بازدید پاییزی از شهر دیدنی استانبول ، سفرنامه استانبول قسمت دوم (تور ارزان استانبول)

به گزارش تور سریلانکا، روز دوم سفرمون به گشت و گذار در اطراف منطقه تاریخی سلطان احمد استانبول گذشت، بیشتر پیاده روی کردیم و محل رو دیدیم، مخصوصا که در منطقه بازار بزرگ خیلی گشتیم. یک قبرستان در اون منطقه بود که اونجا رو هم دیدیم، فرم قبرهاشون خیلی جالب بود، همشون یک ستون بلند داشتن و قبر مردان و زنان به اینصورت متمایز می شه که قبر مردان دارای شکل شماتیک سر با کلاه و یا شبیه اون هست. ناهار یک غذای هیجان انگیز خوردیم که ترکیب گوشت و سبزیجات مثل قارچ و فلفل بود که تو کوزه سفالی طبخ شده و یه چیز شبیه آبگوشت خودمون بود البته بدون آب. غذای خوشمزه ای بود که قیمتش 40 لیر بود و برای دو نفر مناسب بود. عصر هم رفتیم تراموا سواری و جاهای مختلف شهر را دیدیم.

بازدید پاییزی از شهر دیدنی استانبول ، سفرنامه استانبول قسمت دوم (تور ارزان استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

تجربه جالب خرید اینترنتی بلیط های چند منظوره

برای روز سوم برنامه ریزی کردیم بریم ویالند، شهربازی استانبول که سه سال هست ساخته شده. بلیط شهربازی رو هم میشه آنلاین و هم از هتل ها خرید که البته ما بلیط رو به همراه سرویس رایگان رفت و برگشت 130 لیر گرفتیم ولی بعدا دوستان دیگه ای رو دیدیم که با 100 لیتر بلیط باغ وحش و ناهار رایگانم گرفته بودند که خب اونها حمل و نقل نداشتند. البته رفتن به شهربازی راحته و میشه از سرویس های موجود در سلطان احمد و تکسیم و یا با حمل نقل عمومی برای رسیدن بهش استفاده کرد.

شهربازی ویالند استانبول

ویالند استانبول یک مجموعه تفریحی به همراه فوت کورت، مرکز خریده و تعداد زیادی فروشگاه تو استانبول هست. ما صبح دوشنبه از ویالند بازدید کردیم که باعث شد محوطه خلوت باشه و بتونیم خیلی راحت از مجموعه استفاده کنیم. این پارک در مجموع حدود 10 بازی داشت که سه تاش بدرد بچه ها می خورد و بقیه اش برای بزرگسالان قابل استفاده بود. در مجموع محیط جذابی بود و البته اون زمانی که رفتیم دوتا از بازی ها هم کار نمی کرد. تا حدود ظهر از وسایل اونجا استفاده کردیم و حدود ساعت 4 رفتیم تا ناهار بخوریم. بعد از ناهار هم تو محوطه گشتیم. کم کم هوا داشت تاریک می شد و تازه محلی ها که ساعت کارشون تموم شده بود برای استفاده از محوطه پارک به اونجا می اومدن. در مجموع پارک ویالند جای جذابی بود ولی نسبت به دیزنی لند خیلی کوچکتر و با بازی های کمتر بود. از اونجا مینی بوس هایی بود که باهاشون تا تکسیم اومدیم و قدری توی منطقه پیاده روی کردیم. آخر شب هم با تراموا به هتل برگشتیم. کلا پیاده روی در استانبول و در شب امنه ولی خودشون می گن توی مکان های عمومی سارق و جیب بر زیاده و باید خیلی حواستون رو جمع کنید. شب هم برنامه ریزی کردیم و تصمیم گرفتیم برای فردا به سمت جزیره بیوک آدا بریم.

جزیره بیوک آدا استانبول

صبح روز چهارم اما برای قایق سواری و رفتن به جزیره بیوک آدا با تراموا به اسکله کاباتاش Kabatas رفتیم که آخر خط تراموای سلطان احمد Sultanahmet Tram بود. از اونجا بلیط یک طرفه به جزیره رو به قیمت نفری 7.5 لیر می فروشن، سوار کشتی شدیم و به سمت جزیره راه افتادیم که حدودا یک ساعت و نیم زمان برد، هوا هم بسیار عالی و خنک بود. ما بیرون کشتی و روی عرشه نشستیم و لذت بردیم. در کشتی هم انواع نوشیدنی و خوراکی سرد و گرم سرو می شد که قیمت هاش هم به نسبت شهر قدری گرانتر بود و فروشنده هاش دائما در حال بازاریابی بودن.

کمی بیشتر درباره این جزیره زیبا ...

حدود ظهر به جزیره رسیدیم. در این جزیره وسیله نقلیه موتوری وجود نداره و حمل و نقل با کالسکه انجام میشه. در همون بدو ورود برای گردش در جزیره سوار کالسکه شدیم. قیمت کالسکه 75 لیره بود و هر کالسکه ظرفیت 4 نفر رو داشت. کالسکه تقریبا نصف جزیره رو دور می زنه و طی اون میشه صحنه های زیبایی از کوه و جنگل و دریا رو دید. جزیره بیوک آدا محل اقامت ییلاقی مردم استانبول و بخصوص شخصیت های معروفشونه و فوق العاده هم زیباست. در فصل گرما هم برای شنا و آفتاب گرفتن بسیار مناسب و پر هوادار.

بعد از کالسکه سواری پیاده شدیم و حدود یک ساعت در ساحل قدم زدیم، هوای عالی لذت پیاده روی در ساحل چند برابر نموده بود. برای ناهار هم یکی از رستوران های کنار ساحل رو انتخاب کردیم، غذای دریایی سفارش دادیم و از کیفیت و طعمش هم راضی بودیم. البته ناگفته نمونه که اونجا کلی گربه و مرغ ماهیخوار هم سفره ما بودند. غذا هم برای هر نفر 20-25 لیر بسته به نوع ماهی بود.

پاساژگردی در استانبول

بعد از ظهر با آخرین کشتی به سمت استانبول حرکت کردیم. قیمت بلیط 7.5 لیر ولی با این تفاوت که بخاطر باد خنک عرشه داخل کابین نشستیم. در راه برگشت تصمیم گرفتیم بعد از رسیدن بریم و قدری فروشگاه ها رو بچرخیم. به پیشنهاد یکی از دوستان به سمت مرکز خرید کاله Kale Outlet Center رفتیم. معمولا فصل حراج و خرید در ترکیه اواخر هر فصله و با توجه به زمانی که ما رفته بودیم اصولا حراج زیادی نبود. سوار تراموا شدیم تا به سمت ایستگاه Gungoren بریم. در ایستگاه Zeytinburnu باید خط عوض می کردیم که یک هموطن تاجر رو دیدیم. بهمون پیشنهاد کرد قبلش بریم سمت منطقه عمده فروشی و با توجه به اینکه خودشم داشت می رفت به اون سمت باهاش رفتیم. بیشتر از باب کنجکاوی که ببینم چجور جاییه. همون ایستگاه گونگورن پیاده شدیم و به سمت شمال خیابان حرکت کردیم. منطقه فروش عمده لباس زنانه و کودک بود که در نوع خودش جالب بود و می شد چیزهای خوب پیدا کرد. بعد از اون هم رفتیم مرکز خرید کاله رو گشتیم. چیزای خوبی داشت و برای خرید مناسب بود. شب ساعت 11 به هتل برگشتیم.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1544

به "بازدید پاییزی از شهر دیدنی استانبول ، سفرنامه استانبول قسمت دوم (تور ارزان استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید پاییزی از شهر دیدنی استانبول ، سفرنامه استانبول قسمت دوم (تور ارزان استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید