اطلاعاتی درباره سفر جاده ای در استرالیا ، نکات مفید برای سفر بهتر

به گزارش تور سریلانکا، سفر کردن به طریق جاده ای، یکی از بهترین راه ها برای بازدید از کشور استرالیا و زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری آن است زیرا این نوع سفر به شما در بین اطلاعاتی درباره سفر جاده ای در استرالیا این امکان را می دهد که وجوه مختلف و متعدد این کشور را از نزدیک ببینید. وقتی یک گروه اروپایی یا آسیایی به یک سفر جاده ای یک ماهه در استرالیا دست می زنند، شوک فرهنگی و موقعیت های غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی از موارد حتمی هستند که این گردشگران مجبور خواهند شد با آن ها در بین نکات مهم درباره سفر جاده ای در استرالیا روبرو شوند و البته تعداد بسیار زیادی کوآلای دوست داشتنی و عروس دریایی کشنده جز بهترین نکات درباره سفر جاده ای در استرالیا هستند که بهتر است قبل از برنامه ریزی برای سفر از آن ها آگاهی داشته باشید. در این مطلب خبرنگاران به شمردن این نکات و هدایت هایی در خصوص سفر جاده ای در استرالیا می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

اطلاعاتی درباره سفر جاده ای در استرالیا ، نکات مفید برای سفر بهتر

رانندگی در سمت چپ جاده

یکی از اولین نکات در بین برترین نکات درباره سفر جاده ای در استرالیا این است که استرالیایی ها در سمت چپ جاده رانندگی می کنند. اگر شما به رانندگی در سمت راست جاده عادت دارید، می بایست زمان بگذارید و خودتان را به این تغییر بزرگ عادت دهید.

آب و هوای ملبورن

اگر قصد دارید از ملبورن Melbourne بازدید کنید، حتی اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر می کنید، انواع لباس ها برای انواع آب و هوا را با خود همراه داشته باشید زیرا در این منطقه آب و هوا تمایل به تغییرات ناگهانی دارد برای مثال از رگبارهای زودهنگام بهاری تا آفتاب های سوزاننده تابستانی. اینکه می گویند: اگر از آب و هوای ملبورن Melbourne خوشتان نمی آید، کافیست ده دقیقه صبر کنید. اصلا تصادفی نیست و کاملا در بین اطلاعاتی درباره سفر جاده ای در استرالیا حقیقت دارد.

سفر آرام در جاده بزرگ اقیانوسی

رانندگی کردن در جاده بزرگ اقیانوسی Great Ocean Road در یک روز، یک کار دیوانه وار و طاقت فرساست. وقتی در این جاده خارق العاده و دیدنیی سفر می کنید، ارزش آن را دارد که یک یا دو شب را در طول راه بگذرانید تا خودتان را به طور کامل در منظره ها زیبا و بی نظیر آن در بین نکات مهم درباره سفر جاده ای در استرالیا غرق کنید.

موارد مهم در خصوص تعطیلات کریسمس و سال نو

اگر در تعطیلات کریسمس به استرالیا سفر می کنید، این را به خاطر داشته باشید که دو روز قبل از کریسمس و دو روز بعد از کریسمس و عید سال نو، تقریبا همه فروشگاه ها بسته می باشند بنابراین از قبل غذا، خوراکی و نوشیدنی تهیه کنید. بعلاوه اگر برنامه دارید که در رستوران غذا بخورید، بهتر است زمان باز شدن رستوران های محلی را آنالیز کنید.

کرایه قایق کایاک و لوازم موج سواری

اگر می خواهید یک قایق کایاک، لوازم موج سواری کرایه کنید، می بایست بین ساعت های 9 صبح تا 5 بعدازظهر آن ها را کرایه بنمایید و برگردانید. بنابراین پیدا کردن یک موسسه کرایه کایاک برای یک تور ویژه دیدنی غروب آفتاب کار ساده ای نیست. در ضمن بسیار مهم است که حداقل یک هفته زودتر تماس بگیرید بویژه در فصل های پر توریست وگرنه متوجه می شوید که همه کایاک ها از قبل رزرو شده اند.

دیدنی حیوانات جالب استرالیا

اگر می خواهید کانگوروها، کوآلاها، وامبت ها و پنگوئن هایی که در هنگام غروب آفتاب رژه می روند و سایر حیوانات جالب و هیجان انگیز استرالیا را در محیط طبیعی زندگی ببینید، سری به جزیره فیلیپ Phillip Island بزنید.

ملاقات با پوسوم ها

برای این که فرصت دیدن و غذا دادن به پوسوم ها را داشته باشید، بهتر است به کلبه های کالیمنا وودز Kalimna Woods Cottages در ورودی دریاچه لیک اینترنس Lakes Entrance بروید.

پیمودن برترین مسیر

اگر بازدید از پارک ملی بلو ماونتنز Blue Mountains National Park یا پارک ملی کوه های آبی در برنامه ریزی سفرتان وجود دارد، برای این که بتوانید از شلوغی و جمعیت توریستان دوری کنید، به توصیه ای که در خط بعدی آورده می گردد عمل کنید. مسیری به غیر از مسیر تری سیسترز Three Sisters Walk یا مسیر سه خواهر را انتخاب کنید. همه مسیرهای این پارک منظره ها یکسان دارند اما مسیر تری سیسترز Three Sisters Walk مشهورترین و در نتیجه شلوغ ترین و پر توریستترین مسیر این پارک است.

دیدنی برترین منظرههای سیدنی

توقف در شهر سیدنی Sydney همواره شامل یک منظره زیبا از پل هاربر بریج Harbour Bridge و نمایی از خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House می گردد. برترین منظرههای این دو بنای زیبا و مشهور شهر سیدنی Sydney را می توانید از باغ وحش تارونگا Taronga Zoo، منطقه کورابا پوینت Kurraba Point یا منطقه رابرتسونز Robertsons Point دیدن کنید. بسیاری از مردم از ساعت ها قبل به این نقاط می آیند تا تمام ساعت های قبل و بعد از تحویل سال نو را در این نقاط بگذرانند و از دیدنی آتش بازی اطراف این دو بنای مشهور لذت ببرند اما می توانید در آخرین لحظه ها هم برسید و همچنان برترین نقاط برای مشاهده این منظره ها را پیدا کنید.

مشکل بزرگ آپارتمان های اجاره ای

در تمامی آپارتمان های AirBnB که برای اجاره کردن و اقامت موجود هستند، سوسک وجود دارد و این سوسک ها هر بار بزرگ و بزرگ تر می شوند. بنابراین اگر قصد اقامت در این آپارتمان ها را دارید، بهتر است از قبل اسپری ضد سوسک تهیه کنید.

توقف در یک شهر ساحلی فوق العاده

حتما در خلیج بایرون Byron Bay توقف کنید و در این منطقه زیبا به وقت گذرانی بپردازید. این شهر ساحلی پر توریست که مسافران از سرتاسر دنیا به آن سفر می کنند و آمده که رویاهایشان را به حقیقت تبدیل کنند، ارزش بازدید کردن دارد. این شهر یک مکان پر انرژی و الهام بخش است و فضایی عالی دارد، سواحل آن نیز برای موج سواری ایده آل هستند.

نکات ایمنی در بازدید از سواحل

همواره به علامت ها و تابلوهای ساحل های مختلفی که از آن ها بازدید می کنید، دقت کنید و موارد ذکر شده روی آن ها را بخوانید. این تابلوها و علائم به شما در خصوص این که آیا عروس های دریایی سمی یا هر موجود خطرناک یا سمی دیگری در آب های آن منطقه وجود دارند یا خیر به شما اطلاع و هشدار می دهند. اگر به یک ساحل بسیار زیبا برخوردید که هیچ کس در آب آن شنا نمی کرد، همواره تردید کنید که آیا تابلو یا علامتی در این ساحل وجود دارد که شما هنوز آن را ندیده اید. یک ضرب المثل استرالیایی هم در این مورد وجود دارد که می گوید: اگر هیچ شخص استرالیایی را در حال شنا کردن ندیدید، بهتر است شما هم وارد آب نشوید.

پدیده ای زیبا و شگفت انگیز در استرالیا

اگر عاشق سفر دریایی هستید، حتما از دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef بازدید کنید. شما می توانید در یکی از تورهای دو تا سه روزه دریایی در شهر کارینز Cairns ثبت نام نمایید. این تور ها بدین گونه است که شما شب را روی کشتی می گذرانید و سه بار در روز از غواصی کردن و دیدنی این پدیده زیبا و منحصر به فرد طبیعی در استرالیا لذت می برید البته تورهای غواصی در شب نیز موجود هستند. اگر مشکل کمی زمان دارید، می توانید در یک تور یک روزه نیز شرکت کنید. با اینکه شهر کارینز Cairns بیشتر به خاطر نقاط ویژه موج سواری مشهور است، بهتر است بازدید از روستای کوراندا رین فارست Kuranda Rainforest Village در 25 کیلومتری این شهر را از دست ندهید. از قلم نیاندازید در سفر به این منطقه می بایست اسپری ضد حشره و میزان زیادی آب همراه داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1536

به "اطلاعاتی درباره سفر جاده ای در استرالیا ، نکات مفید برای سفر بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی درباره سفر جاده ای در استرالیا ، نکات مفید برای سفر بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید