نشست تخصصی تهران شناسی ، این بار صدای پای آب در شمیران در موسسه خبرنگاران

به گزارش تور سریلانکا، انجمن دوستدار تهران مجری نشست های تخصصی در باره تهران بعد از نشست پیروز روایت های کن که به تاریخ و هویت این محله قدیمی تهران پرداخت این بار در یک نشست تخصصی دیگر جغرافیای طبیعی شمیران را آنالیز می نماید.

نشست تخصصی تهران شناسی ، این بار صدای پای آب در شمیران در موسسه خبرنگاران

به گزارش خبرنگاران، انجمن دوستدار تهران در ادامه سلسله نشسته ای تهران پژوهی و تهران شناسی چهارشنبه 23 شهریور با حضور دکتر سید مهدی اعرابی به آنالیز جغرافیای طبیعی شمیران و جلوه های گردش آب در این محدوده جغرافیایی از گذشته تا کنون می پردازد.

قنات ها، چشمه ها، آبشارها، آسیاب ها، یخچال های مصنوعی، آب انبارها، رود دره ها، مسیل ها، آبیارها، فرهنگ لغات آب، شیوه های بهره برداری و تقسیم آب و صدها نکته ناگفته در حوزه آب در شمیران از مباحثی است که در این نشست به آن پرداخته می گردد.

در آخرین نشست تخصصی اعضای این انجمن با عنوان روایت کن نیز دوستداران تهران به مرور تاریخ این محله قدیمی پرداخته و تغییرات و تحولات محله کن را در زمان های مختلف ازنظر محدوده جغرافیایی، حاکمان، اتفاقات و وقایع، بزرگان، آداب ورسوم و سنت ها، خوراکی ها، معماری، گونه های مختلف گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی، مذهبی، ورزشی، گردشگری نوین و … مورد آنالیز قراردادند.

انجمن دوستدار تهران به عنوان یک سازمان مردم نهاد با شعار تهران زیبا و دوست داشتنی فعالیت خود را در سال 1396 هم زمان با روز تهران شروع کرد. این انجمن برنامه های خود را پس از مشورت با تیمی از صاحب نظران، مدیران فرهنگی و گردشگری، اساتید، هنرمندان، نویسندگان و فعالان اجتماعی و رسانه ای به اجرا درمی آورد.

نشست تخصصی این انجمن 23 شهریور ساعت 16 تا 18 در سالن اجتماعات موسسه خبرنگاران واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک وی، کوچه شهید قریشی (تورج)، شماره 14 برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1483

به "نشست تخصصی تهران شناسی ، این بار صدای پای آب در شمیران در موسسه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست تخصصی تهران شناسی ، این بار صدای پای آب در شمیران در موسسه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید