کی روش برای سنگین ترین شکست تاریخ یک میلیون یورو گرفت

به گزارش تور سریلانکا، مهدی تاج در بازگشت دوباره به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت دراگان اسکوچیچ را از راهنمایی تیم ملی برکنار کند و سکان راهنمایی ایران در جام جهانی 2022 را به کارلوس کی روش پرتغالی بسپارد. در زمان بازگشت کی روش به نیمکت تیم ملی صحبت های مختلفی در مورد قرارداد او مطرح شد و در نهایت با اعلام رسمی مسئولان فدراسیون فوتبال و مصوبه هیات رییسه معین شد مرد پرتغالی با قرارداد ماهیانه 50 هزار دلار مجددا راهنمایی تیم ملی را بر عهده گرفته است.

کی روش برای سنگین ترین شکست تاریخ یک میلیون یورو گرفت

قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال برای مدت چهار ماه تا خاتمه جام جهانی 2022 امضا شد تا فدراسیون فوتبال برای بازگرداندن سرمربی تیم ملی مبلغ 200 هزار یورو به او پرداخت کند. این مبلغ در شرایطی به کی روش پرداخت شده که او در مجموع این مدت حدود 60 روز مشغول به کار بوده و به نوعی دو برابر زمان کارش پول گرفته است. با این حال به نظر می رسد دستمزد سرمربی تیم ملی از این عدد هم به مراتب بالاتر باشد.

براساس بند قرارداد کی روش او دو برابر دیگر اعضا پاداش داشت و برای شکست ولز مبلغ 30 هزار یورو از فدراسیون فوتبال گرفت و اگر پیروز می شد تیم ملی را به مرحله بعدی جام جهانی برساند 10 درصد پاداش فیفا را هم دریافت می کرد. علاوه بر کی روش دستیاران او هم مانند بازیکنان برای شکست ولز مبلغ 15 هزار یورو دریافت کردند. اگر این مبلغ در برترین فقط به سه دستیار اصلی مرد پرتغالی یعنی راجر د سا، الکساندر لوپز و ریکاردو سیلوا پرداخت شده باشد یعنی حداقل 45 هزار یورو به هزیه فدراسیون اضافه می گردد.

در زمان بازگشت کی روش مهدی تاج مدعی شد دستمزد ماهیانه دستیاران او 30 هزار یورو است، ولی ولی با پیگیری های خبرآنلاین از یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال که نخواست نامش فاش گردد، معین شد دستمزد دستیاران سرمربی تیم ملی ماهیانه 80 هزار یورو بوده که در طول چهار ماه به عدد 320 هزار یورو می رسد. این درحالی است که در فوتبال جهان عرف به این شکل است که مجموع قرارداد دستیاران یک سرمربی تقریبا نصف قرارداد اوست که این مسئله در اینجا رعایت نشده است. مثلا کی روش در مقطع قبلی حضورش قرارداد یک میلیون و 800 هزار یورویی با فدراسیون بسته بود و دستیارانش هم 600 هزار یورو می گرفتند. در قرارداد تازه، اما مبلغ در نظر گرفته شده برای دستیاران بیشتر از خود سرمربی است.

از طرفی کی روش قبلا در مقطع اول حضورش چند دستیار داشت که به صورت روزمزد دستمزد می گرفتند و مبلغی در حدود 200 دلار به ازای هر روز کار دریافت می کردند که احتمالا در کادر فعلی هم چنین مربیانی حضور داشته باشند.

علاوه بر این در قرارداد کی روش بندی برای پیروزی و تساوی در بازی های محبت آمیز هم قرار گرفته که به ازای برد در بازی های محبت آمیز مبلغ 10 هزار یورو و تساوی مبلغ 5 هزار یورو به او پرداخت گردد. تیم ملی با کی روش چهار بازی محبت آمیز انجام داد که دو برد، یک تساوی و یک شکست داشت و در مجموع 25 هزار یورو هم از بازی های محبت آمیز دریافت نموده است. دستیاران کی روش هم برای بازی های محبت آمیز از فدراسیون پاداش می گرفتند که مبلغ آن 5 هزار یورو برای برد و 2500 یورو برای تساوی است. این یعنی 12500 یورو هم به هر کدام از دستیاران سرمربی تیم ملی پرداخت شده است که به مجموع 37500 یورو می رسد.

در مجموع حضور دوباره کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی مبلغی در حدود 657 هزار و پانصد یورو هزینه روی دست فدراسیون فوتبال گذاشته است. در کنار تمام این مبالغ فدراسیون فوتبال برای فسخ قرارداد دراگان اسکوچیچ هم مبلغ 400 هزار دلار به او پرداخت کرد که به هزینه های تاج برای نیمکت تیم ملی اضافه می گردد.

تاج در شرایطی بیش از یک میلیون یورو هزینه نموده که گفته بود هدفش از این تغییرات جلوگیری از آبروریزی در جام جهانی و کسب نتایج مناسب برای صعود به دور حذفی است، اما در عمل تیم ملی نه تنها پیروز به صعود نشد که با دریافت 6 گل مقابل انگلیس یکی سنگین ترین شکست های تاریخ خود را تجربه کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1521

به "کی روش برای سنگین ترین شکست تاریخ یک میلیون یورو گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روش برای سنگین ترین شکست تاریخ یک میلیون یورو گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید