گران ترین مدرسه جهان در کدام کشور است؟

به گزارش تور سریلانکا، تهران (پانا) - لِ روزی (Le Rosey) گران ترین مدرسه در کل جهان است. شهریه سالانه آن برای هر دانش آموز؛ حدوداً 130 هزار دلار است. این مدرسه در سوئیس است و در کل جهان گران ترین مدرسه محسوب می گردد .

گران ترین مدرسه جهان در کدام کشور است؟

به گزارش نمناک، در واقع این کشور اروپایی هر سال مدارس این چنینی می سازد و تقریبا 10 مدرسه در آن وجود دارد که شهریه شان در سال بیش از 75 هزار دلار است که بین تمام آنها، این مدرسه گران ترینِ است.

چنانچه در بخش گوناگون نمناک میخوانید، در واقع مردم منطقه این مکان را مدرسه پادشاهان می دانند، زیرا افراد مهمی در آن جا تحصیل نموده اند که یکی از آنها شاه ایران؛ آقاخان و پرنسس ماری شانتال از یونان بوده است. البته افراد معروف و ثروتمند دیگری هم در آنجا تحصیل نموده اند و به خاطر همین شهریه آن بسیار بالا است و هر کسی توانِ پرداخت آن را ندارد.

این مدرسه در سال 1880 به وسیله فردی به نام پاول کارن ساخته شد که 2 مجتمع فرهنگی داخل آن قرار گرفته است و زمین تنیس و استخر آب در آن جا هستند؛ حتی یک سالن کنسرت بزرگ هم دارد.

امکانات این مدرسه بسیار زیاد است و بیش از 150 معلم و 420 دانش آموز در آن جا حضور دارند. در هر کلاس به طور میانگین کم تر از 10 دانش آموز است تا معلم بتواند به میزان کافی به تک تک دانش آموزان توجه و رسیدگی کند و قطعاً جای تعجب نیست که فقط ثروتمندترین خانواده ها می توانند فرزند شان را در این مدرسه ثبت نام نمایند و هرگز جایی برای افراد معمولی نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1421

به "گران ترین مدرسه جهان در کدام کشور است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین مدرسه جهان در کدام کشور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید