واکنش تهران به اظهارات تحریک آمیز وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

به گزارش تور سریلانکا، سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای اخلال در برنامه های نظامی جمهوری اسلامی ایران و نیز بعضی تحریم های ضدایرانی تازه واکنش نشان داد.

واکنش تهران به اظهارات تحریک آمیز وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تصریحات تحریک آمیز وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با برنامه نظامی ایران صرفا با هدف ادامه بازاریابی برای تسلیحات آمریکایی به وسیله دامن زدن به پروژه شکست خورده ایران هراسی و اختلاف افکنی میان کشور های منطقه صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: برخلاف اظهارات نسنجیده وزیر خارجه رژیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی، همیشه بر مصاحبه، مشارکت و همکاری منطقه ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشور های منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید داشته و تحولات مثبت و رو به پیشرفت در منطقه نیز به همین دلیل می باشد.

کنعانی تاکید نمود: برنامه نظامی ایران صرفا جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری که اندیشه تعرض به ایران را نداشته باشد، نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اقدامات نسنجیده و غلط رژیم آمریکا طی دهه ها را منبع ناامنی، بی ثباتی و جنگ در منطقه دانست و اضافه نمود: به نفع این کشور است که رویکرد های پراشتباه، مداخله جویانه و غیرمسئولانه خود در مسائل کشور های منطقه را کنار بگذارد و اجازه دهد روند تقویت ثبات و آرامش با همکاری و مشارکت کشور های منطقه به مسیر خود ادامه دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1582

به "واکنش تهران به اظهارات تحریک آمیز وزیر خارجه آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تهران به اظهارات تحریک آمیز وزیر خارجه آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید