پاسخ ایران به آمریکا: این نتیجه کشتن 300 هزار عراقی است

به گزارش تور سریلانکا، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، اتهامات مقامات آمریکایی علیه کشورمان را برای منحرف کردن از 17 سال اشغال نظامی عراق و کشتار صدها هزار شهروند بی گناه این کشور دانست.

پاسخ ایران به آمریکا: این نتیجه کشتن 300 هزار عراقی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مجید تخت روانچی عصر سه شنبه در واکنش به اتهام زنی های مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران، اضافه نمود: اتهامات آمریکا علیه کشورمان برای منحرف کردن توجهات از عصبانیت مردم عراق علیه کشتار وحشیانه اخیر عراقی ها توسط واشنگتن است.

وی ادامه داد: فراتر از آن، برای انحراف توجه از اشغال عراق است که از 17 سال پیش تا کنون صورت گرفته است و نتیجه آن کشتن بیش از 300 هزار عراقی بی گناه است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد افزود: الحشد الشعبی و شاخه های آن یک گروه صرفا عراقی است که تحت نظارت دولت عراقی حاکم، مشروع و دموکراتیک و تحت قوانین آن فعالیت می نماید.

تخت روانچی توضیح داد: این گروه نقش مهمی در مبارزه با داعش و شکست آن در عراق بازی کرد و اکنون مهم ترین ضامن علیه احیای دوباره این گروه تروریستی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقامات این کشور پس از حمله اخیر به مقر نیروهای الحشد الشعبی عراق و کشتار بیش از 25 نفر از مردم عراق، کوشش می نمایند ایران را عامل این حوادث نشان دهند.

این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان آمریکایی، الحشد الشعبی در مبارزه با تروریسم نقش اساسی داشت و این اقدام در هماهنگی کامل با دولت و مقامات رسمی عراق صورت گرفته است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 61

به "پاسخ ایران به آمریکا: این نتیجه کشتن 300 هزار عراقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ایران به آمریکا: این نتیجه کشتن 300 هزار عراقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید