان ادامه می دهد. روش های بهتری برای حذف دلالان وجود دارد، اما متاسفانه از تجربه گذشته استفاده نمی گردد.

خودرو باید در حاشیه بازار فروخته گردد؟

دبیر انجمن خودروسازان بیان نمود: باید خودرو در حاشیه بازار به فروش رود تا اختلاف قیمت ها کم گردد و قیمت خودرو در حاشیه بازار و کارخانه تک نرخی گردد. اکنون اگر از سال گذشته تا به امروز قیمت خودرو افزایش یافت، به علت قیمت گذاری دستوری است که اثرات آن به خودروساز می رسد.

نعمت بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا عرضه خودرو به وسیله خودروسازان کاهش یافته است، تشریح کرد: اکنون خودروسازان بدهی زیادی به قطعه سازان دارند و تا زمانی که قطعه سازان به خودروسازان قطعات را ندهند، خودروسازان نمی توانند خودرو های ناقص را تکمیل نمایند. به همین ترتیب تعداد خودرو های ناقص افزایش می یابد.

او بیان نمود: اکنون 120 هزار خودرو ناقص کف پارکینگ خودروسازان وجود دارد. علت آن هم نبود قطعه است. در صورتی که خودروسازان مطالبات قطعه سازان را نپردازند، این مقدار افزایش می یابد.

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: اکنون مشکل اصلی که داریم، برای قیمت گذاری دستوری است. اگر خودرو در حاشیه بازار به فروش رود تک نرخی خواهد شد و قیمت ها در بازار کاهش می یابد. در زمانی که خودرو در حاشیه بازار به فروش می رفت، قیمت خودرو در بازار و حاشیه بازار یکسان شده بود و شاهد توازن در عرضه و تقاضا بودیم.

او ادامه داد: اصولا قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا معین می نماید. اگر تقاضا افزایش یابد، قیمت ها افزایش می یاد. با کاهش تقاضا، قیمت ها کاهش پیدا می نماید. شرایط باید طوری مهیا گردد که فروشنده برای خریدار فرش قرمز پهن کند.

منبع: بیت ران
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1109

به "قرعه کشی ایران خودرو هم حذف می گردد؟ ، فروشنده برای خریدار باید فرش قرمز پهن کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرعه کشی ایران خودرو هم حذف می گردد؟ ، فروشنده برای خریدار باید فرش قرمز پهن کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید