وب سایت معروف فروش تور در دنیا ایران را حذف کرد!، تحریم ها ایران از رادار خارج کرد

به گزارش تور سریلانکا، وب سایت فروش آنلاین تور رادار یکی از معروف ترین واسطه های فروش تور در دنیاست. وب سایتی که تبلیغات گسترده ای دارد و به اسم یکی از مراجع فروش تور شناخته می گردد. ساز و کار این پلتفرم فروش تور به گونه ای است که برگزار نماینده های تور بسته های سفر خود را طراحی و روی این وب سایت قرار می دهند و تور رادار با کسر کمیسیون خود اقدام به فروش تورها می نماید. بسیاری از شرکت ها و وب سایت های شناخته شده فروش تور، بسته های سفر خود را در سایت تور رادار هم ارائه می نمایند. این وب سایت مدعی است که 40 هزار بسته تور برای کل دنیا ارائه می دهد.

وب سایت معروف فروش تور در دنیا ایران را حذف کرد!، تحریم ها ایران از رادار خارج کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

تور رادار هم مانند بسیاری از وب سایت های مشابه سخت گیری هایی برای ارائه خدمات به ایرانی ها داشته است. با این وجود از چند سال پیش امکان فعالیت آژانس های ایرانی روی این بستر مهیا شد و زمانی حدود 70 شرکت تورهای ایران خود را روی این بستر به فروش می رساندند.

سایت تور رادار به تازگی تمامی تورهای ایران را حذف نموده است. آژانس های ایرانی با شیوه های مختلف اقتصادی با این شرکت در ارتباط بودند و با توجه به پیچیدگی انتقال پول از خارج به داخل کشور از روش های مختلفی استفاده می کردند که کمیسیون های انتقال پول هم از وجه دریافتی آنها کسر می شد. با این وجود تور رادار به جز شرکت های ایرانی، شرکت های خارجی ای که تورهای ایران را هم روی پلتفرمشان داشتند حذف نموده است.

این وب سایت در توضیحات خود اشاره مستقیمی به دلیل حذف تورهای ایران ننموده است اما به نظر می رسد تحریم های اقتصادی منشاء این اقدام تور رادار باشد. بعضی از فعالین گردشگری در ماه اخیر خبر از کنسلی تورهای پاییزه ایران می دهند و حذف چنین امکان هایی برای فروش تور ایران هم به رکود بیشتر بازار تورهای ایران منجر می گردد.

در این بین اما مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدعی هستند که کنسلی و رکود قابل ملاحظه ای در بازار گردشگری ایران وجود ندارد و پرداختن به آن هم تنها شرایط روانی و تبلیغاتی حاصل از کنسلی تورها را تشدید می نماید.

سایت بوکینگ هم یکی از سایت های معروف رزرو هتل و اقامتگاه در دنیا بود که سال گذشته تمامی هتل ها و اقامتگاه های ایران را از لیست خدمات خود حذف کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1102

به "وب سایت معروف فروش تور در دنیا ایران را حذف کرد!، تحریم ها ایران از رادار خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وب سایت معروف فروش تور در دنیا ایران را حذف کرد!، تحریم ها ایران از رادار خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید