ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور طی فردا

به گزارش تور سریلانکا، طی روز های یکشنبه تا چهارشنبه دریای خزر، از بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه شرق خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه غرب خلیج فارس مواج و متلاطم است.

ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور طی فردا

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور اطلاع داد.

صادق ضیاییان در تبادل نظر با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: امروز (18 دی ماه) بارش در جنوب شرق کاهش می یابد و در سواحل شمالی تقویت می گردد و گستره بارش، منطقه ها شمال غرب و منطقه های از غرب مانند کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را دربر خواهد گرفت. در منطقه ها سردسیر و کوهستانی بارش به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: دوشنبه (19 دی ماه) بارش در نوار شمالی و بعضی منطقه ها غرب کشور ادامه خواهد داشت و ضمناً با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، جنوب و غرب اصفهان بارش باران و برف رخ می دهد بعلاوه در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر بارش برف انتظار می رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه شنبه (20 دی ماه) بارش در شمال غرب کاهش می یابد و در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، بعلاوه ارتفاع رشته کوه البرز ادامه خواهد داشت. در جنوب غرب، منطقه های از غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و در شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و استان کرمان بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی می گردد. در فارس، بوشهر و کرمان بارش شدت خواهد داشت. در اواخر وقت این سامانه از شرق کشور خارج می گردد.

وی اضافه نمود: چهارشنبه (21 دی ماه) در بعضی از منطقه ها یزد، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده وزش باد رخ می دهد بعلاوه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال خراسان رضوی بارش پیش بینی می گردد.

ضیاییان در ادامه گفت: پنج شنبه (22 دی ماه) بارش به استان گیلان و شرق اردبیل محدود می گردد.

وی ادامه داد: طی روز های یکشنبه تا چهارشنبه دریای خزر، از بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه شرق خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه غرب خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (19 دی ماه) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (20 دی ماه) نیمه ابری و در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (18 و 19 دی ماه) بندرعباس با دمای 22 و 23 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 9- و 12- سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1540

به "ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور طی فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور طی فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید