چین اقدامات جدیدی برای مقابله با تغییرات اقلیمی بیان کرد

به گزارش تور سریلانکا، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در نشست مجازی آرمان های اقلیمی رشته اقدامات جدید چین برای مقابله با تغییرات اقلیمی را اعلام نمود.

چین اقدامات جدیدی برای مقابله با تغییرات اقلیمی بیان کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از سی جی تی ان، شی جین پینگ در این نشست که شنبه شب به وقت محلی برگزار گردید اضافه نمود: چین برای به دست آمدن توافقنامه پاریس سهم مهمی اداء و فعالانه مفاد آن را اجرایی نموده است.

وی اضافه نمود: مایلم در اینجا اعلام کنم که تا سال 2030 میلادی، میزان تخلیه دی اکسید کربن در هر واحد ارزش کل تولیدات داخلی چین نسبت به سال 2005 میلادی، بیش از 65 درصد کاهش می یابد.

به گفته وی همچنین تا سال 2030 میلادی میزان انرژی غیرفسیلی در مصرف یک واحد انرژی به 25 درصد می رسد و پوشش جنگلی کشور نسبت به سال 2005 میلادی 6 میلیارد متر مکعب افزایش و میزان کل ظرفیت برق بادی و خورشیدی به 1.2 میلیارد کیلووات خواهد رسید.

شی با بیان اینکه آینده مدیریت اقلیمی توجه بیشتری را به خود جلب نموده است، سه پیشنهاد ارائه داد و به عنوان نخستین پیشنهاد از همه طرفها خواست برای دست یافتن به پیشرفت های جدید در مدیریت اقلیمی صف آرایی نمایند به طوری که ویژگی همکاری در آن برد - برد باشد.

رییس جمهوری چین گفت: در مواجهه با چالش های اقلیمی، هیچکس نمی تواند خود را خارج گود بداند و یک جانبه گرایی به جایی نمی رسد فقط با حمایت از چندجانبه گرایی، وحدت و همکاری می توانیم به منافع مشترک برسیم و نتایج برد - برد برای همه کشورها به دست آوریم.

وی به عنوان پیشنهاد دوم خود خواهان بلندپروازی و ایجاد معماری جدیدی برای اداره اقلیمی شد که در آن هر کدام از طرفها وظیفه خود را انجام دهند.

شی گفت: همه کشورها باید مطابق و در پیروی از اصل مسئولیت های مشترک اما متفاوت، با توجه به شرایط ملی و توانایی هایشان اقدامات خود را به حداکثر برسانند.

وی همچنین تأکید کرد که کشورهای پیشرفته باید حمایت از کشورهای در حال توسعه را در زمینه تأمین اقتصادی، فناوری و ظرفیت سازی افزایش دهند.

رییس جمهوری چین به عنوان سومین پیشنهاد از همه طرف ها خواست که اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و رویکرد جدیدی را برای مدیریت اقلیمی دنبال نمایند که در راستای بازیافت سبزی باشد.

همزمان با پنجمین توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015، نشست مجازی آرمان های اقلیمی با حضور بیش از 70 رهبر دنیا برگزار گردید.

توافق آب و هوایی پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می گردد، ذیل چارچوب پیمان نامه سازمان ملل متحد در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن انتشار گازهای گلخانه ای، سازگاری و امور اقتصادی است که از سوی نمایندگان 197 کشور در کنفرانس تغییر اقلیم 2015 سازمان ملل متحد در پاریس مذاکره و با اجماع تصویب شد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 720

به "چین اقدامات جدیدی برای مقابله با تغییرات اقلیمی بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین اقدامات جدیدی برای مقابله با تغییرات اقلیمی بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید