افتخار می کنم که با برادرم به المپیک می روم

به گزارش تور سریلانکا، تهران (پانا) - تنها خواسته ما از دولت حمایت است، حمایتی در شأن کشتی، دغدغه اصلی کشتی گیران و شخص دبیر بحث بودجه است.

افتخار می کنم که با برادرم به المپیک می روم

به گزارش ایران، بعد از چند ماه تعطیلی و تعویق رویدادهای کسب سهمیه المپیک در رشته کشتی، بالاخره مسابقات قاره ای این رشته برای بازی های المپیک توکیو به میزبانی قزاقستان برگزار گردید که حاصل کار ایران 5 سهمیه از 6 سهمیه کامل در کشتی فرنگی بود. در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی پیروز شد با اقتدار کامل مدال طلای این مسابقات را از آن خود کند و علاوه بر این سهمیه حضور در مسابقات المپیک توکیو را به این وزن اختصاص دهد. پس از این اتفاق اتحادیه جهانی کشتی به تمجید از این کشتی گیر پرداخت و بازتاب درخشش او را پوشش داد.

محمدرضا گرایی، فرنگی کار طلایی کشورمان در مورد این مسابقات گفت: این مسابقات کسب سهمیه بود که خدا را شکر توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم و علاوه بر این مدال طلای این مسابقات را هم به خودم اختصاص دهم. این مسابقات در سطح بالایی برگزار گردید و کشورهایی که در مسابقات جهانی نتوانسته بودند سهمیه بگیرند، در این مسابقات با تمام توان حاضر شدند و هدف شان کسب مدال و مهمتر از آن سهمیه در این مسابقات بود. در فینال عملکرد خوبی مقابل نماینده کره داشتم و توانستم 9 - صفر پیروز شوم.

او که در این مسابقات کشتی های خود را بدون واگذاری حتی یک امتیاز به سرانجام رساند، بیان داشت: برای حضور در این مسابقات کاملاً آماده بودم و توانستم با ارائه کشتی های خوب به این نتایج دست یابم. بدن من برای مسابقات آماده بود و من دقیقاً همان چیزی را که برنامه ریزی نموده بودم انجام دادم. در آلماتی به سطح دیگری از عملکردم دست پیدا کردم و خوشحالم که توانستم با ارائه کشتی های خوب به این صندلی برسم. البته برای حضور در المپیک باید آماده تر باشم و بتوانم بهترین مدال را کسب کنم. سطح المپیک بالاتر از دیگر مسابقات است و کشتی گیر باید هم از نظر بدنی و روحی هم آماده باشد.

گرایی صحبت های خود را اینگونه ادامه داد: من از یک خانواده کشتی گیر هستم و به این موضوع افتخار می کنم. برادرم (محمدعلی) همواره از من حمایت و مرا به جلو راهنمایی می نماید. محمدرضا در یک وزن بالاتر از من کشتی می گیرد و او توانست سهمیه المپیک را کسب کند. ما با همدیگر کشتی نمی گیریم اما فن های کشتی را مرور می کنیم. صددرصد علی قوی تر از من است و خودم این موضوع را می گویم. (باخنده) این فرنگی کار طلایی کشورمان بیان داشت: افتخار می کنم که با برادرم به المپیک می روم. امیدوارم او بتواند به من یاری کند تا به هدف خود برای کسب مدال طلای المپیک برسم و امیدوارم که من و برادرم 2 مدال خوشرنگ برای کشتی کشورمان در المپیک کسب کنیم. داشتن او در آنجا به عنوان یک پشتیبان و معلم عالی است و به من اعتماد به نفس بیشتری می دهد.

گرایی در مورد یک سهمیه به جامانده کشتی فرنگی اضافه کرد: تا به امروز 5 سهمیه را کسب کردیم و امیدواریم که تک سهمیه به جامانده را هم در مسابقات بلغارستان کسب کنیم و همانند تیم ملی کشتی آزاد با تیم کامل در توکیو حاضر شویم. البته رسیدن به این مهم کار سختی است اما با توجه به عملکرد خوب تیم ملی در مسابقات مختلف این امید می رود که در بلغارستان به این مهم دست یابیم.

گرایی در مورد حمایت ها از تیم های کشتی برای حضور در المپیک توکیو گفت: وظیفه من به عنوان کشتی گیر این است که کشتی بگیرم. ما زیر نظر فدراسیون کشتی هستیم و فدراسیون و شخص علیرضا دبیر تمام کوشش خود را می نماید تا ما بدون هیچ دغدغه ای بتوانیم در مسابقات حضور یابیم. تنها خواسته ما از دولت پیش از برگزاری مسابقات المپیک حمایت است. حمایتی که در شأن کشتی باشد تا ان شاءالله بتوانیم هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی به مدال دست یابیم.

گرایی در مورد نقدها علیرضا دبیر به دلیل حمایت های کم گفت: دغدغه اصلی کشتی گیران و شخص دبیر در بحث بودجه است تا دست دبیر باز باشد و بتواند دغدغه های کشتی گیران را که بیشتر مسائل مالی است، رفع کند. کشتی ورزش اول مان است و همواره در مسابقات المپیک و سایر مسابقات مهم مدال آور بوده است. انتظار ما این است که دولت خواسته دبیر را عملی کند و کشتی بتواند همانند المپیک های گذشته به مدال های رنگارنگ دست یابد و موجب افتخارآفرینی کاروان کشورمان گردد.

فرنگی کار وزن 67 کیلوگرم کشورمان در مورد المپیک توکیو چنین نظری دارد: امیدوارم که شرایط مهیا باشد و در این فاصله تا مسابقات المپیک توکیو با تدابیر کادر فنی به خوش رنگ ترین مدال ها هم در کشتی فرنگی و هم آزاد دست یابیم. تعویق المپیک هم به سودمان بود و هم به ضررمان اما باید جنبه مثبت آن را ببینیم. در این شرایط کرونا و شرایط بد مالی کشور، خدا کند توانسته باشم دل مردم را کمی شاد کنم. ان شاءالله مردم عزیز دعا نمایند تا پرچم کشتی کشور در المپیک بالا برود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 941

به "افتخار می کنم که با برادرم به المپیک می روم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخار می کنم که با برادرم به المپیک می روم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید