اعلام جزئیات یارانه تازه ، مردم منتظر پول بنزین باشند

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران، سخنگوی دولت در گفتگوی تلویزیونی جزئیات جدیدی از تغییر سهمیه بنزین بیان کرد. به گفته او بعد از این، سهمیه بنزین هم به افرادی تعلق می گیرد که خودرو دارند و هم افرادی که فاقد خودرو هستند.

اعلام جزئیات یارانه تازه ، مردم منتظر پول بنزین باشند

به گفته جهرمی در این طرح، دولت مبلغی را به عنوان یارانه بنزین به حساب سرپرستان خانوارهایی می ریزد که خودرو ندارند.

جهرمی در شرح تغییر سهمیه بندی خودرو اظهار داشت که پیش از این سهمیه بنزین به خودروها تعلق می گرفت. اما در این شیوه، افرادی که خودرو دارند و یا افرادی که چندین خودرو دارند، از یارانه بنزین استفاده می کردند. اما افرادی که خودرو ندارند از این یارانه محروم بودند.

حالا دولت تصمیم گرفته که شیوه سهمیه بندی بنزین را تغییر دهد و سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد تعلق بگیرد.

یارانه تازه در قالب سهمیه بنزین است یا یارانه نقدی؟

آنگونه که تا به امروز اعلام شده قرار است سهمیه بنزین همه خودروها حذف گردد و این سهمیه به افراد تعلق بگیرد. در این حالت افراد فاقد خودرو هم مشمول یارانه بنزین می شوند.

ما سوالی که وجود دارد این است که آیا قرار است سهمیه بنزین، در قالب بنزین به افراد داده گردد و یا در قالب یارانه نقدی؟

جهرمی در پاسخ به این سوال گفت: در این طرح به مردم بنزین نمی دهیم. یارانه بنزین می دهیم.

یعنی این سهمیه در قالب بنزین نیست و به صورت نقدی به افراد پرداخت می گردد. قرار است هر ماه یارانه بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز گردد. او در شرح جزئیات یارانه تازه گفت: اکنون بنزین با دو قیمت آزاد و سهمیه ای عرضه می گردد.

قیمت بنزین آزاد 3000 تومان است و بنزین یارانه ای 1500 تومان. در این حالت افرادی که خودرو دارند به ازای استفاده از هر لیتر بنزین 1500 تومان یارانه از دولت می گیرند.

حالا در طرح تازه قرار است عده ای که خودرو دارند از این یارانه برای خرید بنزین استفاده نمایند. اما افرادی که خودرو ندارند، از یارانه نقدی آن بهره ببرند.

بر اساس شرحات سخنگوی دولت، در طرح تازه سهمیه بنزین حذف می گردد و مبلغ یارانه آن به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد. خانوارهایی که خودرو دارند می توانند از این یارانه برای خرید بنزین استفاده نمایند و خانوارهای فاقد خودرو این یارانه را به شکل دیگری استفاده نمایند.

بر این اساس به نظر می رسد که دولت قرار است علاوه بر سه یارانه موعود-یارانه نقدی، معیشتی و بن کارت- یارانه چهارمی پرداخت کند با عنوان یارانه بنزین.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1284

به "اعلام جزئیات یارانه تازه ، مردم منتظر پول بنزین باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات یارانه تازه ، مردم منتظر پول بنزین باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید