کاهش فشارخون با حرکات کششی

به گزارش تور سریلانکا، نتایج آنالیز جدید محققان دانشگاه ساسکاچوان کانادا نشان می دهد، حرکات کششی در کاهش فشارخون موثرتر از پیاده روی هستند.

کاهش فشارخون با حرکات کششی

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، نتایج این تحقیق نشان می دهد که حرکات کششی باید به عنوان بخشی از برنامه درمانی فشارخون بالا (بزرگترین عامل خطر برای بیماری های قلبی و عروقی) در نظر گرفته شوند.

دکتر فیل چلیبیک، از محققان این آنالیز گفت: افراد تصور می نمایند که حرکات کششی مختص عضلات است، اما زمانی که عضلات خود را کشش می دهید، تمام رگ های خونی نیز ازجمله عروق کشیده می شوند. اگر سفتی رگ های خود را کاهش دهید، مقاومت کمتری در برابر جریان خون ایجاد خواهد شد.

این تحقیق اولین تحقیق در نوع خود است که به طور مستقیم پیاده روی و حرکات کششی را برای کاهش فشارخون بالا مقایسه می نماید.

در مرحله اول، محققان به طور تصادفی 40 فرد مسن با فشارخون بالا را برای آنالیز هشت هفته ای به دو گروه تقسیم کردند؛ گروهی به مدت 30 دقیقه در روز و برای پنج روز در هفته حرکات کششی انجام دادند و گروه دیگر در مدت مشابه پیاده روی سریع انجام دادند.

متخصصان قبل و بعدازاین آنالیز، فشارخون شرکت نمایندگان را در حالت نشسته، درازکشیده و در 24 ساعت با مانیتور قابل حمل اندازه گرفتند. نتایج در هر سه اندازه گیری نشان داد که حرکات کششی نسبت به پیاده روی، فشارخون را بیشتر کاهش می دهند.

از طرف دیگر، شرکت نمایندگان گروه پیاده روی در هشت هفته، چربی بدن بیشتری در قسمت کمر خود از دست دادند.

به گفته دکتر چلیبیک، افرادی که برای کاهش فشارخون بالا پیاده روی می نمایند باید این کار را ادامه دهند و بعضی حرکات کششی را نیز به آن اضافه نمایند.

محققان اظهار کردند: افراد نباید تصور نمایند که باید از انجام بعضی ورزش ها مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا اسکی صحرانوردی (ورزش زمستانی) که همگی تاثیر مثبت بر چربی بدن، سطح کلسترول و قند خون دارند، اجتناب نمایند.

دکتر چلیبیک بر این باور است که می توان با حرکات کششی کوتاه منظم در عضلات بزرگتر پا به ویژه عضلات چهار سر ران و عضلات پشت ران به همان مزایا دست یافت.

وی در ادامه اضافه کرد: یوگا نیز باعث کاهش مشابه فشارخون می گردد.

دکتر چلیبیک گفت: خوبی حرکات کششی این است که ترکیب آن در برنامه روزانه بسیار آسان است. حرکات کششی با آب وهوای نامناسب محدود نمی گردد و به راحتی انجام می گردد. بعدازظهر زمانی که در حال استراحت هستید به جای نشستن بر روی کاناپه و تماشای تلویزیون می توانید بر روی زمین حرکات کششی انجام دهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 783

به "کاهش فشارخون با حرکات کششی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فشارخون با حرکات کششی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید