مقاله: چرا پوست تان نسبت به لمس حساس شده؟

به گزارش تور سریلانکا، در افرادی که قبلا آبله مرغان گرفته اند، این ویروس گاهی می تواند سال ها بعد به صورت بیماری شینگلز بروز کند. این بیماری جدید موجب درد های رفت و برگشتی، احساس سوزش، کرختی یا مورمور شدن روی پوست، حساس شدن پوست نسبت به لمس، کهیر قرمز که بعد از آغاز درد نمایان می گردد و تاولی که در نهایت پاره شده و لایه می بندد می گردد. شینگلز معمولا یک سمت از بدن یا یک قسمت از آن را درگیر می نماید، بنابراین ممکن است متوجه شوید پوست کمرتان یا فقط سمت چپ بدن تان نسبت به لمس حساس شده یا درد می نماید.

مقاله: چرا پوست تان نسبت به لمس حساس شده؟

مغز میانی مسئول ارزیابی محرک های گوناگون و یاری به فرماندهی واکنش بدن است. اگر در این قسمت از مغز آسیب یا نارسایی وجود داشته باشد، آلودینیا با درد بسیار شدید نسبت به نور (حتی کم) یا لمس بروز خواهد نمود، که با سایر انواع تحریک پذیری پوست که گفته شد تفاوت دارد، زیرا در این حالت، پوست یا اعصاب هیچ مسئله ای ندارند؛ چون مغز اطلاعات درست دریافت می نماید، اما آن را به درستی تفسیر نمی نماید.

میگرن ناشی از آلودینیا هیچ درمان خاصی ندارد بنابراین دارو های میگرن تان یا راه چاره های خانگی از گزینه هایی هستند که پیش رو دارید. برخی از انواع آلودینیا نسبت به دارو های میگرن بهتر جواب می دهند، اما برخی دیگر ممکن است کم اثرتر باشند.

آلودینیا از علائم احتمالی حمله میگرن نیز می تواند باشد، اما نوع دقیق آلودینیا در افراد گوناگون است. در برخی از افراد، پوست نسبت به دمای گرم وسرد (هر دو) یا فقط گرما یا سرما حساس و دردناک می گردد. در عده ای دیگر، درد فقط زمانی روی می دهد که پوست در معرض فشار یا کشش زیاد قرار می گیرد، مثلا هنگام شانه زدن مو ها یا شیو کردن. ناراحت نماینده ترین حالت زمانی است که درد میگرن حتی نسبت به کمترین تماس و لمس نیز فعال می گردد مثلا لباس پوشیدن، استفاده از زیورآالات و یا حتی گذاشتن سر روی بالش.

منبع مقاله: چرا پوست تان نسبت به لمس حساس شده؟

انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1246

به "مقاله: چرا پوست تان نسبت به لمس حساس شده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: چرا پوست تان نسبت به لمس حساس شده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید