این روتر مش وای فای نت گیر تا اینترنت 10 گیگابیت را جواب می دهد

به گزارش تور سریلانکا، نت گیر از یک روتر مش وای فای سری Orbi تازه رونمایی کرد که مناسب استفاده در سرویس های اینترنت چند گیگابیت است.

این روتر مش وای فای نت گیر تا اینترنت 10 گیگابیت را جواب می دهد

روتر سری Orbi 860 از آخرین فناوری و استاندارد وای فای 6E پشتیبانی نمی کند. این شاید یک ضعف بزرگ برای این سری روتر اوربی تازه نت گیر باشد و در رقابت با روتر مش وای فای بسیار گران قیمت اوربی 960 و همین طور روتر یا ، شکست بخورد ولی باید دانست که هنوز بسیاری از دستگاه ها از فرکانس رادیویی 6 گیگاهرتز پشتیبانی نمی کنند و نمی توانند به یک روتر وصل شوند.

روتر اوربی 860 از یک درگاه WAN ده گیگابیتی (10Gbps) به همراه 4 درگاه شبکه اترنت LAN چند گیگابیتی سود می برد و به وای فای 6 مجهز است. نودهای این روتر مش وای فای نیز درگاه های شبکه اترنت چند گیگابیتی دارند تا بتوان روی کابل شبکه، سریع ترین سرعت اینترنت را میان روتر اصلی و نودها تبادل کرد و کاربر به یک اینترنت پر سرعت چند گیگابیتی دسترسی داشته باشد.

در این روتر، سه فرکانس رادیویی عرضه شده است و سرعت نهایی وای فای به مرز 6 گیگابیت می رسد. دو فرکانس کاری 5 گیگاهرتز که یکی برای لینک backhaul و یک فرکانس 2.4 گیگاهرتز در دسترس است.

نت گیر می گوید روترهای سری 860 حدود 20 درصد بهتر از سری قبلی، اوربی 850، هستند؛ چون در آن ها از آنتن های تازهی استفاده شده است. روتر اوربی 850 فقط از سرویس های اینترنت 2 گیگابیت شرکت های Comcast و Frontier پشتیبانی می کرد ولی سری اوربی 860 تازه از اینترنت 5 گیگابیت تازه شرکت AT&T نیز پشتیبانی می کند.

در حالی که روتر اوربی 860 نت گیر می تواند از اینترنت 10 گیگابیت پشتیبانی کند؛ شاید در آینده گوگل یک سرویس اینترنت 20 گیگابیت بدهد که دیگر قابل استفاده روی آن نیست.

این روتر در بسته سه تایی و با کد محصول RBK863 وارد بازار می شود و به گفته نت گیر، می تواند مساحتی 742 مترمربعی را زیر پوشش وای فای خود قرار دهد. بیش از 100 دستگاه می توانند به طور همزمان به مش وای فای این سیستم وصل شوند و اگر می خواهید هنوز فضای بیشتری زیر پوشش وای فای باشد؛ می توانید نودهای RBS860 نت گیر را خریداری کنید.

پیش فروش روتر اوربی 860 از امروز در وب سایت نت گیر آغاز شده است و اولین تحویل ها از اواخر همین ماه خواهد بود. بسته سه تایی این روتر قیمتی 1099 دلار دارد که حدود 300 دلار گران تر از مدل قبلی، اوربی 850 است. برای هر نود اضافه نیز باید هزینه ای 430 دلاری پرداخت شود.

نت گیر انتخاب بین مدل های سفید یا سیاه را به کاربر داده است ولی طراحی کلی این روترها همانند مدل قبلی است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1499

به "این روتر مش وای فای نت گیر تا اینترنت 10 گیگابیت را جواب می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این روتر مش وای فای نت گیر تا اینترنت 10 گیگابیت را جواب می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید